Mitä olit tekemässä, kun synnytyksesi käynnistyi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 38+0
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Iltaunilta heräiltiin miehen kans ku alko supistukset joskus klo 20 aikaan. Ja alkoivat samantien tosi kipeinä. Poika syntyi seuraavana aamuna klo: 6.01.
Viikkoja 40+4.

1. nukkumassa, kun vedet hulahti sänkyyn
2. katselin salkkareita sairaalan sängyssä
3. taisimpa myöskin katsella salkkareita sairaalan sängyssä (ohjelmasta en mene takuuseen)
4. nukkumassa, kun heräsin supistuksiin

yöllä heräsin noin neljän aikaan ja vaihdoin kylkee nii tuntu jotenki oudolta.. nousin sit ylös ja heti rupes lapsivettä lorahtelee.. soitin synnärille ja menin takas nukkuu ku ei supistuksia ollu ollenkaa.. aamuun asti nukuin ja päiväl joskus 5 aikoihi lähin n.klinikalle!
Synnytys käynnistettiin seuraavan aamuna .. viikkoja 39+2

Entä jos synnytys käynnistää kovilla pakkasilla ja auto nöhjöttää kylmänä pihassa. Eihän sit ehdi alkaa lämmitellä :D

ja kyllä, olen lapseton ja mielessäni panikoin usein tällaisia asioita :D

ja toinen, miten uskaltaa enää loppuaikana käydä missään jos lorahtaa vaikka kaupankassalla tms?

1. katselin illalla telkkaria ja ihmettelin, että kylläpäs nyt särkee ja vihloo selkää. Meni about 1,5h siinä ennen kuin tajusin, että ne vihlonnat tulevat tasaisin väliajoin ja että kyse onkin supistuksista. Siinä sitten pakkailtiin ja lähdettiin miehen kanssa vielä tekemään pieni iltalenkki ulos, jonka päätteeksi meni vedet. Sitten lähdettiinkin vauhdilla sairaalaa kohti.

2. Aamulla herätessäni huomasin, että pikkarit on hieman kosteat. Luulin, että runsasta valkovuotoa tai että pissaa lirahtanut housuun. Hetken kuluttua alkoi supistukset, joten lapsivettähän se olikin ollut. Aamutoimet hoideltiin normaaliin tapaan ja mies lähti viemään lasta mummolaan hoitoon. Sitten lähdettiin sairaalaan.

^ Sitten lorahtaa :D Näin oon ainakin aatellu, tosin joka kerta kaupas pelkään sitä... Hävettäis. Tohon autojuttuun; aika usein ehtii vielä olla kotona jonkun aikaa ennen lähtöä ja jos ei niin taksi :)

1. Olin menossa nukkumaan, kurkkasin vielä ikkunasta pihalle talviöistä lumisadetta, kun tuli supistus. Odottelin hetken, tuli toinen supistus jne. Reilun tunnin niitä kotona seurailin ja sit lähdettiin sairaalaanpäin. Rv 39+5.

2. Hörppäsin isotädin synttäreillä kahvia, kun jotain lämmintä ja märkää alkoi valua jalkaa pitkin - lapsivesi meni tyylillä isotädin 80v synttäreillä kahvipöydässä. Ja täti oli just sanonut, kun sinne mentiin, että ”Et tehnyt mulla syntymäpäivälahjaa” tarkoittaen syntyvää lasta ja mie vielä nauroin, että ”Onhan tässä aikaa...” Kello oli silloin n. 17 illalla, kun täsille mentiin ja ennen klo 21 oli tyttö maailmassa. Syntyi rv 38.

3. En saanut oikein unta ja ramppasin vessassa... kunnes tajusin ykskaks, että hyvänen aika - mulla on säännöllisiä supistuksia. Poika syntyi samana yönä, rv 36+1.

4. Nousin aamulla keittämään kahvia ja laittamaan aamumaitoa kolmoselle kuuden maissa aamulla, kun supistukset alkoivat. Rv 40+3 ja poika syntyi vielä saman aamun aikana.

5. Lapsivesi meni illalla kun olin parvekkeella katselemassa lapsia, jotka hiihtivät pellolla. Rv 37+ jotain.

6. Täyttelin tiskikonetta päivällisen jälkeen, kun supistukset alkoivat. Poika syntyi saman illan aikana. Rv 40+3.

7. Kävelin neuvolasta kotiin, kun alkoi supistaa. Soitin miehelle töihin ja mies heitti mut ruokatunnilla sairaalaan. Ennen miehen ruokatunnin loppumista meillä oli komia tyttö syntynyt. Rv 39+6.

8. Heräsin supistuksiin, ja tyttö syntyi saman yön aikana. Rv 37 tai 38, en just muista tarkkaan.

9. Viikkoja tais olla jotain 37 tai 38, kun aamulla emni lapsivesi. Soitin ambulanssin ja lanssi tuli. Ajettiin pikapikaa sairaalaan, jossa tyttö syntyi kun oltiin oltu sairaalassa noin minuutin verran. Synnytys kesti 59min. vesien menosta.

10. Synnytys käynnistettiin sairaalassa sovitusti, rv 39+4. Synnytyksen kesto 43min.

11. Synnytys käynnistettiin sovitusti, rv 38. Synnytyksen kesto 1h10min.

Rv 39+3, mies tuli töistä kotiin ja vaikka tietty oltiin osattu varautua että vauva tulee, niin ei ajateltu et just sinä päivänä. Alettiin yhdessä laittamaan ruokaa ja oli jo kattilat kuumenemassa herkkuineen, niin lapsivedet valahti lattialle. Ei muuta ku safkat pois hellalta ja kipinkapin autoon ja sairaalaan :D

1. loikoilin sängyssä aamulla ja vedet meni rv35+4
2. heräsin aamulla kuuden jälkeen, kun selkää alkoi jomottaa rv 40+2
3. aamulla herättyä rupesi taas selkää jomottelemaan rv 40+4

Heräsin aamulla supistuksiin 38+6, laitoin sitten itseni kuntoon ja juotiin aamukahvit. Poika syntyi ekasta supistuksesta alle 4h. Toisesta pesin ikkunoita 39+6, pesin ikkunan loppuun ja sisko lähti viemään sairaalaan. Tyttö syntyi alle 3h. Saa nähdä miten käy tämän kolmannen kanssa =).

Kysyttiin onko lapset liikkuneet kauheesti tuossa vaiheessa, muistaisin että ovat olleet aika rauhallisia.

Aamulla esikoinen herätti minut
"äiti tuu pyyhkii minun pylly"
No kömpesin sängystä ylös ja meni vessaan pyyhkimään lapsen pyllyä ja samalla kun sain sen pyyhittyä nousin seisomaan suorille jaloilleni niin lori lori lori :D
Lapsi kysyy "miksi sinä äiti pissasit minun jaloilleni?"
ööö tuota eh juu.. käyppä herättääs isukki :D
Soittoa sairaalaan ja pikkuhiljaa päälle sekä aamupalan syöntiä, esikoinen hoitoon ja minut sitten sairaalaan :D

:D repesin

1. Olin menossa nukkumaan, kurkkasin vielä ikkunasta pihalle talviöistä lumisadetta, kun tuli supistus. Odottelin hetken, tuli toinen supistus jne. Reilun tunnin niitä kotona seurailin ja sit lähdettiin sairaalaanpäin. Rv 39+5.

2. Hörppäsin isotädin synttäreillä kahvia, kun jotain lämmintä ja märkää alkoi valua jalkaa pitkin - lapsivesi meni tyylillä isotädin 80v synttäreillä kahvipöydässä. Ja täti oli just sanonut, kun sinne mentiin, että ”Et tehnyt mulla syntymäpäivälahjaa” tarkoittaen syntyvää lasta ja mie vielä nauroin, että ”Onhan tässä aikaa...” Kello oli silloin n. 17 illalla, kun täsille mentiin ja ennen klo 21 oli tyttö maailmassa. Syntyi rv 38.

3. En saanut oikein unta ja ramppasin vessassa... kunnes tajusin ykskaks, että hyvänen aika - mulla on säännöllisiä supistuksia. Poika syntyi samana yönä, rv 36+1.

4. Nousin aamulla keittämään kahvia ja laittamaan aamumaitoa kolmoselle kuuden maissa aamulla, kun supistukset alkoivat. Rv 40+3 ja poika syntyi vielä saman aamun aikana.

5. Lapsivesi meni illalla kun olin parvekkeella katselemassa lapsia, jotka hiihtivät pellolla. Rv 37+ jotain.

6. Täyttelin tiskikonetta päivällisen jälkeen, kun supistukset alkoivat. Poika syntyi saman illan aikana. Rv 40+3.

7. Kävelin neuvolasta kotiin, kun alkoi supistaa. Soitin miehelle töihin ja mies heitti mut ruokatunnilla sairaalaan. Ennen miehen ruokatunnin loppumista meillä oli komia tyttö syntynyt. Rv 39+6.

8. Heräsin supistuksiin, ja tyttö syntyi saman yön aikana. Rv 37 tai 38, en just muista tarkkaan.

9. Viikkoja tais olla jotain 37 tai 38, kun aamulla emni lapsivesi. Soitin ambulanssin ja lanssi tuli. Ajettiin pikapikaa sairaalaan, jossa tyttö syntyi kun oltiin oltu sairaalassa noin minuutin verran. Synnytys kesti 59min. vesien menosta.

10. Synnytys käynnistettiin sairaalassa sovitusti, rv 39+4. Synnytyksen kesto 43min.

11. Synnytys käynnistettiin sovitusti, rv 38. Synnytyksen kesto 1h10min.

Teillä tekemisestä ei ainakaan pulaa ole

[QUOTE="aloittaja";23213102]Juu, alkaa pikkusen jo jännittää. Tähän saakka on odottanu innolla ja kiireellä mut nyt alkaa hirvittää eikä välttämättä haluakaan et ihan vielä :D

Onko teillä ollu jtn ennakkotuntemuksia nukkumaan käydessä jos on sitten yöllä tms käynnistyny?[/QUOTE]

No kun viikkoja kertyy 41+5 niin sitä on varsin kypsä synnyttämään ja lähinnä odottaa että tapahtuis jo. Itselläni oli puolivälissä paljon supistelua ja kohdunkaula pehmeä jo hyvin varhaisessa vaiheessa eli ensin jännäiltiin, että saadaan aika täyteen ja sitten kun olis saanut syntyä niin kas ei mitään tapahdukaan. Luin siinä parin päivää ennen yhden romskun ja sain sen edeltävänä iltana luettua loppuun ja löin kirjan kiinni ja sanoin vatsalleni, että nyt sopii syntyä. Vauva teki työtä käskettyä. Ehkä rentouduin itse kun tiesin, että tuleva polikäynti on edessä ja aikaa on kulunut 10 päivää yli lasketun.

Eka oli tasan 40 rv ja olin juuri menossa nukkumaan.
Toinen rv 41 ja illan suussa tarjoilin perheelle ja appiukolle teetä ja purtavaa.
Kumpikin synnytys alkoi supistuksilla ja lapsivedet meni vasta joskus sitten sairaalassa.

Viimeksi muokattu:
Haettiin miehen kanssa sunnuntai-iltana Makuunista kaks leffaa. Olin pitänyt viimeiset 3-4kk karkkilakkoa mutta sit päätin ostaa nameja :) Mutustelin just karkkipussia kun kävelin autosta kotiovelle ja vedet hulahti housuihin. Mentiin sit iltasella sairaalaan ja aamulla syntyi poika 39+2.

Karkit jäi kesken mut otin kyllä pussin mukaan ja söin seuraavana päivänä :p

makoilin yöllä sängyssä ja koitin nukkua mutta tuli kipeitä supistuksia joten en saanut unta ja piti nousta kokoajan sängystä ylös kun sattu niin kovasti, sitten alko tulee limatulppaa ja aamulla lähettiin sairaalaan :) viikot oli 41+1

1. lapsivedet mennyt yöllä, en ollut edes herännyt vaan hoksasin asian aamulla herätessä. ambulanssin soitin et oon joko pissannu housuun tai lapsveet on menny...rv37

2.Oottelin sairaalassa käynnistystä rv40

No tavallaan olin shoppailemassa, rv 40+4. Juoksin pitkin kaupunkia erinäisiä asioita toimittaen. En kyllä vaan tajunnut synnytyksen alkaneen kun supistelemaan alkoi, mutta kun sitä sitten vaan kesti ja kesti yli yön, niin aamulla mentiin näytille. Seuraavana yönä tyttö syntyi. En kyllä merkkuuttanut synnytystä alkaneeksi tuosta kauppareissusta, vaan vasta seuraavasta päivästä, vaikkei suppareissa taukoa tullutkaan kahteen vuorokauteen.

1. Aamuyöstä heräsin sängystä rv 39+1 supistuksiin.
2. Esikoisen kanssa leikittiin, aamupäivästä rv 41+3 supistuksilla alkoi
3. Aamulla heräsin supistuksiin rv 38+ jotain.. sitä en nyt muista
4. klo 9 lääkäri puhkaisi kalvot, salissa sängyssä 15min kuluttua siitä alkoi supistukset rv 38+6

Entä jos synnytys käynnistää kovilla pakkasilla ja auto nöhjöttää kylmänä pihassa. Eihän sit ehdi alkaa lämmitellä :D

ja kyllä, olen lapseton ja mielessäni panikoin usein tällaisia asioita :D

ja toinen, miten uskaltaa enää loppuaikana käydä missään jos lorahtaa vaikka kaupankassalla tms?

Mä mietin kun kakkosta odotin, että mitä tapahtuu jos lapsivedet menee autossa ja penkinlämmitin on päällä..
ei onneksi tarvinnut ottaa selvää.

1. aamulla huomasin et oli vettä menny ja sit mentii sairaalaan odottelee päivällä ja illalla alko supistukset pahempina. 40+0 - synty vast seuraavana päivänä.

2. leikin esikoisen kanssa palikoilla ku tuli ensimmäinen kipee supistus, siit alkoki sit kymmenen min välein tasasesti tulemaan. 41+3 ja synty sitte 41+4. sairaalaan mentiin 23:00 ja synty 01:12 tai jota tommosta.. oli nopee.

Ekasta olin menossa illalla nukkumaan, kun supparit alko ja poika synty tästä 23h päästä rv41+3. Tokasta olin sairaalassa ya-kontrollissa ja käyrällä huomattiin suppareita 8min välein (joita tosin oli tullut jo ainakin 2vko säännölisen epäsäännöllisesti) lääkärintutkimuksessa todettiin että lapsivettä vähän tihkuu (epäiltiin reikää jossain ylhällä kalvoissa kun ei holahtanut kunnolla) siitä sit kalvojen puhkasuun ja poika synty 3h50min sen jälkeen rv41+5

Yhteistyössä