Mitä olet menneenä vuonna oppinut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Älä tallaa nurmikoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Älä tallaa nurmikoita

Vieras
Lapset oppivat koko ajan ja nopeasti kaikenlaista, itse alkaa olla tosi hidas oppimaan mitään uutta.

Itselleni ei tule menneeltä vuodelta yhtään muita opittuja taitoja kuin uuden järkkärikameran auttava käyttö, joka sekään ei ole vielä siis mitenkään kattavaa vaan nimenomaan auttavaa. Mitä sinä olet oppinut?

Sen, että ei kannata yrittää saada elämäänsä järjestykseen, sillä siihen loppuu apu sossusta jne. Jätä laskut maksamatta, älä vahingossakaan yritä hoitaa juoksevia asioita ja maalaa naama mustaksi kenkäplankilla ja sano minä-poho-hoono-soomi niin johan alkaa elämä hymyillä.... Katkeruutta ilmassa? Ehkäpä hieman.

Olen oppinut, että hammaslääkärissä kannattaa välillä pyytää hampaista röntgen. Vanhojen paikkojen alla voi piileä ikäviä yllätyksiä. Piileviä vikoja ei välttämättä tunne tai näe. Vuoden saldo yksi juurihoito joka kestänyt 3 hoitokertaa sekä 200€ lasku.

Olen oppinut mittaamaan verensokerin ja hemoglobiinin.
Olen oppinut mittaamaan verenpaineen manuaalisella mittarilla stetoskoopilla kuunnellen.
Olen oppinut, että stetoskooppikin väännetään päälle :D
Olen oppinut lääkelaskentaa (eli siis perusmatikkaa uudelleen lämmitettynä, minä, joka vannoin kautta kiven ja kannon, että mun ei muuten ikinä eikä koskaan tarvitse muistella näitä yhtälöitä).

Olen oppinut tekemään kotikaljaa maltaista.

Olen oppinut polttamaan piippua (kyseenalainen taito)

Olen oppinut neulomaan sukan varpaista päin- siis tähän asti minulle nurinkurisessa järjestyksessä.

Olen oppinut kasaamaan kohopenkin.

Olen oppinut, että marjassa käydessä paras tulos saavutetaan yksin, ilman koiraa ja lapsia. (mutta lapset ei opi elleivät ole mukana)
Olen oppinut hillitsemään hermojani (paras kaikista opeista ja vaatinee jatkuvaa harjoittelua)

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25315019:
Olen oppinut mittaamaan verensokerin ja hemoglobiinin.
Olen oppinut mittaamaan verenpaineen manuaalisella mittarilla stetoskoopilla kuunnellen.
Olen oppinut, että stetoskooppikin väännetään päälle :D
Olen oppinut lääkelaskentaa (eli siis perusmatikkaa uudelleen lämmitettynä, minä, joka vannoin kautta kiven ja kannon, että mun ei muuten ikinä eikä koskaan tarvitse muistella näitä yhtälöitä).

Olen oppinut tekemään kotikaljaa maltaista.

Olen oppinut polttamaan piippua (kyseenalainen taito)

Olen oppinut neulomaan sukan varpaista päin- siis tähän asti minulle nurinkurisessa järjestyksessä.

Olen oppinut kasaamaan kohopenkin.

Olen oppinut, että marjassa käydessä paras tulos saavutetaan yksin, ilman koiraa ja lapsia. (mutta lapset ei opi elleivät ole mukana)
Olen oppinut hillitsemään hermojani (paras kaikista opeista ja vaatinee jatkuvaa harjoittelua)

Eli et mitään uutta

Olen oppinut
*virkkaamaan
*sanomaan sanan "joutsenten" änkyttämättä
*että lääkärissä pitää itkeä tirauttaa, jos haluaa jatkohoitoa edes kohtuullisessa ajassa (lääkäri itse selvensi tämän minulle)
*laittamaan molemmat jalat samaan aikaan niskan taakse

Tärkeitä taitoja ja tietoja siis. :D

Koulussa jos jonkinlaista, enimmäkseen ikävä faktoja yhteiskuntamme syrjäytyneistä :/

Kuinka järjestää muutto alta aikayksikön.

Paljon home-oireista.

Miten kaupunkitasolla pitää valittaa kaikkein korkeimmalle tasolle, jos haluaa palvelua.

Kuinka pärjätä opintotuella kahden lapsen kanssa..

Nuo äkkiseltään ja oman kantapään kautta.

Olen oppinut tekemään koruja.

Olen vihdoinkin oppinut sen, että minun on itse toteutettava niitä haaveitani, kukaan muu ei tee niitä minun puolestani.

Olen oppinut itsekkäämmäksi, pitämään puoleni ja vaatimaan oman osani.

Että erityislasten kanssa ei kannata muuttaa sairaanhoitopiiristä toiseen.
Että toisella puolella Suomea pääsee helposti terapiaan, josta toisella puolella ei ole oikein kuultukaan ("Kuka sitä sitten teille antaisi?!" "Mistä ihmeestä minä voisin tietää, eikö se ole teidän hommanne?")

Että melatoniini on elämäni rakkaus!

Että läheisetkin ihmiset voivat olla inhottavia ja ilkeitä ja että heihinkään ei parane luottaa.

Ja että jaksan eteenpäin vielä paljon senkin jälkeen, kun olen varma, että en jaksa enää yhtään.

- Olen oppinut, että sukuni on täynnä moukkia ja itsekeskeisiä toisia hyväksikäyttäviä paskoja. Eikä heihin kannata uhrata enää energiaansa.

- Olen oppinut tekemään lapasia. Helppoa kuin heinänteko, varsinkin se peukalo, minkä tekemistä pelkäsin kamlalasti.

- Olen löytänyt elämäntarkoitukseni. Se on, että olen se kurja johon voit verrata omaa elämääsi. Ja tulet hyvälle tuulelle, koska sulla on kaikki asiat todella hyvin verrattuna minuun. Ja olen esimerkki siitä, minkälainen ihminen tulee kun isänä on väkivaltainen juopponarsistipaska.

- Olen oppinut, että henki on liian tiukassa. Siitä et pääse, vaikka kuinka yrittäisit.

T: Väkisin elossa :) Ei osaa elää eikä kuolla...

Yhteistyössä