Mitä olisitte mieltä, jos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysäisenpä vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysäisenpä vain

Vieras
Kaksi täysin suomalaista, joskin työn vuoksi ja ystävien vuoksi paljon ulkomaalaisten kanssa tekemisissä olevaa, ihmistä antaisi lapselleen etunimeksi Sarah?

Sukunimi olisi joko täysin suomalainen (ei tosin -nen loppuinen) tai sitten ulkomailtakin löytyvä, ei niin suomalaisen kuuloinen (Suomessa aika harvinainen).

En oikein tiedä. Oon vaan aina halunnu tytön, jonka nimi olisi Sarah, mutta sitten rakastuin tohon suomalaiseen ukkoon ja jäin ihan vaan Suomeen... :whistle:

Joten Suomessa asuisi, suomea äidinkielenään oppisi, molempien puolen suvut on täääääysin suomalaisia. ...kansainväliset suhteet sille tosin tulee väistämättä jo pienenä.

Eli mitä mieltä? (ja joo, ei sillä loppupelissä ole merkitystä. Enemmän on merkitystä sillä, mitä tuo ukko sanoo... mutta kunhan tässä mietin
;) )

no mitäpäs sitten? samapa tuo vaikka sukunimi olisi -nen loppuinenkin? ja vaikkei kansainvälisiäsuhteita olisikaan? so what.
meillä pojalla nimi tyyliin "ridge tönnönen" :laugh: :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 21:49 SolAngel kirjoitti:
Miksi Sarah, miksei Sara? Sara on ihan yhtä kansainvälinen nimi, ja taipuu myös suomalaiseen nimistöön hyvin.

Oon sitä miettiny, että muuttaisin muotoon Sara, mutta sillä ei ole samanlaista tunnetta mulle kuin Sarahilla.

En tiedä, ehkä vaikuttaa, että tunsin kerran yhden todella ihanan ihmisen, jonka nimi oli Sarah. Tosin olin ajatellut, että haluisin tytön nimeltä Sarah ennen kuin tuota ihmistä koskaan edes tapasin.

Sitten taas tunsin yhden vähemmän mukavan ihmisen jonka nimi oli Sara....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 21:53 juuei kirjoitti:
Senkus laitat Sarah, jos mieli tekee! :D

Miten tahtoisit sen lausutun?

Ihan kuten kirjotettaan. ...tai melkein. Siis loppu -h melkein kuulumattomana (lähes tulkoon siis kuin Sara), mutta niin, että sitä pikkasen siellä on. Mutta siis Saaraa en halua, joten taas ajattelen niinkin, että jos siellä on tuo h lopussa, ihmiset (suomalaiset) ehkä todennäköisemmin osais sanoa sen lyhyenä eikä tekis siitä Saaraa, kuten pelkästä Sarasta. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 21:56 ap kirjoitti:
\
Miksi Sarah, miksei Sara? Sara on ihan yhtä kansainvälinen nimi, ja taipuu myös suomalaiseen nimistöön hyvin.

Oon sitä miettiny, että muuttaisin muotoon Sara, mutta sillä ei ole samanlaista tunnetta mulle kuin Sarahilla.

En tiedä, ehkä vaikuttaa, että tunsin kerran yhden todella ihanan ihmisen, jonka nimi oli Sarah. Tosin olin ajatellut, että haluisin tytön nimeltä Sarah ennen kuin tuota ihmistä koskaan edes tapasin.

Joo, tuo on totta, että ihanat vs. vähemmän ihanat ihmiset vaikuttaa siihen, mitä nimiä lapselleen kelpuuttaa :).

Henk.koht. oon sitä mieltä, että Sarah Koivula -tyyppiset ratkaisut kuulostaa jotenkin hullunkurisilta, mutta niinku joku sanoi, sellainen nimi, josta te vanhemmat pidätte, on lapselle aina hyvä. Muiden mielipiteillä ei ole väliä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 22:02 SolAngel kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 21:56 ap kirjoitti:
\

Joo, tuo on totta, että ihanat vs. vähemmän ihanat ihmiset vaikuttaa siihen, mitä nimiä lapselleen kelpuuttaa :).

Henk.koht. oon sitä mieltä, että Sarah Koivula -tyyppiset ratkaisut kuulostaa jotenkin hullunkurisilta, mutta niinku joku sanoi, sellainen nimi, josta te vanhemmat pidätte, on lapselle aina hyvä. Muiden mielipiteillä ei ole väliä.

Mutta kuulostaisko se yhtään sen paremmalta, jos se ois Sarah Haglöf/Dahlman tms.?

(saisinko tästä yhden lisäsyyn vaatia lapselle mun sukunimeä ;) ja p.s. noi on täysin esimerkkisukunimiä. Sorppa, en keksiny muita).

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 22:16 ap kirjoitti:
Mutta kuulostaisko se yhtään sen paremmalta, jos se ois Sarah Haglöf/Dahlman tms.?

(saisinko tästä yhden lisäsyyn vaatia lapselle mun sukunimeä ;) ja p.s. noi on täysin esimerkkisukunimiä. Sorppa, en keksiny muita).
Mieluummin ei. Sitten on kaksi "vaikeata" nimeä suomalaisten mongerrettavaksi. :D
Sarah Virtanen on ihan hyvä!
Ja suostuisiko miehesikään siihen, että sun mielen mukaan menis sekä etu- että sukunimi? =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 22:21 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 22:16 ap kirjoitti:

Mieluummin ei. Sitten on kaksi "vaikeata" nimeä suomalaisten mongerrettavaksi. :D
Sarah Virtanen on ihan hyvä!
Ja suostuisiko miehesikään siihen, että sun mielen mukaan menis sekä etu- että sukunimi? =)

Eipä se taida suostua... :D Mutta sanoi, että jos annan periksi tuossa sukunimessä, niin saan päättää yksin etunimen. :saint: Aika vaarallista tommonen.

Tosin... mulle taitaa olla kanssa tuo sukunimi-juttu tärkeämpi. Kun kun... mulla tosiaan on aika harvinainen sukunimi. :/