Mitä sinä ajattelisit jos 4-vuotias...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "marinka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";25827605]Hoitopäivät lyhyempiä kun viedään myöhemmin ja haetaan aikaisemmin, välillä voidaan pitää ylimääräisiä vapaita.

Opiskelen kotona täysipäiväisesti enkä ole tarkoituksellisesti lapsille kertonut että olen kotona, koska eivät välttämättä ymmärrä asiaa oikealla tavalla.
Olen kyllä huomannut että monet aikuiset ei ymmärrä, että yliopiston tentteihin ja pääsykokeisiin lukeminen voi olla täysipäiväistä. "Sullahan on nyt on hyvin aikaa"...

Pienempiä sisaruksia ei ole kotona.[/QUOTE]

Täällä ymmärretään!!!! Been there, done that..Tsemppiä sulle ap!!!! Voithan ottaa asian puheeksi neuvolassa. Ehkä se murina on vaan ohimenevä vaihe.

[QUOTE="a p";25827605]Hoitopäivät lyhyempiä kun viedään myöhemmin ja haetaan aikaisemmin, välillä voidaan pitää ylimääräisiä vapaita.

Opiskelen kotona täysipäiväisesti enkä ole tarkoituksellisesti lapsille kertonut että olen kotona, koska eivät välttämättä ymmärrä asiaa oikealla tavalla.
Olen kyllä huomannut että monet aikuiset ei ymmärrä, että yliopiston tentteihin ja pääsykokeisiin lukeminen voi olla täysipäiväistä. "Sullahan on nyt on hyvin aikaa"...

Pienempiä sisaruksia ei ole kotona.[/QUOTE]

Okei, tätä taustaasi et kertonut. Mutta kyllä meidän 4-vuotias tajuaisi, että olen kotona vaikkei hänelle kerrottaisikaan. Meillä mies tekee paljon töitä kotona. On kerrottu 4-vuotiaalle, että isä jää aamulla kotiin, mutta että tekee töitä tietokoneella ja puhelimella eikä suinkaan jää kotiin elbailemaan. Voitaisiinhan mekin teeskennellä, että isä menee myöhemmin töihin, mutta miksi ihmeessä? Siis sitä en väitä, että lapsesi tästä oirehtisi, mutta väitän, että hän kyllä tajuaa, että olet kotona kun ovat sisaruksen kanssa hoidossa.

Ehkä on huonolla tuulella. Ja ilmaisee tunteensa avoimesti. Ehkä olis mielummin kotona kun päiväkodissa. Kuka jaksaa olla aina hyväntuulinen ja reipas töissä? Ihan sama lapsilla, ei ne mitään aina hymyile ja ole aurinkoisia.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
[QUOTE="vieras";25827636]Okei, tätä taustaasi et kertonut. Mutta kyllä meidän 4-vuotias tajuaisi, että olen kotona vaikkei hänelle kerrottaisikaan. Meillä mies tekee paljon töitä kotona. On kerrottu 4-vuotiaalle, että isä jää aamulla kotiin, mutta että tekee töitä tietokoneella ja puhelimella eikä suinkaan jää kotiin elbailemaan. Voitaisiinhan mekin teeskennellä, että isä menee myöhemmin töihin, mutta miksi ihmeessä? Siis sitä en väitä, että lapsesi tästä oirehtisi, mutta väitän, että hän kyllä tajuaa, että olet kotona kun ovat sisaruksen kanssa hoidossa.[/QUOTE]

Meillä pienempi on 3 v ja hän voi vähän vaikeammin ymmärtää. Pk-tädeille sanoin että ei olla kerrottu mun olevan kotona, ja olivat samaa mieltä että on turhaa. Mokailevat vaan itse, kun möläyttelevät lasten kuullen siihen viittaavia kommentteja. Että otan kyllä lasten kanssa asian puheeksi, voi olla että esikoisella on asiasta hajua.

Ehkä on huonolla tuulella. Ja ilmaisee tunteensa avoimesti. Ehkä olis mielummin kotona kun päiväkodissa. Kuka jaksaa olla aina hyväntuulinen ja reipas töissä? Ihan sama lapsilla, ei ne mitään aina hymyile ja ole aurinkoisia.

Siinä olet oikeassa, että mieluimmin olisi aina kotona ennemmin kuin päiväkodissa. Sepä tästä vielä surullisempaa tekeekin. Kun useimmilta kuulee kuinka innossaan lapset menevät päiväkotiin.

Täällä ymmärretään!!!! Been there, done that..Tsemppiä sulle ap!!!! Voithan ottaa asian puheeksi neuvolassa. Ehkä se murina on vaan ohimenevä vaihe.

Kaikenlaista olen neuvolassa ottanut puheeksi, mutta tädistä kaikki on normaalia ja ohimenevää. Viimeisimpänä se, että 3-vuotias kuolaa paitansa päivittäin läpimäräksi ja pituuskasvu on 3 ja 2v mittauksessa laskusuunnassa (siis lapsen omalta kasvukäyrältä).

Yhteistyössä