Mitä nimeä et laittaisi pojallesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oon aina kammonnut nimeä Eetu ja nythän sen nimisiä on kaikkialla. Jotenkin ponneton, vauvamainen ja lässy nimi.
Jesse ja Jimi ovat sarjakuvahahmojen nimiä, en tykkää.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
vaikea sanoa. Erikoinen nimi jää mieleen, ruotsinkielinen vakuuttaa... mutta jos vanhemmat suomalaisia juntteja, ruotsinkielinen lähinnä naurunaihe. Paras kun satut syntymään suomenruotsalaiseksi:-) Tosin ei nimi miestä pahenna! käyttäytymisesi on paras valttisi, ei nimi.

Ja ne suomenruotsalaisetko ei ole koskaan juntteja? Miksi muuten on hyväksyttyä antaa ruotsinkieliselle lapselle englanninkielisiä nimiä mutta ei suomenkieliselle? Yhtä vieraita nimiä ovat kummallekin kieliryhmälle...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
vaikea sanoa. Erikoinen nimi jää mieleen, ruotsinkielinen vakuuttaa... mutta jos vanhemmat suomalaisia juntteja, ruotsinkielinen lähinnä naurunaihe. Paras kun satut syntymään suomenruotsalaiseksi:-) Tosin ei nimi miestä pahenna! käyttäytymisesi on paras valttisi, ei nimi.

Ja ne suomenruotsalaisetko ei ole koskaan juntteja? Miksi muuten on hyväksyttyä antaa ruotsinkieliselle lapselle englanninkielisiä nimiä mutta ei suomenkieliselle? Yhtä vieraita nimiä ovat kummallekin kieliryhmälle...

Meidän pienen ruotsinkielisen pojan nimi on Lucas Mikael, "hieno" huomata että se on yksipalstan inhotuimmista nimistä.
Mutta ei se kyllä oikeasti minua haittaa, meidän poikahan se on..:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En mitään missä on x tai c,en lempinimeltä kuullostavaa (Santtu,Miksu) , en sellaista jonka nimisiä tiedän enemmän eläimiä kuin ihmisiä (Vili,Topi,Pyry). Ja sitten nää perus Jorma,Yrjö,Urmas,Untamo ym.

Mä taas en ymmärrä, et miks laitetaan joku nimi lapselle, eikä sit kuitenkaan kutsuta sillä nimellä.

Eli me annettiin suoraan se "kutsumanimi", eli SANTTU.

Ja kovin on itse tykätty ja poikakin tykkää.

Leevi ja Veeti.

Mäkään en tajua miks annetaan mukamas hienot ja yleensä pitkät nimet (esim. Alexandra, Aleksanteri jne) lapsille ja sitten niitä ei ikinä käytetä vaan lasta kutsutaan lempinimellä.

Yhteistyössä