Mitä sellaista ET ole maistanut, mitä "kaikki" pitää tavallisena ja mitä olet maistanut jota yleensäkin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kielioppi10!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kielioppi10!

Vieras
Ei syödä?

Olipas vaikeasti esitetty, mutta jospa tuosta selvän saisi. ;)

En ole maistanut hernekeittioa (enkä maista!), mutta olen syönyt sokerihuurrettuja muurahaisia.

[QUOTE="vieras";28482131]En ole syönyt tacoja, tortilloja, sushia, kiinalaista- enkä muutakaan etnistä ruokaa.[/QUOTE]

Mkasalaatikkokin on etnistä ruokaa. Ja karjalanpaisti.

[QUOTE="vieras";28482269]Ja porilainen.[/QUOTE]

No se etenkin. Kun riittävän kauas menee. Eikä porilaisen takia tartte mennä edes kovin kauas, Vaasassa se on jo etnistä.

En tiedä lasketaanko jouluruokia mut mä en ole koskaan maistanut lipeäkalaa. Mun molemmat vanhemmat inhosi sitä joten sitä ei koskaan joulupöydässä ollut, eikä sitä sitten ole missään vastaankaan tullut.

En ole myöskään koskaan maistanut tupakkaa, vaikka se nyt ei ruokaa olekaan.

Mitäköhän erikoista sitä nyt olis tullu syötyä... No merilevää ja muurahaisia ainakin. Täällä etelässä poron sydäntä varmaan pidettäisiin myös erikoisena ruokana?

En ole syönyt sushia minäkään, vaikka pidänkin esim. graavisuolatusta lohesta. Avokadoa en ole myöskään koskaan laittanut suuhuni, enkä etanoita.

Mitään eksoottista ei ole tullut maisteltua.

Juustokeittoa en ole maistanut, enkä maista (noo jos vaihtoehtona on nälkäkuolema, niin voin ehkä lipsua)
Olen syönyt lokinmunia ja vartaassa grillattua räkättirastasta

mä en kans ole lipeäkalaa koskaan maistanut, koska se hajukin on niiiiin etova. Joulupöydässä on myös kaikenmaailman lasimestarin sillit ja muut marinoidut kalat jääneet koskematta.

Tupakka on myös jäänyt kokeilematta.

Sipuli on kans sellainen, että sitä en raakana pistä suuhuni, enkä kypsänäkään jos vaan sen saan jotenkin eroteltua ruoastani.

Kahvia en juo, taitaa olla outoa näin Suomessa missä sitä kulutetaan suuret määrät. Juhlissa juon mehua (mikä on yleensä lapsille tarkoitettu) jos ei ole tarjolla teetä. Usein juhlissa tai kylään mennessä on valmiiksi kaadettu kahvia, noloa siinä sitten kieltäytyä..

Olutta! Kävin kaljatehtaan vieressä koulua ja vihasin koko hajua. Enkä ole ajatellut maistaakaan.

Vuohenputkea ja litulaukkaa syön rutiininomaisesti. Liitua olen syönyt palasen kun oli hirveä liitulakunhimo. Ei se oikein kyllä asiaansa ajanut, muttei ollut niin pahaa kuin luulisi. Täysikokoisia koivunlehtiä olen syönyt kun piti leikkiä lammasta, sama pätee niihin. Suolakivestä muutama nuolaisu paransi makuelämystä kyllä, mutta sitten piti mennä juomaan järvestä. Totesin sitten, että olen mieluummin ihminen.

Niitä on paljon :D muutama esimerkki:
- graavilohta
- silliä
- muikkuja
- sushia
- voileipäkakkua (minkäänlaista, vaikka niitä joka juhlassa on)
- oliiveja
- monia ruokia joissa on kuumennettuja kasviksia
- hornetteja (niitä mini kanankoipia/siipiä tai mitä ovatkaan)
- muutamia ei-niin-jokapäiväisiä kasviksia, kuten avokadoa, munakoisoa, bataattia tmv

noista nyt olen ainakin 99% varma etten ole syönyt. vauva-ajastani toki en voi vannoa, mutta niin pitkälle kuin muistan.. Kasviksiakin on helppo piilottaa ruokiin mutta yleensä jätän "epäilyttävät" muhennokset ja kastikkeet ymv syömättä, kun päältä päin jo näkee pystynkö niitä nielemään. Astetta nirsompi ihminen :)

Yhteistyössä