Mitä on rakkaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Renatta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Renatta

Vieras
Itselläni on vähän ominaisuuksia mitä tulee tämän ajan rakkauden trendeihin. Vartaloni on lihava. Olen selkeästi ylipainoinen. Ikäni ei ole optimialueella. Olen terävä kielestäni, vaadin mieheltä siisteyttä ja omien jälkien siivoamista. Viime aikoina on joutunut silittämään paidatkin.
Joskus valmistan ruokaa ja siivoilen kotia hänen kanssaan.

Seksi on tasaisen varmaa, ei huonoa, mutta yksitotista. Se kuitenkin tyydyttää kohtalaisesti. Pidän miestäni uskollisena vaikka hän työskentelee kaukana kotoa. Kotona vain kaksi kertaa kuukaudessa yht. 6 päivää.

En ole hämmästellyt elämämme, mutta nyt minun eräs ystäväni otti asiamme puheeksi. Hän kertoi hämmästelevänsä, miksi mieheni viitsii käydä kotona. Hän kuulemma saisi paljon nuorempia ja kauniimpia. Tämä ""ystävä"" pohti millä ominaisuudella pidän miestä itselläni.

Aloin miettiä sitä itsekin. Tähän asti en ole pohtinut tuollaisia. Minulle on riittänyt, että viihdymme yhdessä, hauskaakin on, riidellään ja sovitaan. Ei suurta draamaa. Lapsiakaan ei ole, eikä tilata. Nautitaan kotoisista pienistä asioista ja yhdessä matkustelusta.

Mitä rakkaus oikeastaan on?Tiedän vain, että en halua muutosta. Olen tyytyväinen eikä ole ollut isoa tarvetta analysoida asiaa. Selväksi kävi, että ulkopuolisesta tämä ei näytä rakkaudelta.

Hmmmm.. no enpä sanoisi ystäväksi joka alkaa ääneen ihmettelemään miten saat miehen pidettyä. Kai hän itse tietää mistä syystä on ystäväsi? Et kai voi olla niin kamala ollenkaan.. ;) Ei kaikki miehet hae kaunista kotiolentoa odottamaan, kyllä mieskin kaipaa seuraa, ja viisas mies ymmärtää, että vaimo ei ole talouskone. Eri ihmiset kaipaa eri asioita, ole onnellinen mitä sinulla on ja toivottavasti itse saat mitä suhteelta odotat. Ehkä voit mieheltäsi kysyä miksi hän on kanssasi ja kertoa hänelle miksi olet onnellinen saadassesi olla hänen kanssaan.

Mielestäni rakkaus on sitoutumista, toisesta välittämistä, yhdessä hyvää oloa, toisensa palvelemista jne. ja kumma kyllä, mitä enemmän rakkautta tuhlaa, sen enemmän itse tuntee saavansa ja hyvä seksi on vasta rakkauden synnyttämää lahjaa.

Sinulla saattaa kuitenkin olla rakkaus. En ole kaunis minäkään, mutta tasaista onnea tuntuu riittävän. Mies myhäilee tyytyväisyyttään ja kertoo olevansa onnen poika. Mitäs siihen muuta voi sanoa kuin, että itse on onnen tyttö. Ikää nyt on jo 47 v. Olemme lapseton pari ja elämä maistuu, seksi on iso ilo ja kaikenlainen yhdessä puuhastelu sopii meille.
Ei onneen ja rakkauteen niin paljon tarvita. Ei tarvita meikkejä, hiusvärejä, uusia vaatteita tai kalliita koruja. Pikku parfyymi joskus on suuri lahja. Ilolla silitän mieheni paidat, korjaahan hän minun pyöräni ja autoni, leikkaa ruohikot ja huokailee onnesta yhdessä minun kanssani.

Eilen katselimme kuunsirppia avaruudessa, joimme pienen lasin konjakkia kahvin jälkeen ja pujahdimme puhtaisiin lakanoihin. Ennen kuin sammutin yövalon, katselin kauan elämäni miestä. Siinä hän nukkui, silittelin hänen niskaansa ja tunsin suurta rakkautta. Kaukana kavala maailma.

Kovin typerä on ystäväsi. Eihän rakkaus ole vain nuorten ja kauniiden yksinoikeus. Suurin osa tämä maan ihmisistä on parisuhteessa ja suurin osa heistä on ihan täysin tavallisia ihmisiä puutteineen ja vikoineen. Jokaisella meistä on myös hyviä ja rakastettavia ominaisuuksia. Katselepa vanhoja pareja ympärilläsi, kuka on enää 70- vuotiaana hehkeimmillään, mutta silti löytyy kumppani viereltä.

Usko sinä vain itseesi ja parisuhteeseesi ja anna ""ystäväsi"" pitää idioottimaiset mielipiteet itsellään.

Näitä kateellisia idiootteja on ympärillä vaikka kuinka paljon. Itselläni on ihana vaimo ja nainen. Ulkonäkö ei ole mittatikun mukaan varmaankaan viimeisen päälle. Se ei haittaa minua tipan tippaa. Harva tosiaan osa arvioida parisuhteen onnea päältäpäin.Kaikki eivät myöskään vieraitten seurassa kuhertele. Minusta se on ok.
Ehdotankin, että kelaat läpi onnettomat ystäväsi ja heität tuollaiset tollot yli laidan. On aivan ihanaa kun nainen tekee muutakin kuin korjaa ja ihailee ulkonäköään. Tästäkin nimittäin on kokemusta yllin kyllin.
Onnea sinulle ja miehelle, jolla on järkeä tunteen lisäksi.Veikkaan, että teet hyvää ruokaa ja hierot joskus kipeitä hartioita. Mikään ei ole niin ihanaa kuin tulla edes joskus siistiin ruoantuoksuiseen kotiin, jossa ei ensimmäisenä ole nalkutus vastassa.

Sano ap. tylsälle ihmettelijä tutullesi, että vietät miehesi kanssa sitä paljon peräänkuulutettua laatuaikaa. Kuusi päivää kuukaudessa seitsämännessä taivaassa elämää.

Söin äsken lapseni tekemää ruokaa ja olen tikahtua hameeseeni. Huone missä surfailen on kuin pommin jäljiltä.
Sanoin, että tästä huoneesta pitäisi ottaa valokuva ja näyttää se tulevalle sulhaselle hääillallisella.

Ehdin sopivasti kotiin katsomaan Kauniit ja Rohkeat.
Satanen lehti oli oikeassa. Taylor on hengissä.
Sohvalla sitten loikoillessa tuumasin, että en kestäisi miestä tämän sotkun keskelle. Aikuisissa lapsissakin on tietämistä.

Kuusi päivää onnea kuukaudessa olisi minulle liikaa.
Minulle riittää ihan hyvin tämä netissä surfailu. Voin kurkistaa toisten onneen ja epäonneen.

Kirjoitin jossakin toisessa viestiketjussa aamustani.
Päivällä olin onnellinen, että en tuppaannu ihanien miesten seuraan. Ulkonäön perusteella ei kannata keneenkään ihastua. Jos olisin saanut miehen nimen tietooni, olisin kaivanut hänen cv:n ja sitten pettynyt. Varmasti liian uskomaton tyyppi minulle. Olen monta kertaa päivitellyt noita cv-juttuja. Eihän tuollaisia ihmisiä ole olemassakaan elävässä elämässä.

Näyttääköhän se muidenkin mielestä siltä, että tosiasiassa oikea rakkaus ei ole ollenkaan pääasiassa nuorten ja kauniiden asia? Luulen, että nuorille todellinen rakkaus on yleensä ihan liian rankka ja tosi asia. Kiima ja pelkkään ulkonäköön tai ihastumiseen rakastuminen on ihan jotain muuta.

Suurin kaikista on rakkaus.

Rakkaus on mielestäni kuutamokävelyitä, suloisia sanoja, helliä suudelmia ja paljon ruusuja! Olisipa elämä niin ruusuista... Mutta ei niitä risuja kukaan voi täydellisesti välttää.

Yhteistyössä