mitä sanoja teidän 1v4kk sanovat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oo

Vieras
meillä ei muuta kun tyttö, tutti, äiti, mitä, joskus tulee joku isin tapainen.

sanooko liian vähän sanoja..? ymmärtää kyllä loistavasti puhetta. ja pölisee kovasti omaa pölinää.

Jotain tuota luokkaa tuli meiänkin pojalla sanoja tuossa iässä ja vuoden vanhana niitä oli jo yli 10. Tosin suurinosa sellasia mitä vaan myö ymmärretään. Nyt poika 1v 9kk ja sanoja tulee jo paljon ja lausetakin koittaa mökeltää :D En usko et mitään hätää on vielä teillä :)

No ei tosiaankaan, meidän 1v5kk poika ei nykyään sano tuonkaan vertaa :D Aloitti vähän alle vuoden vanhana sanomalla isi ja äiti, ja kesän aikana tuli monia muitakin sanoja mutta pikkusiskon synnyttyä ei ole sanonut oikeastaan kuin äiti. No nyt isänpäivästä lähtien on isiäkin taas kuultu.

Poitsulla tosin on vähän sellainen tempperamentti että tahtoo osata kaiken valmiiksi täydellisesti ja loukkaantuu jos menee puuttumaan. Uskon että tämä meidän tapaus ihan minä päivänä tahansa alkaa puhumaan, heti kun kokee osaavansa sen tarpeeksi hyvin omasta mielestään :D

EI täälläkään tyttö sano muuta kuin äiti, kato, ei, ota, anna, kissa, kukkuu ja on saman ikäinen, eli 1v4kk. Et kai se on normaalia toivottavasti ainakin. Eiköhän se ala puhumaan ennen 3 vuoden ikää :)

Äiti, isi,kukka, pamppu=lamppu, tutti, kissa, kukkuu, hauva, lisää (ruokaa siis), kalijaa (en tiedä mitä tarkoittaa, mutta ei kaljaa kuitenkaan) , ukko, mummo, pappa, ukki nää tulee neidiltä.

Poitsu sanoo äittä ja ississi (isi) sekä tötti =tutti

Poitsu on vasta 1v3kk ja vielä ei tule ainuttakaan sanaa varsinaisesti. Äitiä jotenkin tapailee, mutta sekin on satunnaista. Meillä on vauhtia sanojenkin edestä, ettei sitä ehdi niitä opetella. Ei sanan tietää ja silloin pyöritetään päätä ja jos jotain haluaa, niin osoittaa ja sanoo päh.

Mun poika on 1v7kk eikä sano vieläkään mitään sanaa selvästi. Vähän sinne päin tulee joitain "eippää" =leipää, "aittaa" = maitoa jne. Mölöttää sitten kaikkea muuta kyllä tauotta. Esikoinen puhui 1v4kk:n iässä jo tosi selkeitä sanoja ja todella laajalla sanavarastolla.

No onpa kiva kuulla, ettei vielä kummostakaan sanavarastoa. Meillä esikoinen oli niin nopea tuossa puhumaan oppimisessa, että olen jo hieman huolissani ollut siitä, kun 1v1kk ei osaa vielä yhtään sanaa.

Poika, 1v 3kk sanoo "kukkuu". Jotain "äittä", "ättä"-tapaista sanoi kesällä, mutta se on jäänyt pois. Ja koiran nähdessään ääntelee haukkumisääniä.

Joo, kerran matki minua ja sanoi "aijaijaijai", mutta se jäi sitten siihen kertaan :)

Äitä=Äiti
Ikkä=Iskä
Vauva, tällä tarkoittaa isosiskoaan :D
Lamppa=Lamppu
Bao=valo
Oma
Agga=Ankka
Eppa=Heppa
Kekkä=Kenkä
Vappa=Vaippa
Iggi=Rikki
Guu=Kuu