Mitä se sensitiivinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Koulutus sisältää?. Ku mä kelailin et tuleeko siitä opetetusta tunteesta et oma tunne katoaa kun elää jonkun toisen opin mukaan miten tuntea? Ni sit oma häviää ja menettää aidon tuntemisen taidon? Kun se on vaan opeteltua?Onko kukaan ollut siinä koulutuksessa? Ku voiko muisti tuoda aitoa tunnetta koskaan?. Siis okei muistaa jonkun kauniin hetken elämässä ja se voi olla kaunis muisto joka tuo hyvää tunetta? Miten siellä käsitellään tunteita? Ja onko muistot sittenkin vaan sitä joka estää näkemästä uuden päivän? Siis kun muisti vaikuttaa tunteeseen joka päivä. Et se auttaa jumittamaan eikä pääse eteenpäin siitä? Toki sitä sit tarvii insinöörit sun muut ja lääkärit. Toki mussa taitaa olla tyyppivika. Mut koen ehkä muistoissa olemista silloinkun häpeä kuristaa minua. Mut siis se että ei muista eilistä tai perjaatteessa jokainen kohtaaminen on uus vaikka olisin tiennyt mitä se toinen sanoi mut mun suhtautuminen voi olla uus ja en siis lukittaudu siihen mitä oli eilen . Mut jotenkin mun mieli ei tidostavassa osassa kerää muistoi ja ala elää niissä ja sen muiston kautta nähdä se toinen ihminen. Mut siinä on tietty se ongelma et sitkun en kiinnitä huomioo muistoon. Ni kaikki jää tuntemattomiksi tavallaan ja siksi en sitten oikein tunne ketään. Ja ei tule niitä kiintymys suhteita hirveemmin. Toki tyttö on sitten ainoo laatuaan. Miten tästä ongelmasta pääsisi eroon paremmin? Vai pitääkö se omalla kohdalla olla vaan niin että se toinen tyyppi on tavallaan tuttu. Mut silti jokainen kohtaaminen on uusi?

Nojoo mullehan toi toimii noin. Mut on tossa myös sekin et jos sadat tai tuhannet haluaa murskata sanoilla täysin toisen spiritin ettei enään pysty nousemaan kukoistukseen kun on hakattu peloilla matalaksi ja uhkailulla siis sanoilla ni onhan sekin hallintaa ja toisen alistamista. Mut joo oon sitä mieltä et kaikesta on voitava asiallisesti keskustella.
Tulipa mieleen et ei se jatkuva tunteen selittäminenkään ole hyväksi. Koska se voi olla hyvinkin virheellinen tulkinta tunteesta mitä se oikeasti tarkoittaakaan. Siis selitetään et mun huono tunne riippuu siitä mitä mulle tapahtui x vuonna ku aivot vaatii selityksen. Mut sit negatiivisessa kierteessä se hokee sitä koko ajan ja siitä tulee oravanpyörä jossa jokaista tunnetta analysoidaan tarkasti ja sairastunut mieli oikoo niitä tunteita ja syöttää et ne on menneitä tunteita ja siitä johtuvaa se jatkuva tuska ja saa elämään menneitä juttui. Kun aivot kaipaa vastauksia ja syöttää et tän menneen takia sä tunnet näin vaikka se huono olo voi olla jotain mitä oikeesti vaan sillä hetkellä tuntuu eikä se johdu menneestä enään ollenkaan oikeesti. Mut sit viel et ku aivot ettii menneistä et mikä juttu oikeesti voi saada aikaan pahaa oloa ni se itsekritiikki nousee ja alkaa huomaan juttui negatiivisessa valossa. Ja sit alkaa se jatkuva menneessä eläminen ja kun se on negatiivisuuden täyttämä kun aivot on sen niin päättänyt et siitä se huono olo johtuu ni alkaa elään tän selityksen mukaisesti ja ainakun tuntee pahaa oloa hakee sille turvaa menneestä ja siksi muka jatkuvasti käyttäytyy näin tässä hetkessä. Vaik se voi olla tunne vääristymä. Ku esim mun paras ystävä heilautti mulle kättään viimesen kerran ni mun sydän tunsi pahaa oloa ni mä kuvittelin et onkse meillä riitaa tai jotain. No se saattoi aavistaa mitä tapahtuu koska seuraavana päivänä ystävää ei enään ollut. Nykyään jos tunnen esim pahaa oloa en hae sille jatkuvaa selitystä. Vaan laitan iloista musaa ja luen hömppä juttui. Jokaista tunnetta ei vaan voi selittää millään et mistä se oikeesti johtuu.

• Tykkää
Reactions: Elena777

Yhteistyössä