Mitä pitäisi tehdä ja ajatella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itseeni pettynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Itseeni pettynyt

Vieras
Mitenkähän ihmeessä selviän tästä kaikesta kokonaisena ihmisenä!?!?!? Parempi kai kertoa kaikki alusta lähtien...

Tapasin mieheni n.8 vuotta sitten. Olin silloin yksinhuoltajaäiti. Vuosi siitä vietimme kihlajaisia. Puhuimme lapsen hankkimisesta ja tulinkin raskaaksi aika pian. Ensimmäinen yhteinen lapsemme syntyi seuraavana vuonna.
Parisuhde oli vähällä päättyä jo raskausaikana kun mieheni kännipäissään käyttäytyi todella sopimattomasti 16-vuotiasta pikkusiskoani kohtaan. Muutaman valvotun yön jälkeen olin vakaasti päättänyt että eroan ja teen abortin. Kun tästä sitten ilmoitin miehelle, hänellä ilmeisesti naksahti päässä ja sain nyrkistä. Jouduin hakemaan töistä sairaslomaakin kasvojen mustelmien takia.
Näin jälkeenpäin ajatellen en tosiaan ymmärrä miten mies on saanut minut jatkamaan suhdetta ja uskomaan itseensä. Tunnen itseni niin uskomattoman tyhmäksi!
Asiat kuitenkin sujuivat suhteellisen hyvin siitä selvittyämme ja oltiin onnellisia. Alkoholi kuitenkin sekoitti pakkaa tämän tästä. Omaa toimintaanikaan en voi arvostaa kun olen ottanut. Onko se sitten huonoa itsetuntoa ja huomionhakua, mutta jonkun kerran baarissa olen flirttaillut, saanut miesten huomion ja tehnyt asioita mitä ei saisi. En kuitenkaan ole mihinkään sänkyhommiin ryhtynyt. Näistä asioista olen todellakin potenut huonoa omaatuntoa, ja mieheni minua jatkuvasti syylllistäessä ja epäillessä kaikesta, ei ne asiat tosiaan unohduksiin ole jääneetkään.

Meille syntyi toinen lapsi 3,5 vuotta sitten ja vauva-aikana sain selville miehen pettäneen minua. Kännissä kyllä, mutta suunnitellusti kotoa lähti naisen kutsusta. (Sain asian selville kun joku kumma vaisto laittoi tutkimaan miehen tekstiviestejä ja puheluja). Annoin asian anteeksi koska enhän itsekään puhdas pulmunen ole ollut.

Alkoholi alkoi jossain vaiheessa ottaa otteen meistä molemmista ja aika kammottavia kännitappeluja siitä seurasi. Fyysistä väkivaltaakin. Myönsin ongelman paremmin kuin mies ja yritettiin keskustella ja saada elämä kuntoon. Silti kaikki vaan meni huonompaan suuntaan. Avioeronkin olen vuosi sitten laittanut vireille. Silti edelleen yritettiin.
Viime kesänä tein jotain mitä en olisi itseltäni odottanut. Pidin kuukauden verran yhteyttä vieraaseen mieheen ja kolmena vkonloppuna tapasin häntä. Kaikki tapaamiset olivat isossa porukassa juhlimista ja juopottelua. En voi sanoa että olisin ollut kiinnostunut ihmisestä vakavassa mielessä. Ilmeisesti kaikki on ollut jonkinlaista pakoa, en osannut hoitaa asioita niinkuin pitäisi...

Asia on kuitenkin mieheni kanssa puitu juurta jaksain, mielestäni vähän liiankin yksityiskohtia myöten. Olen nyt raskaana ja mieheni joutui epäilemään isyyttään, mikä on varmasti hirveä paikka. Itse tiedän kuitenkin mihin asti olen mennyt eikä siitä isyydestä ole epäselvyyttä lasketun ajan, ultran ym. mukaankaan.

Mieheni on kaksi kertaa nyt käynyt kännissä väkivaltaisesti kimppuuni, toisella kerralla luulin tosiaan että nyt lähtee henki.
Elämä tähän asti on ollut jo niin sekopäisiä tapahtumia täynnä, että vähempikin olisi riittänyt. Mutta ei, nyt sitten selvisi, että tämä mies, joka on pahoinpidellyt ja syyllistänyt minua virheistäni, ei ole itse yhtään sen parempi. Hän on harrastanut seksiä siskoni kanssa kolmeen otteeseen, pari kertaa kun vartosin ensimmäistämme (sisko oli 16 v.) ja viimeksi pari vuotta sitten kun itse nukuin viereisessä huoneessa. Kaikki tämä menee kännin piikkiin, niin siskon kuin mieheni mielestä. Kumpikaan ei kuulemma edes oikein muista mitään. Eipä meillä selvinpäin ongelmia ole ollutkaan, mutta voiko noin röyhkeää käytöstä antaa anteeksi vaikka viinalla on osuutta.

En tosiaan tiedä mitä ajatella. Siskokin on ollut ihan pikkulikka. Ja kaikki tää salailu niin monta vuotta. Ja mitä kaikkee muuta on tapahtunut. En usko että tosiaan tiedän kaikkea. En luota oikein mihinkään enkä kehenkään. Pää tässä sekoo...
Mies rupesi syömään antabus-tabletteja, sanoi että mitään ongelmia ei tule ilman viinaa (mihin kyllä uskonkin). Mutta kun tunnen ettei hän ole rehellinen vieläkään, vaikka piti todella puhdistaa pöytä. Ja voiko kukaan toista arvostaa ja kunnioittaa oikeesti jos kykenee käyttäytymään näin röyhkeästi, vaikka olisi kuinka kännissä?

Jos kerran sekoilette viiaspäissänne niin lopettakaa ihmeessä se viinan juonti. Henki teillä menee tuolla menolla jossain vaiheessa ja miettikää kuka siitä kärsii... lapsenne, jotka tosin ovat tainneet saada kokoea kamaluuksia jo ihan liikaakin. Viina pois elämästänne ja vanhemmat hoitoon holhouksen alaiseksi.

Anteeksi "Itseeni pettynyt" mutta tarinasi kuulostaa melkein Matilta ja Merviltä.

Itselläni tuli ensimmäiseksi mieleen, että ette ole oikein hyvää seuraa toisillenne. Olette loukanneet ja koetelleet toisianne jo niin paljon. Siksi mielestäni olisi parempi jos yrittäisitte elää molemmat edes jonkun aikaa itseksenne, keskittyen omaan itseenne ja lapsiin. Kun saatte itsenäisyydestä kiinni, löydätte varmaan sen oman itsennekin ja opitte tietämään mitä elämältä itse haluatte. Viina kokonaan pois kunnes sitä osaa taas käyttää, mutta jos sen myötä kuvioon tulee aina väkivalta, muut miehet ja naiset tms. se ei voi olla edes hauskaa enää. Mutta en usko alkoholin olevan teidän ainoa ongelma, vaan huono parisuhde. Kuulostaa lähinnä kierteeltä; huono suhde ja ongelmia -> vinaa, josta lisää ongelmia, jne.

Ero tunttu varmaan vaikealta ja raskaalta, mutta mielestänne teidän molempien tarvitsee löytää itsenäisyys takaisin, sitä myöten tulee myös kunnioitus. Tuota menoa tuhoatte toisenne!

Voimia :hug:

Pakko kommentoida tähän koko keittiöpsykologin taidoillani. Varmaan yksi miljoonasta suhteesta on vielä jollain tavalla hengissään kaiken tuon jälkeen. Ensinnäkin haluan sanoa, että koitan vaan antaa sinulle ulkopuolisen näkökannan asiaan josta sitten ehkä on apua kun itse tilanteen ja miehesi parhaiten tuntien osaat ehkä tehdä joitakin ratkaisuja liitossanne.

Olet joutunut kestämään uskomattoman paljon ja kirjoituksestasi tuli heti sellainen olo, että sinä ikäänkuin syyllistät itseäsi ja sitä kautta vähättelet tapahtumia. Miehestäsi taas tulee mieleen tunteeton hirviö joka ei kunnioita pätkääkään sinua. Totuushan varmaan ei ole näin mustavalkoinen.

Jos kaikki johtuu viinasta niin juomisen tulee jo tälläisessä pisteessä olla juoppohulluuden tasolla. Kokeneena tiedän millaista se on kun ei enää hallitse itseään ja silloin voi tapahtua asioita joita voi laittaa kokonaan kännin piikkiin. Kuulostaa vaan todella kummalliselta, että nua kaikki jutut voisi kuitata laittamalla ne viinan piikkiin kun tekstistäsi ei varsinaisesti saa sitä kuvaa, että olisitte täysin alkoholisoitunut pariskunta. Jossain muuallakin on varmaan jotain pielessä.

Minun mielestä ensimmäisenä pitää sinun asettaa selkeät rajat suhteelle, mitä saa tehdä ja mitä ei. Sen jälkeen toteuttaa ne ja pitää niistä kiinni. Ajattele lapsiasi ja tee ratkasut sen pohjalta. Jatkamalla tuota tähän astista linjaa saatat saada huonolla tuurilla ongelmat siirtymään toiseen polveen. Kaikki tämä saattaa heijastua lapsesi käytöksessä kun sinä istut vanhainkodissa. Kokeneena vanhempien alkoholismin nuoruusiällä tiedän, että vaikka lapsi ei ymmärrä miksi isin silmät on hassun näköset se kaikki valkenee alitajuntaan myöhemmin ja voi aiheuttaa tiedostamattomia lapsena opittujen käyttäytymismallien hyväksymistä.

Tunnet miehesi paremmin kuin kukaan muu varmaan ja sinun pitää punnita hänet nyt niin että asetut varauksella arvostelemaan häntä etkä arvostele rakkaudella. Se on kylmä fakta, että maailmassa on oikeasti ihmisiä jotka ovat yksinkertaisesti täysin kykenemättömiä terveeseen parisuhteeseen eivätkä opi koskaan opettamallakaan miten toista tulee kunnioittaa ja rakastaa. Ajattele faktojen pohjalta onko oikeasti realistisiä mahdollisuuksia jatkaa suhdetta vai ei. Unohda toisesta irtautumisen ja yksinäisyyden tuska hetkeksi vaikka se on vaikeaa.

Arvosta itseäsi äläkä vaan missään nimessä syytä itseäsi mistään. Yksi asia minkä voi sanoa varmana on se että sen viinan vetäminen pitää lopettaa se kun ei valtaosalle sovi alkuunkaan, kuulun valtaosaan. Itsetunto vaan kattoon ja ratkaisuja pöydälle. Sanoista tekoihin on helvetin pitkä matka mutta kulje se niin joka tapauksessa voitat oli lopputulos sitten se että jatkat yksin tai miehesi kanssa.

Voimia :flower:

Kiitos vastanneille

Kun mietin elämääni, tuntuu, että voiko katkeroitumatta selvitä. Niin on ollut suuret toiveet ja unelmat ja pettymys kaikkeen painaa. Valehdellutkin olen itselleni kerta toisensa jälkeen, ja ilmeisesti meinaan sitä taas tehdä. Enkö sitten kestä omaa epäonnistumistani?

Emme tosiaan ole mitään täyspäiväjuoppoja. Miehenikään ei ole nyt raskausaikana ottanut kuin muutamia kertoja. Ja selvinpäin hän on hyvä isä ja huolehtii mun hyvinvoinnistani. Olen aina pitänyt itseäni vastuuntuntoisena (ainakin ennen) ihmisenä ja sen takia niin masentaakin kaikki tää touhu, kun ei ole pystynyt pitään lankoja käsissään.

Lapsia tässä ensisijaisesti yritän miettiä. Kaikki on niin ristiriidassa. Jaksanko yksin olla hyvä äiti? Pelkään että jaksamiseni ei riittäisi, josta lapset sitten kärsisi. Jos kaikki tästä eteenpäin menisikin hienosti, niin olisin riistänyt lapsilta yhtenäisen perheen, isän josta tykätään ja jonka kanssa touhutaan. Toinen vaihtoehto taas, jossa tilanne pysyisi ennallaan ei todellakaan ole kenellekään terveellistä.

Vähän sumussa tällä hetkellä mennään, täytyy vaan antaa itselle aikaa punnita asioita.

Aikuinen mies 16 v tytön kanssa seksiä harrastamassa... Sitä kutsutaan pedofiliaksi.

Sori... mutta miehesi on totaalisesti sairas.

En voisi antaa anteeksi missään olosuhteissa. Viina on vain pelkkä tekosyy.

Samoin lyöminen. Ei, ei, ei!!!!!

Hyvät kanssa immeiset älkää nyt yllyttäkö toista millään pedofilialla ja sairauksilla. Eiköhän tämän keskustelun aloittajan pitäisi saada joku järkiperäinen ratkaisu ennemmin kuin vihansekainen?

Löytyy tästä maailmasta entisiä vankilat läpikäyneitä narkkari murhamiehiäkin jotka ovat muuttuneet ja elävät hyvää elämää. Varmaahan on että itse ongelman kanssa painiva tietää kyllä järkevästi faktojen pohjalta ajattelemalla onko hänen mies sairas vai ei.

Ps. Pedofiliaksi ei lueta sitä jos täysi-ikäinen sekaantuu 16 vuotiaaseen vaan alle 16 vuotiaaseen. Oikeudessa näistä asioista päätetään tapauskohtaisesti hyväksikäytön mahdollisuus tutkittuna. Täysi-ikäinenkään ei saa tuomiota alle 16 vuotiaaseen sekaantumisesta mikäli oikeudessa todetaan hänen olevan samalla tasolla alaikäisen kanssa eikä tapaukseen liity hyväksikäyttöä.

Että se siitä pedofiliasta

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2006 klo 15:26 Jeppe kirjoitti:
Hyvät kanssa immeiset älkää nyt yllyttäkö toista millään pedofilialla ja sairauksilla. Eiköhän tämän keskustelun aloittajan pitäisi saada joku järkiperäinen ratkaisu ennemmin kuin vihansekainen?

Löytyy tästä maailmasta entisiä vankilat läpikäyneitä narkkari murhamiehiäkin jotka ovat muuttuneet ja elävät hyvää elämää. Varmaahan on että itse ongelman kanssa painiva tietää kyllä järkevästi faktojen pohjalta ajattelemalla onko hänen mies sairas vai ei.

Ps. Pedofiliaksi ei lueta sitä jos täysi-ikäinen sekaantuu 16 vuotiaaseen vaan alle 16 vuotiaaseen. Oikeudessa näistä asioista päätetään tapauskohtaisesti hyväksikäytön mahdollisuus tutkittuna. Täysi-ikäinenkään ei saa tuomiota alle 16 vuotiaaseen sekaantumisesta mikäli oikeudessa todetaan hänen olevan samalla tasolla alaikäisen kanssa eikä tapaukseen liity hyväksikäyttöä.

Että se siitä pedofiliasta

Jeppe on fiksu Jeppe! :flower: