Mitä olisitte tehneet jos olisitte minun tilanteessani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pihla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pihla

Vieras
Tästä tuli ihan mahdottoman pitkä, en osannut kertoa lyhemminkään...

Olen 18-vuotias tyttö, poikaystäväni on 19. Olemme seurustelleet 1½ vuotta ja asuneet yhdessä muutaman kuukauden. Olemme alusta asti olleet tosi tiivis pari ja olen yhä umpirakastunut.

Ongelma on kuitenkin siinä, että vaikka tiedän poikaystäväni rakastavan minua, hän on valehdellut aaaaaivan jatkuvasti joka asiasta minulle koko suhteemme ajan. Hän tekee kaikenlaista typerää selkäni takana, ja kun saan hänet kiinni siitä, hän valehtelee vielä päälle ettei ole tehnyt mitään.

Eniten näistä seläntakana temppuiluista minua on häirinnyt se, että hänellä on pakottava tarve jutella kaikenlaista typerää tyttö"kavereidensa" (jotka ovat oikeasti hänen vanhoja 'säätöjään') kanssa, esimerkiksi panemisesta, heidän pilluistaan ym. eikä todellakaan mitenkään kaverilliseen sävyyn. Raivottuani aikani tästä poikaystäväni on lopulta muka luopunut näistä kavereistaan, mutta juttelee silti selkäni takana heidän kanssaan aivan samoja typeriä juttuja... Viimeksi 2 viikkoa sitten riitelimme tästä asiasta.

Muutama viikko sitten poikaystäväni vaihtoi yllättäen salasanansa esim. facebookiin, sähköpostiinsa ym. vaikka aina ennen molempien salasanat ovat olleet kummankin tiedossa. Yhden salasanan hän oli kuitenkin unohtanut vaihtaa; nimittäin sen sähköpostin, jonne kaikki hänen facebook-ilmoituksensa tulevat. Poikaystäväni oli käyttäytyny oudosti minua kohtaan, joten kävin kurkkaamassa tätä sähköpostia, ja mitäs sieltä löytyikään; poikaystäväni oli lisännyt erään tytön, jota en tunne, kaverikseen, ja selvisi, että he juttelevat lähes päivittäin (ja öittäin) skypessä. Olemme riidelleet jo pitkän aikaa siitä, kun poikaystäväni hiippailee öisin viereltäni muka pelaamaan tietokonepelejä (niin luulin ja niin hän väitti) koneelle, ja saattaa viipyä useita tunteja, tulla vasta aamuviideltä takaisin. No, tämän tytönhän kanssa hän oli jutellut nämä yöt..

Kun tämä selvisi minulle, olimme todella lähellä eroa. Emme ole koskaan aiemmin olleet aikeissa erota, mutta jos emme olisi juuri muuttaneet yhteen, olisin jättänyt hänet. Päätin kuitenkin antaa hänelle vielä mahdollisuuden.

No, seuraavana päivänä oloni oli nujerrettu, mutta päätin katsoa eteenpäin. Kunnes olin vaihtamassa facebookiin profiilikuvaa, ja selauskansioksi valikoitui yllättäen yksi poikaystäväni "pelikansioista", joka olikin täynnä hänen mulkkunsa kuvia. Hän väittää, että on ottanut ne minua varten, mutta ei ole koskaan näyttänyt niitä minulle ja on piilottanut ne salaisimpiin kansioihinsa... Veikkaisin näiden kuvien liittyvän siihen skypetyttöön..

Ja minä annoin tämänkin anteeksi. Tässä me nyt yritämme taas jatkaa muka normaalisti eteenpäin samalla kun poikaystäväni läheisyys oksettaa ja etoo minua.

Poikaystäväni jopa kosi minua selviteltyämme näitä riitoja, mutta en todellakaan suostunut.

Teinkö oikein kun annoin poikaystävälleni vielä mahdollisuuden?

Toivottavasti joku jaksoi lukea.

Teit kyllä oikein muuten mutta koska et voi luottaa on paras lähteä eri suuntiin. Muuten kadut jos jäät ja jää kiinni pettämisestä, jo epäluuloisuuskin vie voimat.

Jätä nyt hyvä tyttö se jätkä! Tuollaiset ei muutu, pahenee vaan. Noin nuoriakin olette. Varmaan hän rakastaa sua joo, mutta ei pysty kuitenkaan vastustaa vieraita naisia. Tulet särkemään sydämesi tuon kanssa vielä monta monta kertaa!

no itse olen vähän vanhempi, mutta tyhmyyksissäni annoin alkuun anteeksi salatouhuilut netissä...ja hommahan meni siitä vaan koko ajan pidemmälle ja muuttui pettämiseksi. Sinä voisit olla viisaampi ja lopettaa suhteen ajoissa, ennenkuin se menee siihen pisteeseen.

otan osaa, että sullekkin on sattunut noin huono mies...valehtelevasta miehestä ei seuraa muuta kuin sydänsuruja

Eroaisin. Olet vielä niin nuori, että löydät kyllä paljon parempia miehiä vierellesi. Poikaystäväsi taitaa olla aika lapsellinen tapaus, kuulostaa siltä, ettei osaa käyttäytyä kuten parisuhteessa käyttäydytään.

Enkä usko, että hän muuttuu, koska hän harrastaa tuota törppöilyä useiden tyttöjen kanssa. Ja tuo menee jo aivan överiksi, että mitä luultavimmin lähettelee mulkkunsa kuvia jollekin tytölle. Elät parasta nuoruuttasi, ei kannata heittää sitä hukkaan ja yrittää luottaa aina vain uudestaan valehtelevaan poikaystävään. Rehellisiäkin miehiä on. :)

Laita asuntohakemukset eteenpäin. Jos jostain tärppää kiva asunto, niin katso sitten parisuhteenne tilannetta uudelleen. Eikä eri osoitteisiin muuttamisen tarvitse tarkoittaa eroa, mutta onpahan enemmän valinnanvaraa sinullakin.

Miehethän voivat olla epäkypsiä vielä kauan sen jälkeen, kun me naiset tunnemme olevamme kypsiä ja vastuullisia, nuoria aikuisia. Siksi en kommentoi mitään poikaystäväsi/avomiehesi luonteenlaadun pysyvyyteen. Pitäisin kuitenkin itse oven auki myös eron suuntaan, eli en sitoisi itseäni ainakaan samaan asuntoon.

ei kuulosta siltä että teistä voisi kasvaa kaksi TASA-ARVOISTA LUOTETTAVAA puolisoa toinen toisillenne. Poikaystävällesi rehellisyys ja luotettavuus ei tunnu olevan mikään arvo.
Hänen asenteesa on hyvin "minä" keskeinen ( lapsellinenkin) kunhan minulla on mukavaa tyyliin hinnalla millä hyvänsä ja hän aina "puhuu" sinut ympäri ja jatkaa samaa tyyliä asiassa kuin asiassa joita elämän varrella tulee vastaan. Ei hän tule olemaan sinun rinnallasi niin myötä kuin vastoin käymisissä tulevaisuudessa ...hyvistä asioista osansa ottaa mutta vaikeuksia aiheuttaa ja jättää sinut niistä yksin selviämään. Jos olet valmis tähän kaikkeen mukautumaan ja arvelet rakkautesi riittävän niin sitten ja siinätapauksessa mutta jos haluat oikeaa kumppanutta, tästä suhteesta et sitä tule saamaan.t. 30 vuoden avioliitto

Poikaystäväsi lähettelee mulkkunsa kuvia toiselle naiselle, jonka kanssa skypettää kaikki yöt ja sinä ajattelit antaa kaiken anteeksi? Kuinka monta kertaa?

Entä kun hän sitten oikeasti pettää sinua ja rakastelee tuota toista naista tai jotakuta muuta, annatko edelleen anteeksi? Sillä aiva varmasti ennen pitkään hän pettää sinua ellei jo petä.

Mutta omapa on elämäsi, jos haluat olla ikuinen kynnysmatto niin siitä vaan...

Lue tuo oma aloituksesi pariin kertaan vielä ja mieti mitä ajattelisit/neuvoisit jos kirjoittaja olisi joku muu kuin sinä itse. Olet vielä nuori ja suhde on ehkä ensimmäinen vakava suhteesi (?) vaikuttaa vahvasti siltä, että katsot vähän liikaa läpi sormien miehesi juttuja. Sinuna pistäisin pelin poikki ja etsisin uuden miehen (joka arvostaa sinua ja on rehellinen!!) tai olisin vaikka sinkkuna mieluummin. Itse en tuollaista miestä haluaisi, koska tilanne tuskin tuosta paranee ajan myötä - pahemmaksi voi mennä.

Saman kokeneena: juokse karkuun ja kovaa! Touhu ei tule muuttumaan :( Ehkä vähän aikaa menee taas hyvin ja taas oletta selvittämässä netti seikkailuja. Ne ei lopu. Ja jos ei voi luottaa toiseen ja sen sanaan, se syö sut sisältä ja olet todella rikki lopulta, ja niitä haavoja on vaikea paikata. Minusta tuo on jo pettämistä, kun intiimejä kuvia lähetellään toiselle tytölle ja jutellaan entisten kanssa panokerroista. Itse annoin anyteeksi entiselleni liian monta kertaa nettiseksin harrastamisen, seuranhaun yms vain lapsen takia ja toivoisin, että olisin lähtenyt heti kun ensimmäinen merkki ilmaantui. En olisi ollut niin rikki vuosia sen jälkeenkin. Hali sinne, löydät jonkun paremman joka tekee sut onnelliseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja aikuinen nainen:
Jätä nyt hyvä tyttö se jätkä! Tuollaiset ei muutu, pahenee vaan. Noin nuoriakin olette. Varmaan hän rakastaa sua joo, mutta ei pysty kuitenkaan vastustaa vieraita naisia. Tulet särkemään sydämesi tuon kanssa vielä monta monta kertaa!

No tuskin hän edes rakastaa sua jos viittii kuitenkin leikkiä muiden kanssa. Eräällä ystävälläni oli juuri tämän tyyppinen suhde n. 7 vuotta. Kaverini yllätti miehen jopa iha kunnolla rysän päältä, oli siis sängyssä toisen kanssa. Antoi tämänkin anteeks... Lopulta suhde päättyi siihen kun mies lähti toisen matkaan! Tämä varmaan sunkin kohtalos, jos annat tollasen luuserin kohdella sua noin. Lähde hyvä tyttö pois tuosta suhteesta!

Ymmärrän hyvin, että kaikki ovat eron kannalla. En vain haluaisi luovuttaa vielä. Olen jo päättänyt ja hyvin kuuluvasti ilmoittanut, että tämä on todellakin viimeinen kerta kun annan hänen temppuilunsa anteeksi. Yksikin väärä tekstiviesti tai sähköposti ja minä lähden.
Tuntuu vain niin vaikealta heittää yhtäkkiä kaikki ihanat tulevaisuudenhaaveet ja vanhat muistot pois... Mutta juuri sen takia, että olemme niin nuoria, mitä tahansa saattaa vielä tapahtua ja koko elämä on vielä edessä, en ole valmis menemään kihloihin tai harkitsemaan mitään muutakaan askelta eteenpäin, koitan keskittyä nykyhetkeen..

Ei minulla ole enää ystäviäkään, en halua muuttaa yksin pieneen asuntoon ja nyhvätä siellä aamusta iltaan.. Ei ole edes toivoa hauskoista sinkkuajoista, kuka nyt yksin baariin lähtisi hauskaa pitämään.. Eikä ketään, kenen kanssa puhua sydänsuruista tai elämäniloista.

Poikaystäväni on ainut, kuka minulla on jäljellä.

pian sinä ystäviä saat (muuta vaikka paikkakuntaa) niin saat kokonaan uuden alun ... ei tuosta vahtimalla ja kiristämällä (= lähdöllä ukhkailulla) tule sen parempaa ainakaan pysyvämmin ja ihania tulevaisuuden haaveita olet VAPAA haaveilemaan ja sinulla on jopa oikeasti mahdollisuus saada haaveittesi tulevaisuus....

Yhteistyössä