Mitä putkiremontti tulee maksamaan tällaisessa asunnossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysynpä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Periaatteessa jos asunnon saisi 200t olisi kaupat jo järkevät.
Onhan siinäkin paljon vaivaa kun pitää muuttaa pois, mutta alue on muutenkin kallis ja jos sen 100t maksaisikin remontit niin siitähän tulisi silti alueen keskihinnan alle maksua kaikenkaikkiaan.

vastike jo valmiiksi aika korkea. Siihen ku lisätää vesikaton, käyttövesi SEKÄ viemäriremontti + lämmitysputkistojen uusiminen niin voin sanoo et vaikka myyntihinta onki alhainen alueeseen nähden niin kuukausittaiset asumiskustannukset vastaavat melkein 100 000e enemmän maksavan asunnon hintaa.. jollei piisaakkaa En lähtis.

Tuo asunnon hinta onkin liian korkea.
Ajattelen tämän asunnon hinnan mieluummin "asunnin hinta+remonttikulut" suoraan ja siitä tulee aika kiva potti. Noh, kunhan ensiksi kuulen sen arvion. :)

Niin ja millon se remontti on tarkoitus aloittaa...

Pelkkään putkiremonttiin voi kulua tonni neliöltä, siihen vielä katto- ja mitä muuta siinä nyt sitten olikaan, niin ei pikkurahasta puhuta. Itse ostaisin mieluummin jo rempatun, kalliimman asunnon kuin ottaisin itsellen sitä remonttistressiä mitä väistämättä tulee. Tai oikeastaan ostaisin sen verran uuden asunnon, ettei heti olisi isoja remontteja tiedossa (näin olen tehnytkin ja tyytyväinen olen ollut). Sen minkä ostaessa vanhan asunnon säästää, remonteissa maksaa - ja saattaa mennä jopa yli..

[QUOTE="vieras";28642516]Pelkkään putkiremonttiin voi kulua tonni neliöltä, siihen vielä katto- ja mitä muuta siinä nyt sitten olikaan, niin ei pikkurahasta puhuta. Itse ostaisin mieluummin jo rempatun, kalliimman asunnon kuin ottaisin itsellen sitä remonttistressiä mitä väistämättä tulee. Tai oikeastaan ostaisin sen verran uuden asunnon, ettei heti olisi isoja remontteja tiedossa (näin olen tehnytkin ja tyytyväinen olen ollut). Sen minkä ostaessa vanhan asunnon säästää, remonteissa maksaa - ja saattaa mennä jopa yli..[/QUOTE]

No mutta kaikki eivät saa sitä 400t lainaa siihen uuteen kivitaloon. Etenkään näinä aikoina. Tuollainen voi olla ihan hyvä ratkaisu jos sitä rahaa on, mutta ei sitä 400t.

[QUOTE="huoh";28642521]No mutta kaikki eivät saa sitä 400t lainaa siihen uuteen kivitaloon. Etenkään näinä aikoina. Tuollainen voi olla ihan hyvä ratkaisu jos sitä rahaa on, mutta ei sitä 400t.[/QUOTE]

Ei mulla ole uutta kivitaloa (asunto uudehkossa kerrostalossa kuitenkin) mutta itse koen varmemmaksi käyttää käytössä olevat rahat mahdollisimman uuteen asuntoon kuin vanhaan. Harvalla on varaa maksaa tupla- tai triplavastikettakaan minkä isot remontit helposti tekevät mikäli ei ota remonttilainaa henkilökohtaiseksi lainaksi (ja nostaa sitten sillä tavalla asumiskuluja).

[QUOTE="vieras";28642529]Ei mulla ole uutta kivitaloa (asunto uudehkossa kerrostalossa kuitenkin) mutta itse koen varmemmaksi käyttää käytössä olevat rahat mahdollisimman uuteen asuntoon kuin vanhaan. Harvalla on varaa maksaa tupla- tai triplavastikettakaan minkä isot remontit helposti tekevät mikäli ei ota remonttilainaa henkilökohtaiseksi lainaksi (ja nostaa sitten sillä tavalla asumiskuluja).[/QUOTE]

Sehän kannattaakin ajatella "asunnon hinta+remonttilulut" ja se on se asunnon hinta. Eli jos asunnon saa 200t ja remontit 100t niin asunnon hinta on 300t ja sen verran lainaa sitten kun tarvitsee...

Kaikki ei halua missään kerrostaloissa elellä.

[QUOTE="hmmm";28642538]Sehän kannattaakin ajatella "asunnon hinta+remonttilulut" ja se on se asunnon hinta. Eli jos asunnon saa 200t ja remontit 100t niin asunnon hinta on 300t ja sen verran lainaa sitten kun tarvitsee...

Kaikki ei halua missään kerrostaloissa elellä.[/QUOTE]

Mut tossahan ei tiedä paljonko ne remontit maksaa. Hinta-arvio on jotain mutta yleensä mennään yli, joten jos ton asunnon ostaa eikä oo ylimääräistä siihen laittaa, pitää arvio mitottaa aika reilusti yli ettei oo heti ongelmissa. Eli pyytää lainatarjous myyntihinta (se minkä tarjoaa) + remonttiosuus + esim. 20.000 euroa ja jos kaikki ei mene, maksaa sitten ylijäämällä lainaa pois. Pahin tilanne on jos arvioi remontit alakanttiin ja on sitten lainan lisäksi kova vastike maksettavana.

Täällä kerrostaloasunnot on esim. kalliimpia kuin vanhemmat rivarit tai vanhat okt:t, joten ihan oma valinta oli tämän asunnon osto. Kävelymatka Stockalle ei ole mun mielestä huono juttu, toinen arvostaa toista, toinen toista. :)

Appivanhempien kerrostalo-osakkeeseen tehdään just putkiremppaa, samalla uusitaan sähköjutut. Keittiössä ei tehdä mitään radikaaleja muutoksia, kylpyhuonetta laajennetaan parin neliön verran, se toi 3000e lisää hintaa (ei ollut pakollinen juttu). Remppaan kuuluu Pukkilan laatat ja en-muista-minkä-firman-kylppärikalusteet, jos haluaa jotkut muut niin maksaa sitten enemmän tai vähemmän. Rempan hinta tuon kylppärilaajennuksen kanssa, ilman keittiön kaapistoja ja uusia kodinkoneita on 43000e.

[QUOTE="a.p";28641576]Totta...[/QUOTE]
Meillä on putkiremppa meneillään ja porraskäytävä näyttää tällä hetkellä tältä

Putkirempan suunnitelumaksu oli ~900€. Kustannukset yhteensä tulee mun asuntoni osalta (59 neliöö) ~25 000€. Remontti tehdään pinnoituksena ja kestää noin 5kk.

Lisäksi joudun pakenemaan kissani kanssa evakkoon pariksi päiväksi kylppärin seinien asbestin poiston takia.

Yhteistyössä