mitä sellaista teet elämässäsi,mitä et halua tehdä?

Alkuperäinen kirjoittaja TilkkuTyttö:
Ei ole sellaista asiaa. Mulla on hyvä elämä, olen siitä kiitollinen.

mun mielestä "hyvä elämä" voi näyttää jonkun mielestä rikkinäiseltä ja kauhealta.
Hyvässä elämässä ei tarvitse aina hymyillä tai olla "hyvä ihminen" tai hyvyyteen pyrkivä.
Mitä hyvä elämä sulle tarkoittaa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:
Joudun viemään vuoden ikäisen pojan hoitoon.

kai se on sun oma valinta kuitenkin..? :hug:

Se olisi pitkällä tähtäimellä huonompi juttu jos jäisin vuosiksi kotiin lapsen kanssa..

Ai, miksi ja kenen kannalta?
Koetko ettei se ole kuitenkin sun valinta laittaa lapsi hoitoon?

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Asun Suomessa ja teen koulutustani vastaamatonta työtä.

Etkä haluaisi siis tehdä niin?

Niin. Haluaisin asua jossain toisaalla tehden työtä, jolla on merkitystä.

Mutta tällä hetkellä haluat tehdä vähemmän mielekkäämpää työtä joka ei ihan vastaa suurinta unelmaa?

Se olisi pitkällä tähtäimellä huonompi juttu jos jäisin vuosiksi kotiin lapsen kanssa..

muuten on kai sitä muitakin vaihtoehtoja kun olla vuosia kotona tai yhden vuoden?
ainaki niin oon ymmärtänyt ettei hoitovapaaseen tarvi sitoutua useaksi vuodeksi kerrallaan? =)

Asun Suomessa ja teen koulutustani vastaamatonta työtä.

Etkä haluaisi siis tehdä niin?

Niin. Haluaisin asua jossain toisaalla tehden työtä, jolla on merkitystä.

Mutta tällä hetkellä haluat tehdä vähemmän mielekkäämpää työtä joka ei ihan vastaa suurinta unelmaa?

Siis enkö muka ymmärtänyt tätä ketjua ollenkaan oikein? Luulin, että kysyttiin, mitä epämukavaa tekee, jota ei haluaisi tehdä. En haluaisi tehdä tätä vähemmän mielekästä työtä, mutta on pakko. Ei ole tarjolla koulutusta vastaavaa. On edes suunta oikea, mutta...

Opiskelen fysiikka, kun se kuuluukin pakollisena sivuaineeseen. Itken ja turhaudun, kun en vaan tajua eikä kiinnosta. Stressaa ihan hirveästi, mun valmistuminen jää ihan varmast tuosta kiinni. Olen menossa nyt uusimaan samaa peruskurssia jo kolmatta kertaa...

No pitihän jonkun ruveta tästäkin jankkaamaan.. En rupea tässä elämäntilannettani tarkemmin selvittämään, mutta ehkä joku ymmärtäisi että tämä on aika pakkotilanne jos tietäisi miten asiat on. Kaikilla ei ole sitä miestä elättämässä ja muutenkin asiat useammalla mutkalla, koittakaa ymmärtää se.

Alkuperäinen kirjoittaja itku:
Opiskelen fysiikka, kun se kuuluukin pakollisena sivuaineeseen. Itken ja turhaudun, kun en vaan tajua eikä kiinnosta. Stressaa ihan hirveästi, mun valmistuminen jää ihan varmast tuosta kiinni. Olen menossa nyt uusimaan samaa peruskurssia jo kolmatta kertaa...

Oisko sitten aika vaihtaa alaa?

Alkuperäinen kirjoittaja itku:

Oisko sitten aika vaihtaa alaa?

No ei ole. En viitsisi nyt sivuaineen vaikeuden takia vaihtaa, tykkään pääaineestani paljon, mutta nuo pakolliset fysiikat vituttaa ja turhauttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja TilkkuTyttö:
Ei ole sellaista asiaa. Mulla on hyvä elämä, olen siitä kiitollinen.

mun mielestä "hyvä elämä" voi näyttää jonkun mielestä rikkinäiseltä ja kauhealta.
Hyvässä elämässä ei tarvitse aina hymyillä tai olla "hyvä ihminen" tai hyvyyteen pyrkivä.
Mitä hyvä elämä sulle tarkoittaa?

Hmm... ehkpä hyvä elämä voi näyttää rikkinäiselle ja kauhealle. Minun elämäni on hyvää, mutta hyvyyteen sisältyy niin paljon. Olen kyydissä vuoristoradassa, mikä on elämäni, ja katselen mielenkiinnolla sekä ylä- että alamäkiä B)

En ole koskaan ollut mitään ainaisesti hymyilevää sorttia. Olen mukavasti, rouheasti ja röyhkeästi keskeneräinen ihminen, niin että elämä on haastavaa ja on jotain mistä oppia ja pyrkiä eteenpäin. Pyrin mielelläni hyvyyteen, mutta ratkaisut mitä täytyy tehdä, ei ole aina suorassa valossa vain hyviä.

Olen tehnyt todella radikaaleja ratkaisuja elämässäni ja sen takia olen nyt juuri tässä. Asun ulkomailla, ja tänne muuttaminen oli yksi niitä isoja juttuja, mistä olen todella tyytyväinen. Suomessa mun ei ole koskaan ollut helppo asua, vaikka olenkin suomalainen. Täällä koen että voin elää vapaammin ja oppia enemmän. Arkielämäni näyttäytyy monen suomalaisen ystäväni silmissä vaikealta, mutta minä nautin siitä ja sen haastavuudesta. Olen juuri oikeassa paikassa, paljon vapaampi ja vahvempi kuin koskaan ennen elämässäni.

No pitihän jonkun ruveta tästäkin jankkaamaan.. En rupea tässä elämäntilannettani tarkemmin selvittämään, mutta ehkä joku ymmärtäisi että tämä on aika pakkotilanne jos tietäisi miten asiat on. Kaikilla ei ole sitä miestä elättämässä ja muutenkin asiat useammalla mutkalla, koittakaa ymmärtää se.

No pitihän sun tulla vastaamaan tähän kysymykseen...??
Mulla on käsitys että tämä on keskustelupalsta.
Se on sinun oma valinta ja tahto öaittaa lapsi hoitoon. Ei kenenkään muun tahto. Tsemppiä sulle
:hug:

Yhteistyössä