Mitä olisit vieraana mieltä näistä tarjottavista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HuonoEmäntä??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HuonoEmäntä??

Vieras
Meille on tulossa vappuaattona vieraita (ovat yötä) eli olisi sitten kestitystä tiedossa. En vain jaksa kokkailla/nähdä kauheasti vaivaa. Huominen päivä menee kodin kuntoon puunaamisessa ja sunnuntaina on kiva viettää mukavaa aikaa lastenkin kanssa. Ja tässä on vielä työpäiviäkin edessä ennen vappua.

Mitä olisitte mieltä näin "valmis"ruoasta vappuvieraana (eli tulossa perhe, jossa pieniä lapsia ja meillä on myös lapset 3 ja 7):

-vappuaattona patonkia, levitteitä, porkkanaa, kurkkua, kukkakaalia, sipsejä ja dippiä. Keksejä ja viinirypäleitä.

-vappupäivänä ruoaksi valmislihapullia, nakkeja, ranskalaisia.Sitten teen salaatin, johon laitan lisukkeeksi vielä makaronia ja papuja.

- pakastemunkkeja ajattelin paistaa ja tarjota hedelmäsalaattia kahvin kanssa.

• Tykkää
Reactions: hippimamma
Ei, tämä ei ole provo. Minä vain olen HuonoEmäntä, en pidä ruoanlaitosta, en ole hyvä leipomaan, mutta on kiva saada vieraita. Kertokaapa nyt sitten mitä HELPPOA voisin vielä tuohon lisätä? Nuo valmislihapullat ovat paikallisen valmistajan herkkulihapullia, ne maistuu kyllä lapsille.

Valmisranskikset ovat tosi noloja..

Niin on, itsehän teen toki itse kasvattamista potuista omat ranskikset, oman lehmän maidosta tehdyt viilit dippailuun ja muut kasvikset tietystikin omasta (luomu) pellosta tuosta kerrostalon pihasta. Lihapullat viime kesän karitsasta, niin ikään kerrostalon pihalla kasvaneena.

Vappu aattohan paiskitaan vielä töitä, mutta tokihan mä äkkiä yhden porsaan (tuosta karsinastani, kerrostalon pihalta) teurastan ja isken vartaaseen köllimään. :)

Ei oo mun mielestä paha ollenkaan. Toki on ihmisiä jotka tahtoo panostaa enemmän, mut toi on ihan hyvä :) Ottaa varsinkin lapset hyvin huomioon.
Meillä on 30 vuotta tarjottu hedelmäsalaatti kahvin kanssa, toiset tarjoo jälkiruokana toiset välipalana.

Ihan ok. Mutta hommaa tarpeeksi ruokaa, koska noista ei mikään ole oikein kovin täyttävää kamaa. Ehkä myös lisäisin juuston patongin kanssa, jos ei kellään ole maitoallergiaa.

Vappuaaton ruoka täysin riittämätön. Tee vaikka joku ruokaisa salaatti tai piirakka.
Ja eineslihapullia ei syö erkkikään. Ei todellakaan mitään vieraille tarjottavaa. Ei niiden valmistamiseen itse kauaa mene.
Ja kuka aikuinen syö ranskalaisia ruuaksi...

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;28394076:
Niin on, itsehän teen toki itse kasvattamista potuista omat ranskikset, oman lehmän maidosta tehdyt viilit dippailuun ja muut kasvikset tietystikin omasta (luomu) pellosta tuosta kerrostalon pihasta. Lihapullat viime kesän karitsasta, niin ikään kerrostalon pihalla kasvaneena.

Vappu aattohan paiskitaan vielä töitä, mutta tokihan mä äkkiä yhden porsaan (tuosta karsinastani, kerrostalon pihalta) teurastan ja isken vartaaseen köllimään. :)

Heh, juuri näin. Tässä ehkä huomaa, että tämän ketjun vastaajat ovat kunnon emäntiä, tarjottavat on itse tehty, mitään valmisjuttuja ei tarjota. Mutta kun ihan oikeasti meitä vähemmän kokkaamisesta innostuneita. Ehkä voisin tosiaan tehdä vappuaatoksi vaikka pizzaa tai kasvispiirakan. Tuo oli muuten hauska kuulla, että joku ei ymmärtänyt hedelmäsalaattia kahvin kanssa (jälkkärinä). Meidän suvussa sitä voi olla jälkkärinä tai kahvin kanssa. Ranskalaiset ja nakit on ehkä joo noloja, mutta kun ne maistuu lapsille. taidan ostaa vielä jotain perunasalaattia.

Oletko tosissasi?

Vappuaattona et aio tarjota mitää oikeaa syötävää, vain pelkkää leipää ja dippikasviksia? Kyllä jäisi nälkä vieraille...

Ja valmisruoat on tosi noloja, en kehtaisi omille kavereilleni tarjota. No heistä suurin osa onkin kasvissyöjiä tai ravintola-alan ammattilaisia, kokkeja yms, joten nauraisivat minut varmaaan suohon, jos valmislihapullia tarjoisin.

Kuin paljon hankalampi on vaikka lohkoa rosamundat sinne uuniin? PALJON parempaa, kun jotkut einesranskikset. Jos vieläki himoitset pakkasesta valmista, niin osta ees uunijuureksia ennemmin.

Tai ehdota nyyttäreitä muiden vieraiden kanssa? Täten tulee menuu suunniteltua yhdessä ja ei tartte kenenkään hävetä ;)

Suurin osa vastaajista siis olisi pettynyt.... eli taitaa olla parempi, että meille ei siis kutsuta vieraita kun tarjottavat on niin noloja.

Kertokaahan mitä sitten pitäisi olla? Ja missä välissä näitä leipomuksia, ruokia vääntäisitte työpäivien jälkeen? Yöllä kenties???

No ihmiset ollaan erilaisia. Itselle vaan olisi noloa tarjota eineksiä ruokavieraille. Ja kahvin kanssa vappumunkit ok, mutta hedelmäsalaattia?

Aaton tarjoilu köyhää-

Yhteistyössä