MITÄ rahaa äiti saa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nöpööö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nöpööö:
paljon ne on? ja milloin niitä alkaa saamaan? että pitääkö sitten itte yrittää hankkia kaikkia rattaita jne... enne kun alkaa saamaan mitää rahaa?

Jos odotatvielä muutaan vuoden sitä lapsen hankintaa. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Äitiyspäivärahaa alkaa saamaan kuukausi ennen laskettua aikaa. Minimiraha on jku 15 ?/päivä mutta jos oot ollut töissä, niin vähintään tuplasti tuon saat.
Ja se maksetaan jälkikäteen eli jos aloittaa "lomailun" ihan normaalisti 30 päivää ennen laskettua aikaa,niin eka erä tulee päivää ennen laskettua aikaa.

niin mutta tarkoitinkin että millä sitä sitten elättäis ja hankkis kaikki mitä vaavi tarvii..

No etkö sä just esitellyt tilanteen, jossa olisit töissä, sieltä kai saa palkkaa? Odotahan tosiaan muutama vuosi, ennekuin lasta alat tekemään...

nii mutta juuriki jos yleensäkin synnytät niin mitä sen jälkeen saa. en ole vielä perehtynyt. ja sen takia ajattelin tulla täältä kysymään. sen takia nämä keskustelu foorumit kai on...

nii mutta juuriki jos yleensäkin synnytät niin mitä sen jälkeen saa. en ole vielä perehtynyt. ja sen takia ajattelin tulla täältä kysymään. sen takia nämä keskustelu foorumit kai on...

Saat äitiyspäivärahan, joka on laskettu työtulojesi perusteella. Jos sulla on hyvät tulot, niin rahakin on korkea. Näillä sinä sitten hankit itsellesi ja lapsellesi elannon. Lisäksi saat lapsesta verottomana lapsilisän, joka on 100 euroa. Toimeentulon ei pitäisi olla mikään ongelma, jos on ollut töissä ennen äitiysloman alkua.

jos te ette olisi muut tiedon hakuisia siitä mitä saatte rahaa ja mistäkin. niin teidän ei ainakaa ikinä kannata hankkia lapsia, ellei sitten vanhempanne rahota koko puuhaa. lapsien teko on kallista. ja lapsella kuuluu olla hyvä koti ja rakastavat vanhemmat.

niin mutta tarkoitinkin että millä sitä sitten elättäis ja hankkis kaikki mitä vaavi tarvii..

Meillä käy mies töissä, että hänen palkallaan ja minun äitiyspäivärahoilla elellään!

Mutta mitä nyt oon lukenu tätä sun ketjuu niin suosittelen odottamaan muutaman vuoden ennen kun teet niitä lapsia... OMG!

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:

Meillä käy mies töissä, että hänen palkallaan ja minun äitiyspäivärahoilla elellään!

Mutta mitä nyt oon lukenu tätä sun ketjuu niin suosittelen odottamaan muutaman vuoden ennen kun teet niitä lapsia... OMG!

meillä on sitten juurikin samat lähtökohdat! samanlainen tilanne. olemme myös seurustelleet monta vuotta ja olemme kihloissa. saimme juuri isomman asunnonkin.

totta kai kaikilla ihmisillä on muitakin laskuja. Mutta jos pitää etukäteen miettiä erilaisia tukia ja suhteen kestävyyttä ja mahdollista eroa, niin ei vaan minusta kovin hyvältä kuulosta.