Mitä puoluetta äänestit v. 2011 eduskuntavaaleissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mistäpä tuota vielä osaa sanoa ketä äänestää kuntavaalissa kun ei tiedä ketä on ehdolla

mutta luultavimmin jotain kokoomuslaista, niillä on jämerin ote kuntauudistukseen ja terveydenhuollon kehittämiseen

Ja kertokaa myös, mitä mieltä olette kuluneesta vuodesta antamanne äänen valossa - mutta ei ryhdytä mollaamaan toisten kantoja.

Minä olen todella tyytyväinen omieni toimintaan, olen iloinen että menivät hallitukseen, vaikka sen kokonaisuus on mitä on. Ministerit ovat toimineet hyvin ja nostaneet keskusteluun uudenlaisia arvoja, etenkin kulttuuripolitiikkaan.

mistäpä tuota vielä osaa sanoa ketä äänestää kuntavaalissa kun ei tiedä ketä on ehdolla

mutta luultavimmin jotain kokoomuslaista, niillä on jämerin ote kuntauudistukseen ja terveydenhuollon kehittämiseen

Totta, mutta puolue voi monella olla silti selvillä. Mikset äänestä persuja myös kuntavaaleissa? Olisiko se mahdollista kuitenkin?

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26155838:
Totta, mutta puolue voi monella olla silti selvillä. Mikset äänestä persuja myös kuntavaaleissa? Olisiko se mahdollista kuitenkin?

persujen todennäköiset ehdokkaat täällä eivät mua vakuuta ja protestit on tältä erää protestoitu

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26155810:
Kertokaa samalla, mitä puoluetta aiotte äänestää kuntavaaleissa syksyllä. Mielenkiintoista. Ja saa perustellakin jos jaksaa. :)

Minä 2011 vas (äänikuningasta) ja 2012 vas.

Itse asetun ehdokkaaksi kuntavaaleihin neljän vuoden tauon jälkeen ja Keskustan listoilla. Niinpä luultavasti äänestän erästä puoluetoveriani ja pitkäaikaista yhteistyökumppaniaan - Kepu hänkin.

äänestä itteäs niin saa varmuudella yhden äänen :laugh:
Ihmettelin myös, miksei äänestäisi itseään. Mutta sitten ajattelin, etten vain ymmärtänyt pikkukaupunkilaisen vastausta (olen kuumeessa) ja jätin vastaamatta. Eikös kaikki ehdokkaat äänestä itseään? Kai he sentään ovat omasta mielestään paras ehdokas.

• Tykkää
Reactions: Pikkukaupunkilainen
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26155919:
Ihmettelin myös, miksei äänestäisi itseään. Mutta sitten ajattelin, etten vain ymmärtänyt pikkukaupunkilaisen vastausta (olen kuumeessa) ja jätin vastaamatta. Eikös kaikki ehdokkaat äänestä itseään? Kai he sentään ovat omasta mielestään paras ehdokas.

Minäkin olen kuumeessa :D, mutta siis joo itse asiaan.
En ole koskaan äänestänyt itseäni, kun olen ollut ehdokkaana, mun mielestä se on jotenkin idioottimaista... Olen läpi päässyt ilman omaakin ääntäni.
Jotenkin vaan on mun mielestä tyhmää äänestää itteensä ...

Minäkin olen kuumeessa :D, mutta siis joo itse asiaan.
En ole koskaan äänestänyt itseäni, kun olen ollut ehdokkaana, mun mielestä se on jotenkin idioottimaista... Olen läpi päässyt ilman omaakin ääntäni.
Jotenkin vaan on mun mielestä tyhmää äänestää itteensä ...

Olet aika erikoinen. Kai sentään vaimosi äänestää sinua? ;) Entä mitä ajattelet siitä, että se ihminen, jota äänestät, äänestää todennäköisesti itseään? Tyhmää?

Paranemisia. :)

• Tykkää
Reactions: Pikkukaupunkilainen
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26155991:
Olet aika erikoinen. Kai sentään vaimosi äänestää sinua? ;) Entä mitä ajattelet siitä, että se ihminen, jota äänestät, äänestää todennäköisesti itseään? Tyhmää?

Paranemisia. :)

Kiitos paranemisista!
Ja kyllä vaimo minua äänestää ja sukulaiset + sitten kuntalaiset. Tällä koalitiolla ollaan läpi päästy kaksi kertaa aikaisemminkin.
Jokainen saa äänestää itseään, jos haluaa, eikä tee siitä henkilöstä minun silmissäni millään tavalla tyhmää. Tietyllä tavalla se minusta on "tyhmä" ratkaisu, mutta jokainen tehköön omat valintansa.

Kiitos paranemisista!
Ja kyllä vaimo minua äänestää ja sukulaiset + sitten kuntalaiset. Tällä koalitiolla ollaan läpi päästy kaksi kertaa aikaisemminkin.
Jokainen saa äänestää itseään, jos haluaa, eikä tee siitä henkilöstä minun silmissäni millään tavalla tyhmää. Tietyllä tavalla se minusta on "tyhmä" ratkaisu, mutta jokainen tehköön omat valintansa.

Ok. En silti oikein ymmärrä. Tästähän kun voisi melkein päätellä, että et pidä itseäsi parhaana mahdollisena ehdokkaana. Jos pidät, niin eikö ole tyhmä ratkaisu olla äänestämättä parasta? Mut ehkä turha vängätä asiasta enempää. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26156087:
Ok. En silti oikein ymmärrä. Tästähän kun voisi melkein päätellä, että et pidä itseäsi parhaana mahdollisena ehdokkaana. Jos pidät, niin eikö ole tyhmä ratkaisu olla äänestämättä parasta? Mut ehkä turha vängätä asiasta enempää. :D

Ajatukset on vaikea pukea sanoiksi.
Mutta siis: kyllä, pidän itseäni parhaana mahdollisena ehdokkaana tällä meidän kuntatasolla, mutta olen kuitenkin saanut niin hyvät äänimäärät ne kaksi kertaa, kun olen ehdolla ollut, että haluan ehkä jollain tasolla jakaa äänestysresurssiani muille, jotta myös muilla puoluetovereilla olisi mahdollisuus päästä valtuustoon.
Oli aika sekava selitys, kieltämättä - toivotaan, että jotain ymmärsit.

Keskustaa äänestin, ehdokas ei päässyt läpi. En tiedä vielä, ketä tai mitä äänestän kuntavaaleissa. Tämä on niin läpeensä keskustalainen pitäjä, että voisin vaikka äänestää jotain muuta väriä sekaan. Jotakuta sellaista äänestän joka tapauksessa, joka ei nyt valtuustossa istu, sillä nykyinen sakki ei oikein vakuuta...

Minä olen muuten samaa mieltä pikkukaupunkilaisen kanssa. Jos joskus ehdokkaana olisin, en varmasti äänestäisi itseäni. En siksi, ettenkö pitäisi itseäni hyvänä ehdokkaana, vaan siksi, että itsensä äänestäminen vain on jotenkin noloa. :D

Yhteistyössä