Mitä sanoisit hoitajalle, joka teippaisi lapsesi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöyristynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pöyristynyt

Vieras
Eipä tuo kiduttamista tai pahoinpitelyä ole ole. Milläs kurittomat kakarat muuten saa ojennukseen :)
Jos puhe ei tehoa niin sitten vaikka
g030.gif

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;24820723:
kiinni tuoliin ja pöytään ruokailun ajaksi, tai vaikkapa vessapyttyyn tarpeiden tekemisen ajaksi, pihapuuhun ulkoilun ajaksi ja sänkyyn päiväunien ajaksi? Käräjäoikeuden mielestä lasten kiduttaminen ei ole pahoinpitelyä, ja tuon ääliömäisen päätöksen jälkeen lapsia aletaan varmasti pahoinpidellä enemmän.

Käräjäoikeus: Lasten teippaaminen ei ollut pahoinpitely | Uutiset | Pääkaupunkiseutu | Oma kaupunki
Eipä uutisessa mainita noin, ap puhuu omiaan:)
"Käräjäoikeuden mielestä lasten kiduttaminen ei ole pahoinpitelyä,"

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Eipä uutisessa mainita noin, ap puhuu omiaan:)
"Käräjäoikeuden mielestä lasten kiduttaminen ei ole pahoinpitelyä,"

"Päiväkotilasten tuoliin ja pöytään teippaaminen ei ollut Helsingin käräjäoikeuden mukaan pahoinpitely."

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;24820742:
"Päiväkotilasten tuoliin ja pöytään teippaaminen ei ollut Helsingin käräjäoikeuden mukaan pahoinpitely."

Miksi siiten laitoit että "käräjäoikeuden mielestä kiduttaminen ei ole pahoinpitelyä"
Kukaan ei ole kiduttanut lapsia:)

[QUOTE="vieras";24820750]Mitäpä ap sanoisi kahdelle kymmenelle kurittomalle lapselle, joista kukaan ei tottele sinua, vaan huutavat kurkku suorana?[/QUOTE]

Pysyisin rauhallisena ja käyttäisin sallittuja keinoja. En kiduttasi, pahoinpitelisi, sitoisi, enkä muutenkaan vahingoittasi lapsia. Päiväkodissa yhden hoitajan vastuulla ei ole kahtakymmentä lasta...

[QUOTE="vieras";24820791]Kauniita korusanoja, kerrohan käytännön keinoja.[/QUOTE]

En tarvitse mitään poppakeinoja. Olen mies. Minun ei tarvitse käyttää väkivaltaa. Saan lasten huomion heti kun haluan ja riehuminen loppuu siihen. Usein auttaa kun kiinnittää lasten huomion johonkin ja voi myös keksiä kiinnostavaa tekemistä. Jos joku yrittää riehua ruokailussa, tiukka katse riittää tai enimmillään tarvitaan murahdus. Ruokailuun on myös syytä laittaa selvät säännöt joista ei luisteta.

Voi kauheaa, entäs autossa? Jättäkää toki sielläkän lapsenne köyttämättä kiinni, sehän on KIDUTUSTA, tuo kaikenlainen köyttäminen! Entä sitteri? Entäs syöttätuoli, jossa lapsi ei pysyisi ilman köysiä, ja jossa olisi kiinnitettävät "turvavyöt"? Entäs kaupungilla kävellessä.. Ethän voi pitää lastasi kädestäkään. Sehän on vapaudenriistoa. Kidutusta kaikki! Pinnasänky varsinkin! Sehän on suorastaan häkki!

Oli hyvä et tosta tehtiin toi oikeusjuttu ja asia nostettiin pöydälle mut en mäkään koe et toi olis satuttanut niitä lapsia. Laitetaanhan lapsia turvavaljaillakin kiinni syöttötuoliin, estäähän sekin liikkumisen. En mä silti ilonen olis jos kuulisin et mun lapselle noin olis tehty, mutta en myöskään usko hetkeekään siihen et joku lapsista olisi ton vuoksi traumatisoitunut.

Että mua sylettää tää juttu. Tällasta p*skaa hoitajat saatehdä meidän lapsille. Saisinko mä tuomion jos teippaisin noi ämmät johonkin puuhun kiinni? Aivan varmasti saisin!

Tuollaisessa joukossa ei yksi katse saa mitään aikaan, kun se ei riittävän useasti tehoa kotonakaan. Minäkin kuulisin mielelläni niitä ihan konkreettisia tapoja hoitaa näitä omia lapsukaisia. Sitä paitsi ihan omalla kohdallani on kaksoset ja isompi, mutta joka tapauksessa edes nukahtaminen illalla ei ole helppoa. Enkä usko että yksikään noista lapsista saa kummempia traumoja ja itse olen joutunut käyttämääm syöttötuolissa valjaita, koska muuten olisivat tippuneet lattialle, joten tuossakin joukossa varmasti tekemistä riittää.

Öö.. Lapsethan oli teipattu vain ruokailun ajaksi, ei vessaan eikä puuhun, että eläpäs liioittele

Teillä ei ilmeisesti ( kuten ei näissä teipatun lapsen perheessäkään) ole ollut tarvetta "sitoa" lasta valjailla syötön ajaksi. Tai rattaisiin. Minusta verrattavissa samaan.
Jo turvallisuuden takia edestakaisin pomppiva tai riehaantunut lapsi on jotenkin saatava aloilleen ja teiPpi on ollut helpoiten saatavilla tuossa tilanteessa

Tässä on käytetty maalaisjärkeä hyvin tilanteeseen sopivalla tavalla. Hyvä niin!

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;24820784:
Pysyisin rauhallisena ja käyttäisin sallittuja keinoja. En kiduttasi, pahoinpitelisi, sitoisi, enkä muutenkaan vahingoittasi lapsia. Päiväkodissa yhden hoitajan vastuulla ei ole kahtakymmentä lasta...

Ikävä kyllä käytännössä on tilanteita jossa voi yhden hoitajan vastuulla olla jopa 20 yli 3v tai 10 alle 3v.
Päivittäin varmaankin useassa päiväkodissa ylittyy noi suhdeluvut :( Hoitajien työpäivät kun ovat lyhyemmät kuin lasten hoitoajat sekä päiväkodit on auki n. 11h .

Jos kyseessä olisi sama kuin valjaat, niin miksei sitten voinut käyttää niitä valjaita??

Kyllä minun mielestäni teippaaminen kuulostaa epäinhimilliselle, ja kuulisin että omalle lapselleni olisi niin tehty, ei asia kyllä jäisi siihen.

Jos ruokailussa ei osata käyttäytyä, niin sitten poistutaan pöydästä ja ollaan syömättä.

no mun mielestä tässä nyt ei ole juurikaan käytetty maalaisjärkeä tai mitään muutakaan järkeä.... jotta hoitajien voimat on noin loppuneet ja he tuollaiseen ratkaisuun päätyneet niin tilanteen on pitänyt jatkua PITKÄÄN ja siis toistua päivästä toiseen.. ihan mikään puolen tunnin riehunta ei hoitajia noin uuvuta ettei enää mieleen tule muuta kuin pakkokeinot... ymmärrän toki jos ei ole tarpeeksi sijaisia, tarpeeksi työntekijöitä, liian iso ryhmä jne jne, mutta järkevät aikuiset puuttuvat työoloihinsa AJOISSA. ongelma naisvaltaisilla aloilla on se, ettei uskalleta. itselläni on usempi päiväkodin hoitaja kaverina ja vapaa-ajalla kertovat miten kamalaa heillä on töissä, kun sanon, että puhutte pomolle, ilmoitatte sen esi-miehelle tms, niin ei uskalleta. no sitten on ihan turha valittaakaan.

jos ei uskalla lähteä viemään niitä parempia työoloja, sekä itselle että lapsille eteenpäin niin sitten hankitaan vaikka niitä valjaita sinne ruokailutilaan valmiiksi, ei nyt hemmetti ketään teipata niinkuin jossain b-luokan jännityselokuvassa.. kyllä jos kuulisin, että oma lapseni on teipattu niin järjestäisin seurauksia.

ja olen itsekin joutunut hillitsemään lapsilaumoja ja tiedän, että se todella on kovaa työtä. ne keinot täytyy kuitenkin löytyä sieltä fiksummasta keinoarsenaalista kuin penkkiin teippaus. ne vain TÄYTYY löytyä. se päivä pitää pitää kasassa, rytmi, erityisesti RIITTÄVÄ ULKOILU (joka usein laiminlyödään) ja sitten se että annetaan niidenkin lasten levätä keitten vanhemmat sen itsekkyyttään kieltävät jne. eli noudatetaan tarkasti sitä hyvää päivärytmiä eikä laisteta heti ulkoilusta jos vähän tihuuttaa vettä tai näyttää siltä että saattaa tihuuttaa.

kommenteista päätellen meillä kaikilla on oikeus käyttää voimakeinoja niitä vastaan jotka eivät tottele sääntöjä.
vai ovatko ainoastaan lapset lainsuojattomia?

Yhteistyössä