Mitä olisit vieraana mieltä näistä tarjottavista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HuonoEmäntä??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Leea";28394287]Älä välitä vastauksista,tunnethan itse vieraasi. Kuulostaa ihan hyvältä nuo tarjottavat.[/QUOTE]Eli kysytään neuvoja, mutta ne ei sit kelpaakkaan.

[QUOTE="vieras";28394246]Miksi siis kysyit mielipidettä?[/QUOTE]

On kiva kuulla mielipiteitä. Olisi toki kiva saada muidenkin mielipiteitä kuin superkokkien, koska tiedän, että näitäkin löytyy, jotka eivät osaa/halua kokata. Mutta ilmeisesti tämä ketju on ollut nyt sitten vain reippaiden kokkaajien lukemisen alla. Ja tähän vielä tosiaan tarkennus, että ystäväperhe kysyi voiko tulla meille vapuksi yökylään, koska olisi kiva nähdä.
Nyt minulle heräsikin kysymys, että kun menette jonnekin kylään niin menettekö sinne tapaamaan tuttuja vai odotatteko syövänne seitsemän sortin herkkupöydässä? Minä kun en mene oikeastaan muualle ruokailemaan kuin sukulaisille (vanhemmille, isovanhemmille jotka aina haluavat laittaa meidän perheelle ruokaa) ja lapsiperheisiin menen kahvittelemaan, koska en halua rasittaa ketään perhettä sillä, että pitäisi kokata hurjasti vieraille. Minä menen ravintolaan herkuttelemaan, en kavereideni koteihin. Ja kysyn kyllä aina kylässä jos voin auttaa jollain tapaa (jos tuntuu siltä, että kylässä ystäväni kaipaisivat apua kahvipöydän laitossa). Mun mielestäni on aina kohteliasta viedä vaikka keksipaketti kun menee kylään :-)

Alkuperäinen kirjoittaja HuonoEmäntä??;28394313:
On kiva kuulla mielipiteitä. Olisi toki kiva saada muidenkin mielipiteitä kuin superkokkien, koska tiedän, että näitäkin löytyy, jotka eivät osaa/halua kokata. Mutta ilmeisesti tämä ketju on ollut nyt sitten vain reippaiden kokkaajien lukemisen alla. Ja tähän vielä tosiaan tarkennus, että ystäväperhe kysyi voiko tulla meille vapuksi yökylään, koska olisi kiva nähdä.
Nyt minulle heräsikin kysymys, että kun menette jonnekin kylään niin menettekö sinne tapaamaan tuttuja vai odotatteko syövänne seitsemän sortin herkkupöydässä? Minä kun en mene oikeastaan muualle ruokailemaan kuin sukulaisille (vanhemmille, isovanhemmille jotka aina haluavat laittaa meidän perheelle ruokaa) ja lapsiperheisiin menen kahvittelemaan, koska en halua rasittaa ketään perhettä sillä, että pitäisi kokata hurjasti vieraille. Minä menen ravintolaan herkuttelemaan, en kavereideni koteihin. Ja kysyn kyllä aina kylässä jos voin auttaa jollain tapaa (jos tuntuu siltä, että kylässä ystäväni kaipaisivat apua kahvipöydän laitossa). Mun mielestäni on aina kohteliasta viedä vaikka keksipaketti kun menee kylään :-)

Sinä tunnet vieraasi ja he tuntee sinut eli älä huoli! Itsellä on muutama seitsemän sortin emäntä ystävänä ja sinne vien yleensä viiniä ja kukkia. Sitten on näitä ei niin emäntiä ja sinne leivon usein pizzaa tai vien jonkun suolaisen piirakan. Minusta kaveriperheillä tavatessa on kohteliasta viedä jotain mennessä tai ainakin kysyä ja apua tarjoan kyllä aina. Eli tarjoa vaan se mitä suunnittelit, ota rennosti ja nauti vieraista. Pahinta on stressaava emäntä, joka koittaa tehdä jotain mikä ahdistaa ja jännittää. Hauskaa vappua!

Tuossakin asiassa on olemassa se keskitie 7 lajin, ja einesten välissä.Maukasta ruokaa pystyy tekemään myös vähällä vaivalla. Mutta jos joku juhla niin panostaisin enemmän.

Mulle se vaan olis noloa, jos tarjoilut ei olis hyvät. Mutta kuten jo tuli esille, niin itse tunnet vieraasi, ja he varmasti sinun tapasi.

Mäkin tungen ketjuun kysymään omista tarjoiluistani! :)

Vappuaattona olisi meille (minun ja miesystäväni luo) tulossa kaveripariskunta iltaa istumaan ennen kaupungille lähtöä. Minkähänlaisia tarjottavia he oikein odottavat?! Mietin, olisiko esim. joku salaatti ja patonki ok... Voisin toki hyvin leipoa jotain muffinsseja, suolaista piirakkaa tai muutakin, mut kun en haluaisi vaikuttaa miltään höösääjältä jos he tulevat ihan vaan tyyliin omat siiderit kassissa eivätkä odota mitään tarjoiluja... Help, millaiset tarjoilut olisivat hyvä kompromissi??

Lapsettomia parikymppisiä ollaan siis kaikki, ja tämä pariskunta on mulle aika vieras, muutaman kerran vain tavattu. Siksi en vielä tiedä mistä tykkäävät :)

Mikä ihmeen superkokin neuvo on että osta valmis grillattu broileri :confused: Vai onko se liian maukasta, etkä raaski siksi sellaista tarjota vieraille? Miksi et pyytäisi vieräita tuomaan ruokia mukanaan, niin että syöt itsekin niitä, säästyy rahat? Kun kerran mahdollisimman halvalla pitää näköjään päästä.

Kaurapuuro on helppo tehdä mikrossa ja on halpaa?

[QUOTE="eee";28394329]Mäkin tungen ketjuun kysymään omista tarjoiluistani! :)

Vappuaattona olisi meille (minun ja miesystäväni luo) tulossa kaveripariskunta iltaa istumaan ennen kaupungille lähtöä. Minkähänlaisia tarjottavia he oikein odottavat?! Mietin, olisiko esim. joku salaatti ja patonki ok... Voisin toki hyvin leipoa jotain muffinsseja, suolaista piirakkaa tai muutakin, mut kun en haluaisi vaikuttaa miltään höösääjältä jos he tulevat ihan vaan tyyliin omat siiderit kassissa eivätkä odota mitään tarjoiluja... Help, millaiset tarjoilut olisivat hyvä kompromissi??

Lapsettomia parikymppisiä ollaan siis kaikki, ja tämä pariskunta on mulle aika vieras, muutaman kerran vain tavattu. Siksi en vielä tiedä mistä tykkäävät :)[/QUOTE]

Tuollaisessa tilanteessa pizza ja salaatti on minusta aika varma valinta. Maistuvat myös itselle seuraavana päivänä;)

Lapsettomia parikymppisiä ollaan siis kaikki, ja tämä pariskunta on mulle aika vieras, muutaman kerran vain tavattu. Siksi en vielä tiedä mistä tykkäävät :)[/QUOTE]

Suolainen piirakka ja salaatti (ja minä lisäisin jonkun makean herkun myös) ovat oikein hyvä tarjottava. Vaihtoehtoisesti sitten pelkkää sipsiä,dippiä, suolakeksiä ja namia tarjottavaa. Ihan riippuen siitä mitä itse haluat.

Tekisin suolaisen piirakan, lisäksi patonkia ja salaattiainekset omissa kipoissaan, joista jokainen saa koota omansa.

Minun mielestäni kaikki mitä tuossa mainitsit kuulostaa hyvältä. Jos sulla olis tarjolla patonkia, salaattia ja suolaista piirakkaa sekä vielä muffinsseja niin olisin ainakin todella otettu, että olet noin "vieraille" tehnyt noin hienot tarjottavat. Minusta se ei ole yhtään noloa, minun mielestäni pitäisi aina arvostaa sitä mitä on tarjolla. Ja tämä pariskunta ei varmasti odota mitään laivan buffet- pöytää eli tee mitä jaksat. Pääasiahan on viettää mukava ilta :-)

Mielestäni sait paljon hyviä ja helppoja vaihtoehtoja einespullille myös ei-kokeilta ( kuten minä ), mutta kuten sanottu, jos olet tyytyväinen tarjoomuksiisi niin miksi kysyä mielipiteitä täältä varsinkin kun tietää oalstan mielipiteen einesjuttuihin...

• Tykkää
Reactions: Kissimi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras myös;28394370:
Mielestäni sait paljon hyviä ja helppoja vaihtoehtoja einespullille myös ei-kokeilta ( kuten minä ), mutta kuten sanottu, jos olet tyytyväinen tarjoomuksiisi niin miksi kysyä mielipiteitä täältä varsinkin kun tietää oalstan mielipiteen einesjuttuihin...

oalstan = palstan ;D

Siis oliko apn tarkoituksena päästä mahdollisimman halvalla?
Vappuaaton "ateria" on todella niukka ja onneton, kun ottaa huomioon että vieraat ovat syöneet siinä kolmen maissa iltapäivällä viimeksi. Sillä ruuallako pitäisi pärjätä seuraavaan päivään? Tarjoatko mitään aamiaistakaan?

[QUOTE="vieras";28394389]Tilatkaa pizzaa.[/QUOTE]

Näin. Pizzerian pizzat maistuu varmasti lapsillekin. :)

Vappuaaton menuun lisäisin juustolajitelman patongin kaveriksi ja vaikka fetasalaattia oheen. Vappuaatto myös yleensä menee myöhäiseksi, joten jokin pieni hiukopala myöhään illalla (esim. lämpimät voileivät mallia kinkkua, tomaattia, juustoa ja hieman orgenoa) voisi olla myös tarpeen. Ja jos sellainen ei kenellekään maita, niin samoja aineita voi käyttää myös aamupalatarpeina, joten eivät mene hukkaan.

Seuraavan päivän ateriaan lisäisin sen mainitsemasi perunasalaatin ja aikuisille voisi tuolloinkin tarjota patonkia (esim. niitä esipaistettuja uusiin, jolloin vapunpäivänäkin saa tuoretta leipää) sekä vaikka kanasalaattia. Esim. ehdotetusta grillibroilerista, salaatista, minitomaateista, kurkusta, viinirypäleistä ja hyvästä kastikkeesta (joita saa valmiina). Hedelmäsalaatti käy mainiosti jälkkärinä kumpanakin päivänä, mutta oheen voisi ostaa vaikka vaniljajäätelöä lisäksi? Ja mahdollisesti vohveleita, niin niistä voi koota vaikka jätskiannoksen..:)

• Tykkää
Reactions: Porho
Talo kulkee tavallan ja vieraat ajallaan.
Sinun tarjoavt ovat teidän perhene tapa jos ei vieraille kelpaa ottakoot eväät mukaan. Aina ku lköytyy ihmisiä joile ei jotkut tarjottavat kelpaa

Alkuperäinen kirjoittaja HuonoEmäntä??;28394117:
Kertokaahan mitä sitten pitäisi olla? Ja missä välissä näitä leipomuksia, ruokia vääntäisitte työpäivien jälkeen? Yöllä kenties???

Miksi tuollainen asenne AP? Tuollahan on kerrottu hyviä, helppotekoisia vinkkejä, ja googlettamallahan niitä löytyy lisää vaikka kuinka paljon. Itsekään en todellakaan tykkää keittiöpuuhista, mutta jos tulisi vieraita pariksi päiväksi, tekisin varmaankin juurikin pizzaa, uuniperunoita, itse lihapullia tms. ja lisukkeeksi pari erilaista salaattia. Jälkkäriksi käy ihan vaikka jäätelö suklaakastikkeen ja marjojen tai hedelmien kanssa. :p

T

Mutta kun meille ei vapuksi tule vieraita, niin väsätään itse minilihapyöryköitä, lisäksi niitä pakasteranskalaisia, kaupan perunasalaattia ja punajuurisalaattia, tomaatti-mozzarellasalaattia ja toista salaattia tomaatilla, kurkulla, paprikalla yms. Hyvin maistuu meille. =)

Mitä olisitte mieltä näin "valmis"ruoasta vappuvieraana (eli tulossa perhe, jossa pieniä lapsia ja meillä on myös lapset 3 ja 7):

-vappuaattona patonkia, levitteitä, porkkanaa, kurkkua, kukkakaalia, sipsejä ja dippiä. Keksejä ja viinirypäleitä.

-vappupäivänä ruoaksi valmislihapullia, nakkeja, ranskalaisia.Sitten teen salaatin, johon laitan lisukkeeksi vielä makaronia ja papuja.

- pakastemunkkeja ajattelin paistaa ja tarjota hedelmäsalaattia kahvin kanssa.

On kiva kuulla mielipiteitä. Olisi toki kiva saada muidenkin mielipiteitä kuin superkokkien, koska tiedän, että näitäkin löytyy, jotka eivät osaa/halua kokata.

Surkea kokki täällä :wave: :D

Olen mm pitäny tuparit joissa tarjosin vain kaikkea kaupasta ostettua, Rainbow-pasteijoita jne. Onneksi olivat ns boolibileet ni vieraat oli tyytyväisiä riitti ku piti maljan täynnä...

Mut joo, mun mielestä kaupan ranskikset ja nakit on ookoo. Eineslihapullista en yleensä tykkää, ne ostaisin valmisruokatiskistä varmaan. Tai no ne on kyllä yks harva ruoka jonka osaan tehdä hyvin :D

Myöskään valmismunkeissa en syntiä näe, itse ainakin leivon paljon huonompia kuin paistovalmiit on. Sit jos kahvien kans on aina keksejäkin tms ni hyvä on. Ja hedelmäsalaattiin kermavaahtoa :p

Tarvisko aatoksi tosiaan hieman lisää evästä? Juustolajitelma? Leikkeleitä?

Papusalaatista itkeville, niitä on vaikka kuinka hyviä. Itse tosin en laittais makaroonia. Tässä esim yks kivannäkönen resepti:
kasvisruokaa: Juhlava papusalaatti

Mut joo, en yökkis aapeen juhlissa =)

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.

Yhteistyössä