Mitä niin kummaa on siinä,että vanhemmat ottaa muutaman oluen tms.???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkoholiongelmaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alkoholiongelmaton

Vieras
Kyse on siitä,että,kun vanhemmat ottaa alkohoholia lapsen/lasten nähden ja käyttäytyvät ihan normaalisti.Niin onko se muka niin kamalaa???!!!
Meillä minä ja lasten isä otetaan alkoholia lasten nähden,mutta ollaan oikeastaan ihan normaaleja,jos ei oteta lukuun sitä,että ollaan hieman ilosempia,kuin arkisin selvinpäin.Arkisin on väsynyt työpäivän jälkeen ja hieman kiukkuisempi,väsymyksen takia.
Eli miksi aina mollaatte vanhempia,jotka ottaa lasten nähden??
Asia on tietty erikseen,jos vanhemmat riitelee tai muuten muuttuvat agressiivisiksi.Mutta me esim. ollaan itse rauhallisuus.
Tottapuhuakseni mua ärsyttää ihmiset,jotka on niin olevinaan,että lasten nähden ei saa ottaa ees YHTÄ olutta tms.
Että tällästä tälläkertaa!! ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kyllä yhden voi ottaa, muttei humalahakuisesti sitten enempää.

voi enemmänkin....ainaki meidän perheessä.Pienin ei ees tajuu mitään,kun ollaan humalassakin normaaleja.Siis ihan OIKEESTI!!!!!

no ei kännissä olevat sen aina ite huomaa ettei oo normaaleja. pienikin muutos saattaa olla lapselle pelottavaa ja oma arviointi kyky ei oo ehkä niin tarkka ku selvinpäin ollessa. muutama ihan jees. kännissä olo ei hyvä. jonkun pitää olla selvinpäin kun on lapsia lähellä. jos sitten vetää kunnon kännit niin ei kuulu olla ollenkaan lapsen lähellä.

voi enemmänkin....ainaki meidän perheessä.Pienin ei ees tajuu mitään,kun ollaan humalassakin normaaleja.Siis ihan OIKEESTI!!!!!

Ei tajuakkaan, eikä isommatkaan juu ei. Minä olen perheestä jossa otettiin sivistyneesti muutama drinkki, juu mikäs siinä jos se olisi jäänyt siihen sivityneeseen muutamaan drinkkiin, eikä aamulla krapuloissa maata sängyssä ja taas illan tullen otetaan sivistyneesti muutama drinkki juupa juu ei lapset huomaa eikä välitä mitään, ei.

Meillä ainakin on linja että saunaolut/siideri/ruokaviini ja se on siinä.

:D Sori vaan, mutta humalassa oleva ei itse sitä tajua ettei ole 'normaali' sillä hetkellä. Oikeesti.
Ja muuten miksi kummassa niin kovasti puolustelet omaa ottamistasi, eihän siinä mitään. Jokainen taaplaa tyylillään.

Öh, ette te ole humalassa selvin päin, vaikka niin kuvittelisit. Usko pois, kyllä se käytös muuttuu ja lapsi jos kuka sen huomaa. Itselläni on lapsuudesta rutkasti kokemusta vanhemmista, jotka olivat vain vähän hiprakassa ja ihan "normaaleja" ja vaan "normaalia iloisempia". Olivatkin. Alkuun vaikutti kivalta. Sitten tajuttiin, etteivät ne vanhemmat ole oikeasti läsnä. Saman asian sai kertoa monesti, eivät huomanneet kuunnella. Lupasivat jotain, eivät aamulla muistaneet. Lupasivat usein enemmänkin, iloisella mielellä kun olivat. Tyhjiä lupauksia. Ja nyt siis todellakin puhutaan vanhemmista, jotka joivat vain "muutaman viinilasillisen" iltaisin. Että silleen.

Samaa olen ihmetellyt minäkin.Vaikka mä en kyllä itseeni humalaan juo kun lapsi on kotona ja max.mitä juon kun lapsi hereillä on 2 kpl olutta tai sidua,rauhassa eli menee kolme neljä tuntia et ne tulee juotua et niinkuin tänään meni olut samalla kun pesin vessoja..

Kyllä me voidaan ottaa 1-3 olutta tai siideriä lasten läsnäollessa. Esimerkiksi yksi saunaolut, tai pari kolme sidukkaa kun grillataan ja vietetään aikaa tuttavaparin kanssa.

Mutta humalassa ei olla lasten nähden koskaan oltu - eikä tulla olemaankaan, toivon mukaan. Ihan yhtä iloisia tai ilottomia (miten sen määrittelee :D ) ollaan, otetaan sitten se saunaööli tai siiderit tai ollaan ottamatta.

Eihän me nyt NIIN känniin ikinä juoda lasten nähden,mut pointti oli se,et "humalaan" eli pikku pöhnään jos juo.Ei se kamalaa oo.Ja NIMENOMAAN me käyttäydytään NORMAALISTI!!!!
Uskokaa tai älkää.Jos ette usko,niin teil on ollu huonoja kokemuksia vanhempienne puolelta.Vanhempanne ottaneet alkoholia niin,että räyhänneet.No.....elämä on!!

minä ja mieheni otamme usein viikonloppuna muutaman annoksen alkoholia. Emme kadota muistia, heräämme klo 8 kuten lapsetkin, olemme ennen 11 jo ulkona heidän kanssaan.
En jaksa välittää jos muutaman annoksen juominen on joidenkin mielestä moraalitonta.
Jokainen tuntekoon omat rajansa.

Alkuperäinen kirjoittaja mami:
Samaa olen ihmetellyt minäkin.Vaikka mä en kyllä itseeni humalaan juo kun lapsi on kotona ja max.mitä juon kun lapsi hereillä on 2 kpl olutta tai sidua,rauhassa eli menee kolme neljä tuntia et ne tulee juotua et niinkuin tänään meni olut samalla kun pesin vessoja..

Ei sitä tarvi yhtään ihmetellä jos olet itse kokenut vanhempien juomista. Jos humalahakuisesti haluaa juoda, niin silloin ollaan eri paikassa kuin lapset.

Alkuperäinen kirjoittaja alkoholiongelmaton:
Eihän me nyt NIIN känniin ikinä juoda lasten nähden,mut pointti oli se,et "humalaan" eli pikku pöhnään jos juo.Ei se kamalaa oo.Ja NIMENOMAAN me käyttäydytään NORMAALISTI!!!!
Uskokaa tai älkää.Jos ette usko,niin teil on ollu huonoja kokemuksia vanhempienne puolelta.Vanhempanne ottaneet alkoholia niin,että räyhänneet.No.....elämä on!!

Ööö...ei, eivät ole. Mun vanhemmat eivät ole rähisijöitä ja miehen vanhemmat taas ovat aina olleet absolutisteja, mutta minä en oo tähän ikään mennessä tavannut ihmistä, joka olisi humalassa/hiprakassa tismalleen samanlainen kuin vesiselvänä. Kyllä se persoonallisuus ja käytös humalassa muuttuu.

Alkuperäinen kirjoittaja alkoholiongelmaton:

Juu en usko ja minun vanhempani eivät ole ikinä räyhänneet, se on sellasta ihme sökeltämistä humalassa ja kaikkea muuta, mutta eivät kyllä ole ikinä räyhänneet. Ja sinä lopetat parhaassa nousuhumalassa? Uskoo senkin ken tahtoo!

Alkuperäinen kirjoittaja mami:

Ei sitä tarvi yhtään ihmetellä jos olet itse kokenut vanhempien juomista. Jos humalahakuisesti haluaa juoda, niin silloin ollaan eri paikassa kuin lapset.

Niin,kyse mullakaan ei ollu oikeasta kunnon humalajuomisesta,vaan tissuttelusta.Mä kun miellän sanoina senkin humalaksi.

Ööö...ei, eivät ole. Mun vanhemmat eivät ole rähisijöitä ja miehen vanhemmat taas ovat aina olleet absolutisteja, mutta minä en oo tähän ikään mennessä tavannut ihmistä, joka olisi humalassa/hiprakassa tismalleen samanlainen kuin vesiselvänä. Kyllä se persoonallisuus ja käytös humalassa muuttuu. [/quote]

Tästähän oli hiljattain julkisuudessa juttua, miten oli haastateltu lapsia ja kyselty heidän tuntemuksiaan aikuisten alkoholinkäytöstä. Eli kyllä se vaan niin on, että lapsi huomaa (todennäköisesti vielä aikuista herkemmin) pienetkin muutokset käytöksessä.
Ja kyllä, otan itsekin ne saunaoluet tai siiderit, enkä ole absolutisti, mutta tiedostan myös sen, että lapset todennäköisesti huomaavat eron "normaalin" ja "siiderihiprakassa " olevan välillä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Tästähän oli hiljattain julkisuudessa juttua, miten oli haastateltu lapsia ja kyselty heidän tuntemuksiaan aikuisten alkoholinkäytöstä. Eli kyllä se vaan niin on, että lapsi huomaa (todennäköisesti vielä aikuista herkemmin) pienetkin muutokset käytöksessä.
Ja kyllä, otan itsekin ne saunaoluet tai siiderit, enkä ole absolutisti, mutta tiedostan myös sen, että lapset todennäköisesti huomaavat eron "normaalin" ja "siiderihiprakassa " olevan välillä.

Tottakai lapsi huomaa eron, mutta ns. normaali aikuinen ei tule hiprakkaan siitä saunasiideristään :) vaan se vaatii enemmän.
Mä huomaan monesta aikuisestakin sen, ovatko he ottaneet pari olutta vai ei. Miksi lapsi ei sitten huomaisi samaa omista vanhemmistaan?

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Tottakai lapsi huomaa eron, mutta ns. normaali aikuinen ei tule hiprakkaan siitä saunasiideristään :) vaan se vaatii enemmän.
Mä huomaan monesta aikuisestakin sen, ovatko he ottaneet pari olutta vai ei. Miksi lapsi ei sitten huomaisi samaa omista vanhemmistaan?

No eipä taas yleistetä, minä ainakin tulen hiprakkaan jos pelkästä hajusta, sen verran harvoin juon edes sitä saunasiideriä.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

mä huomaan itestäni muutosta sen yhenkin jälkeen. tulee semmonen outo olo. eikä semmonen oo yhtään kiva. siks en juo juuri yhtään lasten seurassa. en kyllä juo muutenkaan ku pari-kolme kertaa vuodessa. nyt ollu melkein vuoden juomatta. ei se alkoholi vaan sovi mulle.