mitä ruokaa voisi tehdä basmati riisistä ja jauhelihasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vilma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vilma

Vieras
Perinteistä jauheliha-riisi-risottoa en haluu tehdä bastamtiriisistä.
Olisko joku kiva resepti tuosta basmatiriisistä`?
Kaikkea muutakin raaka-ainetta löytyy, mutta nuo olis nyt pääraaka-aineet.

Basmati-wrapit

1 pkt valmiita tortilloja (8 kpl)

Täyte:
3 dl riisiä
400 g jauhelihaa
1 pss taco-mausteseosta
1½ dl vettä
1 tlk (n. 400g) ananaspaloja
ananas- tai mangosalsakastiketta

Keitä riisi pakkauksen ohjeen mukaan. Paista jauheliha pannulla, lisää taco-maustepussi ja vesi. Lämmitä tortillat pakkauksen ohjeen mukaan. Jaa valmis riisi, jauhelihaseos, ananaspalat ja salsakastike tortilloille ja kääri ne taskuiksi ja siitä rullalle. Nauti kuumana.

mun on pakko sanoa et onko ihmiset oikeesti noin avuttomia ruuanlaiton suhteen??? ja toinen et jos netissä on niin tässä ajassa olis jo etsinyt sen kymmenen ohjetta mihin tunkea ne riisit ja jauhelihat.

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
mun on pakko sanoa et onko ihmiset oikeesti noin avuttomia ruuanlaiton suhteen??? ja toinen et jos netissä on niin tässä ajassa olis jo etsinyt sen kymmenen ohjetta mihin tunkea ne riisit ja jauhelihat.

Mie taas ymmärrän hyvinkin, että kysytään ohjeita.
Kun netistä lukee, ei aina oikein osaa päätellä, onko ko ruoka sit minkälaista... että sit kysytään, että oisko jollain hyväksikokeiltua vinkkiä.
Toki vaikka mie tykkään jostain ohjeesta ei välttämättä tarkoita että sie tykkäät siitä, mutta siltikin. :)

en mä täällä jaksa googlettaa ja selata 100 erilaista outoa ohjetta, joissa on ties mitä eksoottisia mausteita, joita varten pitäis käydä kaupassa.
Täällä palstalla taas saa helppoja ja kotoisiakin ohjeita, joita lapset syö. Ja niihin ei yleensä ole käytetty mitään tosi erikoisia raaka-aineita. Ja tosiaan niinkuin Aurinkokunta sanoi, että kun kysyy täältä niin tietää että joku on hyväksi kokenut sen ohjeen nimenomaan lapsiperheessä.

Aurinkokunta: tein ohjeesi mukaan, mutta vaihdoin taco-mausteen kermaviiliin sekoitettuun omaan mausteseokseen. Ja laitoin kasvikseksi salsa-kasvikset-pakastepussin, jonka satuin löytämään pakastimesta. Oli todella hyvä lounas ja lapsetkin tykkäsi, kiitos ruokaideasta:)

Yhteistyössä