mitä olette mieltä tästä häämenusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On täysi mahdottomuus, että kaikki tykkäisivät kaikista ruoista ja joskus käy niin, että yksi ei löydä oikein mitään syötävää, harvoin kyllä kun on kyse näinkin yleisesti hyvinä perusruokina pidetyistä ruoista.

Tohon menuun en ota kantaa, mutta koska mä olen kasvissyöjä ja aika moni tuttavapiiristäkin on, niin mua hämmästyttää toi, että kasvissyöjien toiveruokana olisi sienisalaatti, tomaattisalaatti, tomaattipohjainen muhennos, kermaperunoita ja paprikaa.
Käytännössä noi on niitä "kun ei muuta ole -ruokia" Komppaan tota, että kasvissyöjille on yleensä tarjolla täytettyä paprikaa tai jotain gratiinia. En nyt väitä, etteikö sun tutut olisi toivoneet noita ruokia, mutta hämmästelen kuitenkin. Ettei olisi niin, että toiveruoan sijaan ne on kohteliasuudesta nyökittyjä ruokia? Mä en tunne ainuttakaan kasviruokaa syövää, joka oikeen toivoisi täytettyjä paprikoita.

Häissä syödään mitä tarjotaan kumminkin. Silleen pitää olla nöyrä ja kohtelias, mutta tosi harvoin kasvissyöjälle on tarjolla jotain juhlavaa ja maukasta.

jatkan vielä

Mun entisen opettajan 60v juhlissa oli mun mielestä ihan mielettömän upeat ruoat kasvissyöjiäkin ajatellen. Siellä oli eri vadeissa eri aineita, joista sai sekoitella itselleen mieluisan salaatin, sitten oli törkeän hyviä rosmariiniöljyssä paistettuja bataatti-, & punajuurikuutioita, raitaa, pariloitua halloumia, rollatinia, focacciaa, Hasselbackan perunoita ja BBQ-voita jne.. Sitten oli tietysti niitä liharuokiakin, mutta toi kasvissyöjää ilahduttava valikoiman määrä ja laatu oli unohtumattoman hyvä.

jatkan vielä

Mun entisen opettajan 60v juhlissa oli mun mielestä ihan mielettömän upeat ruoat kasvissyöjiäkin ajatellen. Siellä oli eri vadeissa eri aineita, joista sai sekoitella itselleen mieluisan salaatin, sitten oli törkeän hyviä rosmariiniöljyssä paistettuja bataatti-, & punajuurikuutioita, raitaa, pariloitua halloumia, rollatinia, focacciaa, Hasselbackan perunoita ja BBQ-voita jne.. Sitten oli tietysti niitä liharuokiakin, mutta toi kasvissyöjää ilahduttava valikoiman määrä ja laatu oli unohtumattoman hyvä.
Mmmmm, kuulostaapa tosi hyvältä. :p Kyllä kelpais tällekin kasvissyöjälle! Munkin kasvissyöjäkaverit kiroaa niitä iänikuisia gratiineja ja vastaavia, mutta itse kyllä tykkään hyvästä gratiinista kovastikin. Samoin täytetyt paprikat on tosi hyviä, vaikka tietty melko arkista ruokaa. Arvostan aina sitä, että kasvissyöjiä on ajateltu sentään vähän enemmän, kuin lämmittämällä joku pakastevihannespussi ja parhaassa tapauksessa heittämällä sekaan pussillinen soijarouhetta. :D

Ihana menu mielestäni, söisin mielelläni. Lapseni ei söisi kun hieman kalaa ja salaattia, minäkin kannatan että lapsille olisi nakkeja tai lihapullia ja kokonaista perunaa.

Joo, kyllä mäkin syön gratiineja jos ne on hyvin tehty ja täytettyjä paprikoita, mutta en mä niitä erityisesti toivo jos kysytään. Se pisti silmään.

Mikäköhän siinä on, että jos ei syö lihaa, niin noi on ne vakiovalinnat vaihtoehdoksi. Eihän lihansyöjätkään pelkkää lihaa vedä. Jos juttu olisi toisinpäin ja lihansyöjille pistettäis eteen aina niitä lihapullia ja nakkeja vaihtoehdoksi, niin poru olisi kova :)

Joo, kyllä mäkin syön gratiineja jos ne on hyvin tehty ja täytettyjä paprikoita, mutta en mä niitä erityisesti toivo jos kysytään. Se pisti silmään.

Mikäköhän siinä on, että jos ei syö lihaa, niin noi on ne vakiovalinnat vaihtoehdoksi. Eihän lihansyöjätkään pelkkää lihaa vedä. Jos juttu olisi toisinpäin ja lihansyöjille pistettäis eteen aina niitä lihapullia ja nakkeja vaihtoehdoksi, niin poru olisi kova :)

No aika usein ne on pitopalvelun tarjoamat kasvisvaihtoehdot gratiini tai keitto. Mulle kyllä kelpaa kummatkin.

Tohon menuun en ota kantaa, mutta koska mä olen kasvissyöjä ja aika moni tuttavapiiristäkin on, niin mua hämmästyttää toi, että kasvissyöjien toiveruokana olisi sienisalaatti, tomaattisalaatti, tomaattipohjainen muhennos, kermaperunoita ja paprikaa.
Käytännössä noi on niitä "kun ei muuta ole -ruokia" Komppaan tota, että kasvissyöjille on yleensä tarjolla täytettyä paprikaa tai jotain gratiinia. En nyt väitä, etteikö sun tutut olisi toivoneet noita ruokia, mutta hämmästelen kuitenkin. Ettei olisi niin, että toiveruoan sijaan ne on kohteliasuudesta nyökittyjä ruokia? Mä en tunne ainuttakaan kasviruokaa syövää, joka oikeen toivoisi täytettyjä paprikoita.

Häissä syödään mitä tarjotaan kumminkin. Silleen pitää olla nöyrä ja kohtelias, mutta tosi harvoin kasvissyöjälle on tarjolla jotain juhlavaa ja maukasta.

Niin siis pääruoan saivat valita muutamista vaihtoehdoista. Kysyin heiltä ennen kuin valitsin. Ei nuo salaatit, kasvislisäke ja kermaperunat ole heidän valintaansa, eihän ne edes ole vain kasvissyöjille. Meillä on kyllä kavereiden kanssa hyvin avoimet välit ja sanoivat myöskin mitä eivät halua.

No siis meillä itse asiassa kasvisruokailija itse heitti tuon mozzarellasalaatin ilmoille ja siitä se ajatus sitten lähti. Ja tykkäävät kovasti kalasta, senkin tiedän. Ei me voida rahankaan takia ruveta venyttämään menua suuresti mihinkään suuntaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär;23863442:
Ihana menu mielestäni, söisin mielelläni. Lapseni ei söisi kun hieman kalaa ja salaattia, minäkin kannatan että lapsille olisi nakkeja tai lihapullia ja kokonaista perunaa.

Onko tämä ihan todellistakaan? Mitä kökköä te lapsillenne pienestä pitäen syötätte, jos niille kelpaa vain lihapullat (kaupan, arvaan?) ja nakit?

Kuulostaa hyvältä. Ja meidän neljä mukulaa söisi mieluusti noita eväitä!

Ei todellakaan mitään nakkeja, lihapullia ja ranskalaisia pöytään :/

Meillä muuten lapset valkkaa ravintolassakin annoksensa aikuisten listalta (pienintä lukuunottamatta, isommat ala-aste ikäisiä). Lastenlistoilla on juurikin noita nauravia nakkea, yms sopaa, lehtipihvi ei ole pihviä nähnytkään ja nuggetit on sitkeitä kuin mitkä. Lasten halventamista on se, ettei heille olla valmiita tarjoamaan kunnon hyvistä raaka-aineista valmistettua ruokaa.

Yhteistyössä