Mitä niin kamalan väärää on siinä jos on lapset useammalle kuin yhdelle miehelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Julianna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Julianna"

Vieras
En nyt tarkoita, että kuusi lasta ja jokainen eri miehelle. Sitä itsekin ihmettelen, mutta kun ei niitä lapsia joidenkin mielestä enää saisi saada jos eroaa tai jää leskeksi. Pitäisi olla kaikki lapset saman miehen kanssa.

Itsellä on yksi 9v. lapsi jonka iästä olen eronnut jo vuosia sitten. En ymmärrä miksi en joidenkin mielestä saisi enää saada lapsia kenenkään muun kanssa jos sopivan miehen löydän. Koska en mä ole ollut tekemässä lapsia jokaiselle vastaantulevalle kaksilahkeiselle.

Jokainen tekee kuten haluaa, vaikka sitten sen kuusi lasta jokainen eri miehelle, mutta se on oma valinta. Ei sitte tarvitse kaikkien hyväksyä eikä itse haluta, mutta miksi pitää heti haukkua jos lapsia on enemmälle kuin yhdelle miehelle? Oletetaan, että on jakamassa pillua kaikille, ei käytä ehkäisyä ja lapsia tulee kuin liukuhihnalta heti kun jonkun miehen vain koukkuunsa saa.

Ei tule joillekin mieleen, että ne lapset voi olla pidemmällä aikavälillä saatu ja ihan pidemmissä suhteissa.

Sama täällä, eli yks lapsi on ja isän kanssa emme ole yhdessä. Nykyiseni kanssa olen ollut muutaman vuoden, ja olen kyllä ajatellut, että toisen lapsen vielä haluaisin. Elämä nyt meni näin, joten väkisinkin ne lapset olisivat eri isän. Mikäs siinä sitten. Onhan miehilläkin usein lapsia eri naisten kanssa.

Sama täällä, eli yks lapsi on ja isän kanssa emme ole yhdessä. Nykyiseni kanssa olen ollut muutaman vuoden, ja olen kyllä ajatellut, että toisen lapsen vielä haluaisin. Elämä nyt meni näin, joten väkisinkin ne lapset olisivat eri isän. Mikäs siinä sitten. Onhan miehilläkin usein lapsia eri naisten kanssa.

Niin, mutta joidenkin suppeassa ajatusmaailmassa nainen on huora jos on lapsia eri miehille. Eikä vaivauduta ottamaan selvää taustoista vaan heti tehdään tuollainen naurettava johtopäätös. Oikeastaan aika säälittäviä tuollaiset ihmiset jotka noin ajattelevat.

On vähän eri asia jos on kakskymppisenä tehnyt pari lasta miehelleen, eronnut, ja kolmekymppisenä tekee vielä lapsen uudelle. Kun että lapset ovat 1,3,5,7 vuotiaat ja kaikilla eri isä.

Mulla on lapset 18v, 15v ja 3v ja tämä 3v on eri isälle.
No nuorimmaisen isä jätti mut.
Nyt sitten olen kahteen kertaan eronnut ja ne lapsetkin eri isälle :(
Voin heti sanoa että tätä en toivonut.
Ensimmäinen mies alkoholisti ja niistä syitä ero raskain mielin. Yhdessä olimme 10v minä 18v ja mies 20v kun yhteinen taival alkoi, mistään en olisi voinut alkoholismia osannut ennakoida.
Toinen mieheni (avo kylläkin) 4v yhdessä ja sitten lapsi. Ei mielestäni ongelmia edes, mutta hän löysi itselleen paremman kumppanin ja sillekään en mahtanut mitään.

[QUOTE="vieras";26070933]On vähän eri asia jos on kakskymppisenä tehnyt pari lasta miehelleen, eronnut, ja kolmekymppisenä tekee vielä lapsen uudelle. Kun että lapset ovat 1,3,5,7 vuotiaat ja kaikilla eri isä.[/QUOTE]

Joidenkin mielestä noilla asioilla ei ole mitään eroa tai sitten ei vaivauduta selvittämään tarkempia taustoja vaan tehdään typeriä oletuksia.

Ja vaikka jollakin olisi neljä lasta pienellä ikäerolla niin ei se mun asiani ole.

Mulle on ihan sama miten muut tekee,mutta itselläni periaate et teen lapset yhdelle ja samalle miehelle. En halua mitään sisko-/velipuolikuvioita enkä sitä että exät notkuu ovellani viikonloppusin hakemassa/tuomassa lapsia.

• Tykkää
Reactions: Jatiska
[QUOTE="vieras";26070933]On vähän eri asia jos on kakskymppisenä tehnyt pari lasta miehelleen, eronnut, ja kolmekymppisenä tekee vielä lapsen uudelle. Kun että lapset ovat 1,3,5,7 vuotiaat ja kaikilla eri isä.[/QUOTE]

Peesi tälle. Kahdelle eri miehelle, ei mielestäni mitään ihmettelemistä. Mutta jos lapsia vaikka neljälle eri isälle, niin lasten elämä on väkisin ollu hyvin epävakaata.

[QUOTE="äiti";26071205]mielummin ne toiset lapset vakaaseen parisuhteeseen. Avioliitto,omatalo ja kummallakin työpaikka.
Hetken huumassa ei kannata tehdä lapsia jos edelliset jo isoja.[/QUOTE]

Kuka tässä on mistään hetken huumasta kirjoittanut? Miksi pitäisi olla naimisissa ja oma talo? Lapsia voi saada myös avoliitossa ja vuokralla voi asua ihan kunnollisetkin työssäkäyvät ihmiset. Avoliitto voi myös olla vakaa eikä avioliitto ole mikään tae siitä, että kaiken se kestää.

no kyllähän vaikuttaa olevan jengiä, jotka ajattelevat sitouttavansa uuden miehen pysyvämmäksikin isäpuoleksi tekaisemalla pikaisesti yhteisen lapsen. Mutta kun näitä tarinoita lukee, niin aika usein käy päinvastoin, ja vieraan miehen lasta aletaan tosissaan sorsia vasta kun on oma ja parempi.

Ja sitten onkin jännä kysymys, että onko se parempikin, että tämmöinen sankari-isä päättää myös poistua kuviosta. Seuraavan vuoro. Mitään ei opita.

Minä taas ihmettelen, miksi eri iseille pitäisi olla joku "pätevä" selitys, kuten leskeksi jääminen yhden lapsen kanssa tai 10v ikäero lapsien syntymällä. Minulla on kolme alle kouluikäistä lasta ja ainoa, jonka olisin tehnyt toisin, olisi se että en kahden ensimmäisen isän kanssa olisi edes yrittänyt suhdetta. Kolmas lapsi on syntynyt sinkkuelämäni keskellä, lasteni elämä on ollut aivan vakaata. Ei se tarkoita aina sitä, että miehiä olisi pyörimässä jatkuvalla syötöllä, vaikka nainen omasta valinnastaan lapsia yksin hankkisikin ja silloin voi hyvinkin olla, että isä on eri.

Ja sitten tulee joku lässyttämään siitä, että lapsilla pitäisi aina olla äiti sekä isä saman katon alla.. joo joo, kyllä nuo perusperheet näyttää usein olevan sellaisia, että olen aivan varma, että ns. isättömät lapsetkin ovat usein onnellisempia.

Yhteistyössä