Mitä negatiivista keksitte näistä vaunuista?

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
Alkuperäinen kirjoittaja Mun:
on vaikea sanoa noista mielipiteitä, kun ei ole kokemusta kyseisistä menopeleistä. Maallikon silmiin (kuten tässäkin ketjussa huomaa) tuollaiset juoksurattaat ovat erikoisen näköiset (ei ole vielä tullut vastaan sellaisia juoksurattaita, jotka eivät olisi kolhot, pelkistetyt ja isorenkaiset), mutta niissä on sellaisia ominaisuuksia, joita paljon lenkkeilevä kyllä tarvitsee. Esimerkiksi tuo käsijarru on kyllä jees, mikäli se toimii moitteettomasti. Mun kilpaurheilukavereilla on vaunuina/juoksurattaina Baby Joggerin joku malli ja ne on ainakin niiden mielestä olleet loistavat.

Kai sä käyt katsomassa noita jossain ennen kuin ostat? Sillä tavallahan se ainoastaan selviää, ovatko myös käytännössä sun makuusi sopivat.

Juu, niin huomaa ;)

Mä olen totaalikypsä kaikenmaailman vankkurimallin vaunuihin, niistä on kokemusta kyllä ihan riittämiin, eivätkä ne toimi kuten toivoisin. Eivät edes ne ah-niin-ihanat Briot tai Emmaljungat.

Baby Joggerilta katoin juurikin niitä, joissa se etupyörä on mahdottoman iso. Se on varmaan ihan kätevä käytössä, mutta esim. autoon laittamisessa vaadittaisiin kyllä aina renkaiden irroitus, koska se runko-osa on muuten tolkuttoman pitkä. Ne muut mallit taasen on aika vastaavia, mitä tämäkin tässä.

Ja käyn juu katsomassa, toki :)

Jos on rattaiden kanssa tarkoitus juosta niin tekisin niin että hankkisin kahdet. Yhdet ihan kunnon juoksurattaat, vaikka käytettynä joltakin harrastajalta. Juuri sellaiset ärsyttävän isopyöräiset mutta tarkoitukseen parhaat mahdolliset.

ja lisäksi tavanrattaiksi sellaiset omaa silmää miellyttävät ja muuhun tarkoitukseen käytännölliset minkä kanssa ei taas tarvisi juosta. Yhtiin rattaisiin on vaikea saada kaikki ominaisuuksia ja useinkaan tuolaliset juoksuun soveltuvat normirattaat ei suinkaan ole kovinkummoiset siinä käytössä ja samalla taas jos on tuota juoksua pidetty yhtenä valinnan kriteerina voi olla että jotain muuta oleellista on jäänyt pois.

kyseisistä rattaista en tiedä enkä osaa sanoa enempää. Itse valitsisin nämä, jos tilanne olisi kohdalla.

http://www.mountainbuggy.com/catalog/buggies/urban-jungle/

Meillä on jo yhdet yhdistelmät ja tuplat hätävarana, enkä niistä ajatellut luopua vielä, joten tulee vähän ongelmia säilytystilan kanssa
:| Tossa olikin jo noista mountain buggieseista, mutta en hirveis tilata ulkomailta niitä. Jos tuleekin jotain probleemaa, niin sitten on niin hankalaa... :|

Nämä siis tosiaan liikkumiseen nämä kärryt, ja yhdistelmät on olemassa erikseen.

Siis sinulla on jo ne yhdistelmät? Jos siis etsit ihan vain juksua varten rattaita niin todella suosittelisin kääntymään noiden "ammattilaisten" puoleen ja hankkimaan ne kunnon juoksurattaat ja unohtamaan nuo mitä olet katsellut. Eli juoksurattaat juoksemiseen ja yhdistelmät muuten käyttöön.

Tai jos välttämättä haluat tuon tyyliset niin sitten myyt yhdistelmät pois ja ostat nuo tilalle ja lisäksi ne juoksurattaat.

Yhdistelmät toimii lähinnä nukkumisessa ja kakkosina, nämä liikkumisessa (jota on päivittäin paljon) ... Eli kyllä noiden tulisi vastata tarkoitustaan sekä juoksussa, että käytännöllisyydessä (saa hyvin napattua mukaan jne.).

Eli tuossa tilanteessa ehdottomasti ne yhdistelmät pihalle ja jotkun tuon tyyliset käytännölliset rattaat tilalle ja ne juoksurattaat erikseen. =)

Se oiskin yks vaihtoehto, jota vois miettiä :) Kun kyllähän se pieni nukkuu ne päikkärinsä terassilla kopassa kuin kopassa, ei niin paskoja varmaan tehdäkään, etteikö ne sitäkin hommaa ajaisi ihan hyvin... koska lähinnä siihen tarkoitukseen mä niitä yhdistelmiä oon säästellyt...

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
noi pyörät näyttää ihan sairaan isoilta. :D
emmä keksi mitään negaa noista...pitäis päästä kokeilee niitä.

Musta ne on sitä keskikokoa :D Kun on niitä ihan pieniä (joilla ei tee kyl mitään) ja sitten noita super-juoksurattaiden jumbopyöriä :D Noi on siitä väliltä.

Kerronpa vähän omia kokemuksiani, meillä on Britaxin rattaat, vigourit (kohan? olen kamalan huonosti merkki- ja mallitietoinen):
Ikinä en enää vaihtaisi kolmipyöräisistä pois, lukittavalla etupyörällä mentiin tämän talven lumimyräköissäkin ihan heittämällä; kaupungilla kolmipyöräiset ihan järjettömän näppärät - jos joskus vaikka kaverin lasta yritän nelipyörärattailla liikutella, niin tuntuu että jumittuu just jonnekin hissin kulmille tms.
Helppo kasata. Periaatteessa yhdellä kädellä, käytännössä kahdella, mutta tosi iisi.
Huonoa esim. kuomun pienuus, ei suojaa kovin hyvin auringolta ja viimalta, toisaalta meillä ei lapsi ole ikinä rattaissa nukkunut.
Renkaat sellaiset ilmakumirenkaat: plussaa se, ettei tarvitse olla pumppaamassa eivätkä puhkeile hiekotussepelistä (vaunuissa kävin edellistalvena paikkauttamassa kumit pari kertaa), miinusta se, että hiekoitussepeli on talven aikana saanut renkaan pinnan tosi huonoon kuntoon.
Jalkatukiosa saattaa käydä pian riittämättömäksi, pitää tutustua, voiko sitä jatkaa. Toisaalta parivuotaan kanssa voi jo liikkua jonkin verran ilman rattaitakin.

Kaipaisin: käsijarrua, vaunuoissa sellainen oli ja siihen tottui - nyt huomaan että joskus jyrkemmissä alamäissä käsi hakee jarrua...

Alkuperäinen kirjoittaja Mun mielestä:
Noissa näyttää olevan noin ihan vain kuvan perusteella hinta-laatusuhde kaikkea muuta kuin kohdillaan. Siis vaikuttavat kaikin puolin sellaisilta huterilta halppisrattailta mutta hintaa on yli 400 ?.

Jos pitäisi arvata noiden hinta niin olisin veikannut jotain reippaasti alle 200 ? hintaa.

Ne vähän on ton tyylisiä kaikki noi kevyet rattaat. Jos ne olisivat massiivisia vankkureita, niin ne olisivat eri tarkoitukseen... Sitä tossa ei sanota, että miten noihin tulee takuuta, mikä on yksi ratkaiseva seikka. Se selviää vasta kun käy kattomassa ja kyselemässä.

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
noi pyörät näyttää ihan sairaan isoilta. :D
emmä keksi mitään negaa noista...pitäis päästä kokeilee niitä.

Musta ne on sitä keskikokoa :D Kun on niitä ihan pieniä (joilla ei tee kyl mitään) ja sitten noita super-juoksurattaiden jumbopyöriä :D Noi on siitä väliltä.

juuh..siis tuskin noi mitenkään erikoisen isoja oo..ne näyttää vaan siltä kun runko on muuten kevyt. veikkaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mistä tässä nyt alkaisi..:
BC_high%20trek_musta_a1.jpg

Kauhean heppoisen oloiset

ei sopis näihin meidän maastoihin tuollaiset

Noissa näyttää olevan noin ihan vain kuvan perusteella hinta-laatusuhde kaikkea muuta kuin kohdillaan. Siis vaikuttavat kaikin puolin sellaisilta huterilta halppisrattailta mutta hintaa on yli 400 ?.

Jos pitäisi arvata noiden hinta niin olisin veikannut jotain reippaasti alle 200 ? hintaa.

Ne vähän on ton tyylisiä kaikki noi kevyet rattaat. Jos ne olisivat massiivisia vankkureita, niin ne olisivat eri tarkoitukseen... Sitä tossa ei sanota, että miten noihin tulee takuuta, mikä on yksi ratkaiseva seikka. Se selviää vasta kun käy kattomassa ja kyselemässä.

No ei tosiaan ole tuollaisia rimpulanoloisia kaikki kevyet juoksurattaatt. Kannattaa oikeasti tehdä vertailuja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kerronpa vähän omia kokemuksiani, meillä on Britaxin rattaat, vigourit (kohan? olen kamalan huonosti merkki- ja mallitietoinen):
Ikinä en enää vaihtaisi kolmipyöräisistä pois, lukittavalla etupyörällä mentiin tämän talven lumimyräköissäkin ihan heittämällä; kaupungilla kolmipyöräiset ihan järjettömän näppärät - jos joskus vaikka kaverin lasta yritän nelipyörärattailla liikutella, niin tuntuu että jumittuu just jonnekin hissin kulmille tms.
Helppo kasata. Periaatteessa yhdellä kädellä, käytännössä kahdella, mutta tosi iisi.
Huonoa esim. kuomun pienuus, ei suojaa kovin hyvin auringolta ja viimalta, toisaalta meillä ei lapsi ole ikinä rattaissa nukkunut.
Renkaat sellaiset ilmakumirenkaat: plussaa se, ettei tarvitse olla pumppaamassa eivätkä puhkeile hiekotussepelistä (vaunuissa kävin edellistalvena paikkauttamassa kumit pari kertaa), miinusta se, että hiekoitussepeli on talven aikana saanut renkaan pinnan tosi huonoon kuntoon.
Jalkatukiosa saattaa käydä pian riittämättömäksi, pitää tutustua, voiko sitä jatkaa. Toisaalta parivuotaan kanssa voi jo liikkua jonkin verran ilman rattaitakin.

Kaipaisin: käsijarrua, vaunuoissa sellainen oli ja siihen tottui - nyt huomaan että joskus jyrkemmissä alamäissä käsi hakee jarrua...

Auts... Mä en ajatellutkaan tota noista pyöristä :|.. Tossa on noita plussia aika hyvin, joidenka takia mäkin ehdottomasti haluan kevyet menopelit.

No ei tosiaan ole tuollaisia rimpulanoloisia kaikki kevyet juoksurattaatt. Kannattaa oikeasti tehdä vertailuja.

No mähän tässä teen juurikin sitä :) Mutta esim. noi Quinnyn vaikuttaa kyllä juurikin vastaavilta. Emmaljungan joggerit taasen oli ihan huippuleveät :| Ulkomailta en halua tilata siitä syystä, että jos jotain tuleekin.

Sitten on vielä semmonen, kuin Easy walker, jota oon miettiny myöskin...

Jos jollain on vielä jotain kehityskelpoista sanottavaa, niin mielelläni luen :) Noihin "ruma yööööök, tosi rumat" -juttuihin mä en enää ota kantaa :) Koska en koe sitä nyt millään tapaa tärkeäksi tässä :D

ketjua ja sinun kommentteja lukiessa toi viimeinen lauseesi ei taida pitää paikkaansa.
todella halvan ja rimpulan oloiset rattaat.huono ratasosa.

Alkuperäinen kirjoittaja havainto:
Jos jollain on vielä jotain kehityskelpoista sanottavaa, niin mielelläni luen :) Noihin "ruma yööööök, tosi rumat" -juttuihin mä en enää ota kantaa :) Koska en koe sitä nyt millään tapaa tärkeäksi tässä :D

ketjua ja sinun kommentteja lukiessa toi viimeinen lauseesi ei taida pitää paikkaansa.
todella halvan ja rimpulan oloiset rattaat.huono ratasosa.

Ei, kyllä mulle on yks hailee, jos jonkun kaksplus mamman mielestä mulla on rumat rattaat, jos ne muuten toimii :D

Miten toi ratasosa on mielestäsi huono?

No mähän tässä teen juurikin sitä :) Mutta esim. noi Quinnyn vaikuttaa kyllä juurikin vastaavilta. Emmaljungan joggerit taasen oli ihan huippuleveät :| Ulkomailta en halua tilata siitä syystä, että jos jotain tuleekin.

easy-walker-lime.jpg

Noi easy walkerit vaikuttaa paljon paremmilta ja värivaihtoehtojakin on "miljoona". Eli tuollaiset kelpaisi mullekin. :)

Saako noita mistä (Suomesta) ostettua?

http://www.punavuorenpeikko.fi/nettikauppa/product_info.php?cPath=64&products_id=533&osCsid=nn4re79rm2kc64o2ujjl7bkqa7

http://www.ozbaby.fi/verkkokauppa/www/popupcard.php?id=33

Tuossa on muuten pari verkkoliikettä jotka näyttäisivät suomessa myyvän noita Urban Jungleja.

eli loppujen lopuksi et halunnutkaan mitään negatiivisia kommentteja näistä vaunuista vaan tilaisuuden näyttää että osaat vasta-argumentoinnin jalon taidon ;)

koska olet kuitenkin päättänyt ne hankkia, eikö?

ja negatiivista: hinta!

easy-walker-lime.jpg

Noi easy walkerit vaikuttaa paljon paremmilta ja värivaihtoehtojakin on "miljoona". Eli tuollaiset kelpaisi mullekin. :)

Saako noita mistä (Suomesta) ostettua?

http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=1349

Tuolla ois ainakin...

http://www.punavuorenpeikko.fi/nettikauppa/product_info.php?cPath=64&products_id=533&osCsid=nn4re79rm2kc64o2ujjl7bkqa7

Tuossa on muuten pari verkkoliikettä jotka näyttäisivät suomessa myyvän noita Urban Jungleja.

Hmm... Mä en ihan vakuutu näistä. En tiedä miksi. Ehkä kokeilu voisi vakuuttaakin :)

Kuvan perusteella nyt laatuasioita tai muitakaan oikein voi arvostella, ei sitä voi tietää kun kokeilemalla :) Kevyet niiden varmaan tarvii ollakin jos juoksurattaat on, joten siksi rakenne on tuollainen kevyt ja "heppoinen". Kokeilemaan vaan :) Jos teillä menopeliä löytyy muutenkin ja nää on vaan tuohon juoksuun tarkoitettu niin asiansa varmaan ajaa kyllä.

Ja sitten täytyy naureskellen sanoa tälle yhdelle joka lukee vaan otsikon, että siis täällä palstalla on monta avausta tehty otsikolla "moi" ja sitten juttu jatkuu itse viestissä. Vastaatko sä näihinkin ketjuihin vain "moi" vai kommentoitko ihan sitä viestin asiaakin?

Meillä on Quinnyn Freestylet ja niihin olen ollut mielettömän tyytyväinen!
Quinnyn Speedejä en edes harkinnut nähtyäni ne.

Harkinnassa meillä oli Noi X-Landerin Run rattaat mutta ne oli sitten järjettömän pitkät ja ois ollut epäkäytännölliset kun asutaan Helsingissä ja liikutaan julkisilla.
Kolmas vaihtoehto oli emmaljungan cangaroot mutta niissä tyssäs siihen että ratasosan suuntaa ei saanut käännettyä, kökköä!

Käsijarru on meille aivan ehdoton, jos juoksee niin sitä kyllä tarvitsee.

Noi AP:n esittämät vaunut näyttää mustakin hieman kiikkeriltä ja kaikenlisäksi paljon rumemmilta kuin esim X-Landerin runit tai Quinnyn Freestylet!

Quinnyn Freestylet saa Saksasta 299e kotiin kuljetettuina ;)

Ainiin ja meijän renkaat on kyllä hyvin kestänyt hiekoituksen! Mitään kulumaa ei näy...

Hmm... Mä en ihan vakuutu näistä. En tiedä miksi. Ehkä kokeilu voisi vakuuttaakin :)

Liikkeistä vai rattaista?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eli loppujen lopuksi et halunnutkaan mitään negatiivisia kommentteja näistä vaunuista vaan tilaisuuden näyttää että osaat vasta-argumentoinnin jalon taidon ;)

koska olet kuitenkin päättänyt ne hankkia, eikö?

ja negatiivista: hinta!

En (kuten jo totesin senkin, useaan otteeseen ;) ) ole päättänyt vielä mitään.

Ja siis tokihan näitä pitää miettiä, jos joku on jonkun teidän mielestä negat. ominaisuus, niin eiköhän mun ole silti pohdittava sitä asiaa omalta kannaltani ja meidän tarpeidemme mukaan :D

Mikä hinnassa? Vai meinaatko tätä ns. hinta-laatu -asiaa?

Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Kuvan perusteella nyt laatuasioita tai muitakaan oikein voi arvostella, ei sitä voi tietää kun kokeilemalla :) Kevyet niiden varmaan tarvii ollakin jos juoksurattaat on, joten siksi rakenne on tuollainen kevyt ja "heppoinen". Kokeilemaan vaan :) Jos teillä menopeliä löytyy muutenkin ja nää on vaan tuohon juoksuun tarkoitettu niin asiansa varmaan ajaa kyllä.

Ja sitten täytyy naureskellen sanoa tälle yhdelle joka lukee vaan otsikon, että siis täällä palstalla on monta avausta tehty otsikolla "moi" ja sitten juttu jatkuu itse viestissä. Vastaatko sä näihinkin ketjuihin vain "moi" vai kommentoitko ihan sitä viestin asiaakin?

Juu ei toki, mutta tuolla luki kaikenlaista informaatiota tuolla sivuilla, kasattavuudesta ja koosta ja jarruista jne. Ja mä juurikin mietin, että oonko ottanut kaiken huomioon (ja siksi olen myös vastannut niihin kommentteihin), vaikka osa ei niitä olekaan jostain syystä nähnyt lainkaan :D En mä ainakaan tarkoituksella ole ohittanut mitään.

Antaiskohan ne liikkeestä noi koeajoon, jos kävis lenkillä...? B)

Yhteistyössä