Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:Alkuperäinen kirjoittaja moi:Tottakai omat rahat systeemi toimii jos kummallakin tosiaan on sitä rahaa. Mutta jos toinen osapuoli on yhteisestä sopimuksesta kotona hoitamassa lapsia tai vaikka työttömänä ja siten tulot on minimaaliset en voi käsittää omia rahoja ja tilejä.
Meillä oli omat rahat myös silloin kun olin kotona lapsia hoitamassa (minimi tuella), yhteensä 5v. Ja hyvin toimi tuolloinkin.
Alkuperäinen kirjoittaja moi:Tottakai omat rahat systeemi toimii jos kummallakin tosiaan on sitä rahaa. Mutta jos toinen osapuoli on yhteisestä sopimuksesta kotona hoitamassa lapsia tai vaikka työttömänä ja siten tulot on minimaaliset en voi käsittää omia rahoja ja tilejä.
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:Kun niin monet sanoo, että kun asutaan yhdessä ja on lapset yhdessä hommattu, niin silloin myös rahojen pitää olla yhteiset. Miks ihmeessä pitää![]()
No ei pidä, jos ei tykkää... mutta kun mie en jaksa ymmärtää miten tuo "omat rahat" systeemi sit toimii?
Maksetaanko kaikki puoliksi, siis laina tai vuokra, sähkö, tv-lupa?
Entäs ruokakulut? Lasten menot?
Kenelle / kummalle kuuluu lapsilisä?
Entäs jos toisen oma raha loppuu, niin pitääkö sit lainata puolisolta, että saa ruokaa itselleenkin?
Mie vaan ajattelen (Ja onneksi miehenikin ajattelee samoin), että tuollaisesta tilanteesta meillä ne riidat syntyisi jos mistään.
Mitäs jos tuleekin tilanne, että molemmat ajatteleekin "satsata" itseensä samassa kuussa omilla rahoillaan... ja sit kohta kummallakin ois rahat vähissä... Mitäs sit?
Ja mie en haluu siis haastaa riitaa, mie haluun vaan koittaa ymmärtää.
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:Kaikkee ei makseta tasan puoliski, molemmat osallistuu perheen yhteisiin kuluihin kykynsä mukaan. Meillä esim. mies maksaa lainan ja minä muut asumiskulut. Ruoat maksetaan suurinpiirtein puoliksi - minä kuun alkupuoliskon ja mies loppupuoliskon. Molemmat maksaa omat henk. koht menonsa: puhelinlaskut, vaatteet, harrastukset, bensat. Lapsilisä ei saa kumpikaan, vaan ne menee lasten tilille. Suuremmat lasten hankinnat ostetaan lapsilisillä, pienemmät ostaa se jolla on rahaa.
Molemmat huolehtii siitä, että rahat riittää pakollisiin menoihin, ennenkuin "satsaa itseensä". Toisen lompakolla, ei tarvitse käydä, kun elää varojensa mukaan.
Se, että on omat rahat, ei tarkoita sitä, että kaikki laitataan 50/50.
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:Kun niin monet sanoo, että kun asutaan yhdessä ja on lapset yhdessä hommattu, niin silloin myös rahojen pitää olla yhteiset. Miks ihmeessä pitää![]()
Niin, mä mm sanon niin. Meillä pitää. Ja suosittelen sitä kaikille muillekin, niillekin joilla toimii hyvin muukin tapa.
Liittynee samaan asiaan kun tämä mun kapinavaihekin nyt tässä elämän vaiheessa (tukka lyhyeksi, kynnet samoin, erikoisia vaatteitakin käytän nykyään entiseen minääni verrattuna, koruista puhumattakaan, vahdin kilojani): mä en suostu jäämään parisuhteessa toisen jalkoihin enää, vaan mulla pitää olla sanavaltaa, käyttövaltaa ja valtaa ylipäätään. Ja se taas, että mä en ole kynnysmattona, lisää mun itseluottamusta, luottamusta toiseen luonnollisestikin ja saa mut paremmalla mielelle ylipäätään. Joka taas lisää tämän parisuhteen hyvin vointia. Siinäpä se.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja 2 lapsen äiti:meillä miehen kans omat tilit mut rahat on kumminkin yhteiset!!!!!!!
Alkuperäinen kirjoittaja Pastori:Mitä pahaa on siinä, että pariskunnalla on sama tili/yhteiset rahat? Kävi vaan ihmetyttämään erään ämmä ihmisen selitykset ja valitukset. =)
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:Kun niin monet sanoo, että kun asutaan yhdessä ja on lapset yhdessä hommattu, niin silloin myös rahojen pitää olla yhteiset. Miks ihmeessä pitää![]()
Niin, mä mm sanon niin. Meillä pitää. Ja suosittelen sitä kaikille muillekin, niillekin joilla toimii hyvin muukin tapa.
Liittynee samaan asiaan kun tämä mun kapinavaihekin nyt tässä elämän vaiheessa (tukka lyhyeksi, kynnet samoin, erikoisia vaatteitakin käytän nykyään entiseen minääni verrattuna, koruista puhumattakaan, vahdin kilojani): mä en suostu jäämään parisuhteessa toisen jalkoihin enää, vaan mulla pitää olla sanavaltaa, käyttövaltaa ja valtaa ylipäätään. Ja se taas, että mä en ole kynnysmattona, lisää mun itseluottamusta, luottamusta toiseen luonnollisestikin ja saa mut paremmalla mielelle ylipäätään. Joka taas lisää tämän parisuhteen hyvin vointia. Siinäpä se.![]()
Mie taas en käsitä miten se tekee jostan kynnysmaton, jos on omat rahatMulle se ois just toisinpäin. Mutta kukin tyylillään =)
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:Alkuperäinen kirjoittaja Pastori:Mitä pahaa on siinä, että pariskunnalla on sama tili/yhteiset rahat? Kävi vaan ihmetyttämään erään ämmä ihmisen selitykset ja valitukset. =)
Ei minun mielestä yhtään mitään ja tuosta "ämmä-ihmisestä" en tiedä mitään![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Pastori:Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:Alkuperäinen kirjoittaja Pastori:Mitä pahaa on siinä, että pariskunnalla on sama tili/yhteiset rahat? Kävi vaan ihmetyttämään erään ämmä ihmisen selitykset ja valitukset. =)
Ei minun mielestä yhtään mitään ja tuosta "ämmä-ihmisestä" en tiedä mitään![]()
Juu, en mä sua todellakaan tarkoittanut!Ehkä se ämmä ihminen taas muo kyttäilee ja tunnistaa itsensä
![]()