Mitä olette vieneet tarhaan lapsen synttärinä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
kun karkkia tai piparia ei saa viedä , kun voi olla joku ei voi jostain syystä niitä syödä...

pitäiskö mun itse tehdä vaikka joitain luomu/gluteeniton/laktoositon/jne. pipareita?

mitä te olette vieneet?

meillä viedään aina pirkka-tikkareita, eivät sisällä keinotekoisia väriaineita. Toisaalta meillä kyllä päiväkodilla on varattu erikoisruokavalioille jotain mitä saavat syödä, juuri tällaisia tilanteita varten!

Itsetehtyjä ei nykyisten suositusten mukaan enää saisi viedä, kun niistä ei tiedä mitä sisältävät, jokuhan voi vaikka myrkyttää lapset! :o No ei kai todellisuudessa, mut kyl tämmönen sääntö on, ihan sen opin kun olin ite tarhassa töissä.

Mä ainakin vien ihan vaan jotain pientä karkkia. Jos joku ei tykkää, on sit ilman, ja allergisille taas on tarhaan yleensä varattu omat karkit!

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Itsetehtyjä ei nykyisten suositusten mukaan enää saisi viedä, kun niistä ei tiedä mitä sisältävät, jokuhan voi vaikka myrkyttää lapset! :o No ei kai todellisuudessa, mut kyl tämmönen sääntö on, ihan sen opin kun olin ite tarhassa töissä.

Mä ainakin vien ihan vaan jotain pientä karkkia. Jos joku ei tykkää, on sit ilman, ja allergisille taas on tarhaan yleensä varattu omat karkit!

minkälaisia karkkeja oot varannut allergisille? mistä kaupasta niitä saa?

Alkuperäinen kirjoittaja :

minkälaisia karkkeja oot varannut allergisille? mistä kaupasta niitä saa?

siis tarhassa on jo valmiina (ainakin meiän tarhassa) karkit semmosille lapsille, jotka ei voi syödä esim jotain suklaakarkkeja....

Mutta hyvät peruskarkithan on ne kettukarkit (pihlajanmarjamarmeladi) ja esim omarit, sopivat monelle ja ovat yleensä lasten mieleen...

laktoositonta kääretorttua, pipareita ja tikkareita vein.Meillä ei ollut piparit kiellettyjä eikä namit muutoinkaan. pojan ryhmässä on 1 lapsi joka käyttää hyla tuotteita.
Loput ottivat tarhatädit kahvileiviksi.

Terveysviranomaiset kieltävät omien leivonniasten viennin. Liian suuri riski saada pöpö omatekemistä. Karkitkin pitää olla paperissa ja alkuperäisessä pakkauksessa. Jos jotain haluaisit viedä, niin tarvii tehdä ilmoitus terveystarkastajalle ja luotella kaikki ainesosat ja sitten selvittää miten on säilytyksen laita yms... eli aika vaikeeksi menee... Mä vein kerran mikropopcornia valmiiksi paahdettuna avaamattomassa pussissa ja sit kettukarkkeja.

Yhteistyössä