Mitä sitten, vaikka ei halua imettää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mitä sitten jos äiti haluaa tupakoida raskausaikana? mitä sitten jos äiti haluaa ryypätä raskausaikana? mitä sitten jos äiti ei halua laittaa lasta autossa turvakaukaloon?

riittäähän näitä :)

ei se tee huonoksi äidiksi.. mä olisin kyllä imettänyt jos se olis ollut helpompaa.. siis se oli alsuta asti heikosti luonnistuvaa, ja missän vaiheessa se ei helpottanut.. öisin kuitenkin imetin ja lopulta poika sen itse lopetti 3kk iässä.. enkä tunne mitään huonommuutta asiasta, se oli epämiellyttävän tuntuista joten en potenut mitään stressiä asiasta kun se ei onnistunut

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
mitä sitten jos äiti haluaa tupakoida raskausaikana? mitä sitten jos äiti haluaa ryypätä raskausaikana? mitä sitten jos äiti ei halua laittaa lasta autossa turvakaukaloon?

Onko imettämättömyys riski lapsen terveydelle? Siis onko siitä ihan kiistatonta tutkimustietoa?

Onko se sama asia, imettämättömyys ja se että ei ole turvakaukaloa? :D Vähän vaikea uskoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Onko imettämättömyys riski lapsen terveydelle? Siis onko siitä ihan kiistatonta tutkimustietoa?

Onko se sama asia, imettämättömyys ja se että ei ole turvakaukaloa? :D Vähän vaikea uskoa.

en kai sanonut että se on ihan sama asia. kaikki ovat vaan valintoja, jotka äiti tekee ajattelematta lapsen parasta ollenkaan.

jokainen imettää juuri niin kuin osaa/pystyy/voi. Ei siitä kannata sen enempää kantaa huonoa omaatuontoa, jos on parhaansa yrittänyt, mutta homma ei toimi. Ensi kerralla sitten yrittää uudestaan. =)

joo mustakin on vähän hölmöä verrata tupakoitia/alkoholin käyttöä raskausaikana ja imetystä. Mun mielestä korvikkeen antaminen on pienempi pahe kuin esim. alkoholin käyttö raskanusaikana.

No mä en ymmärrä, miksei joku halua ruokkia lastaan parhaalla mahdollisella tavalla.

Se äidinmaiton kun ON parasta.

Eri asia on sitten se, jos ei siihen kykene. Mutta mun mielestä osoittaa välinpitämättömyyttä, jos ei tahdo tai viitsi edes yrittää.

Alkuperäinen kirjoittaja Sprite:
No mä en ymmärrä, miksei joku halua ruokkia lastaan parhaalla mahdollisella tavalla.

Eri asia on sitten se, jos ei siihen kykene. Mutta mun mielestä osoittaa välinpitämättömyyttä, jos ei tahdo tai viitsi edes yrittää.

Kerro minulle, miksi se ON parasta?

Alkuperäinen kirjoittaja M:

Googleta. Asiantuntijat, asiaa tutkineet, varmasti tietävät asiasta parhaiten.

Alkuperäinen kirjoittaja hop:

joo mustakin on vähän hölmöä verrata tupakoitia/alkoholin käyttöä raskausaikana ja imetystä. Mun mielestä korvikkeen antaminen on pienempi pahe kuin esim. alkoholin käyttö raskanusaikana.

En edelleenkään sanonut, että olisi sama asia. Vaan niitä pieniä päätöksiä jotka äiti tekee itsekkäistä syistä.

no jos ei halua tehdä siitä imetyksestä elämää suurempaa asiaa, leikkiä kaiken maailman mamma teen ja kaalinlehtien kanssa :o tai istua 12 tuntia päivässä imettämässä lapsen huutaessa nälkäänsä..
kun ei se ilman noita onnistunut ja poika sai alusta asti korviketta

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Ihan oikeasti, mitä sitten jos äiti ei edes halua imettää tai kokee sen epämukavana? Miten se tekee naisesta huonon äidin?!

tuota vois verrata vähän samaan kun jos äiti ei halua tehdä lapselleen itse ruokaa vaan syöttää eineksiä... EI VAAN VIITTI.. mutta sitä ei vaan puhuta niin paljon... mutta tekeekö se sitten äidistä huonomman ???? hyymmmm itse en päässyt imettämään olisin muuten varmaan imettänyt. mutta tein kaikki mössöt lapselleni itse että saa ne oikeat vitamiinit. kaverini taas imetti 8kk mutta syötti VAIN eineksiä lapsilleen. puuroista lähtien, niitä valmis vauvojen puuroja.

eipä lapset ole terveempiä kuin omanikaan. oikeastaan sairaampia.

Veit sanat suustani. Ihan samasta meinasin kirjoittaa.

Toki imettämisen on todettu jossain määrin tuovan lisää vastustukykyä vauvalle ja tissimaidonhan pitäs olla hyvinkin optimaalista juomaa lapsen eri kehitysvaiheisiin nähde. Riippuen kuitenkin hiukan siitäkin mitä äiti itse syö ja miten voi...

Ei se ole äitiyden mittapuu imettääkö vai ei. Tosin se on aihe josta ventovieraatkin saa kommentoida sulle...tai no fiksut kai osaa suunsa pitää kiinni, mut ääliöitäkin löytyy.

Mulla ei maito koskaan noussut, esikko syntyi rv28+2. Kroppa ei kai ollut vielä edes valmis tuottaan maitoa, kyllähän sitä viikon verran sai pumpattua, mutta sit tyrehty kuin seinään. Luonnollista ärsykettä (siis lapsen imu) ei ollut koska vauva oli liian heiveröinen tissille pitkään. Eikä sellainen 1,2kg rääpäleinen jaksa imeä tissiä josta ei maitoa "suihkuamalla" tule. Muhun ei tepsinyt mitkään kikat, kuten lapsen vieressä pumppaus tms. Aina vaan saalis oli luokkaa 10ml...Sitkeesti jatkoin pumpaamista 3 tunnin välein yötä päivää siihen saakka kunnes lapsi tuli kotiin. Toivoin että se olis auttanut, mut ei. Yhtenä yönä sitten kun olin itkien lypsyllä vauvan syötön jälkeen mieheni tuli ja otti mua hartioista kiinni ja sanoi että nyt loppui tuo homma. Mun tissitkin oli niin kipeet että vedin täydet satsit panadolia päivässä...

Mielestäni tein kaiken ja menin vielä vähän ylikin. Itku siinä asiass kun tuskin auttaa. Silti olen saannut kuulla ventovierailtakin kommenttia siitä kuinka en yrittänyt tarpeeks ja miks en tehnyt niin ja näin ja noin et maito olis noussut.

Tais tulla tästä katkeran tilitys, mut ei se imettämättömyys tosiaan huonoa äitiä tee

Miehen sisko sai kaksoset joista vain toista imetti.
Mitään eroa ei ole sairasteluilla tai allergioilla ollut. Joten ei ainakaan tässä tapauksessa ollut mitään isoa hyötyä imettämisestä. Tai sen parempaa ku korvikkeella.

Minua jotenkin ällöttää kaikki imetyskeskustelut täällä ja muuallakin. On ihanaa kun vauva imee tissiä, tissitellään 12h päivässä ja ollaan siitä onnen kukkuloilla, hymyillään typerä ilme naamalla kun lapsi imee... ja vouhkataan muista äideistä jotka ei koe imetyksen tuovan onnea!

Spritelle: Miten se voi olla välinpitämättömyyttä jos antaa lapselle korviketta? Se ei ole paras vaihtoehto, mutta on hyvä vaihtoehto kuitenkin. Ei se lasta tapa eikä altista millekään vaaralle.

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:

no jos ei halua tehdä siitä imetyksestä elämää suurempaa asiaa, leikkiä kaiken maailman mamma teen ja kaalinlehtien kanssa :o tai istua 12 tuntia päivässä imettämässä lapsen huutaessa nälkäänsä..
kun ei se ilman noita onnistunut ja poika sai alusta asti korviketta

No sä olet sentään halunnut yrittää, vai?

Kirjoitin, etten ymmärrä niitä, jotka ei edes halua yrittää.

Kukaan ei tiedä miten se imetys lähtee onnistumaan, jos ei edes kokeile.

Alkuperäinen kirjoittaja hop:

En edelleenkään sanonut, että olisi sama asia. Vaan niitä pieniä päätöksiä jotka äiti tekee itsekkäistä syistä.

No esimerkiksi käy kai sitten myös nämä: äiti lähtee illaksi ystävien kanssa ravintolaan tuulettumaan, äiti pitää puolitoista vuotiaalleen unikoulua kun ei jaksa enää valvoa, äiti laittaa alle 2-vuotiaansa päiväkotiin, koska haluaa jo töihin ja haluaa elää leveämmin. Kaikki tosiaan pieniä päätöksiä, jotka tehdään itsekkäistä syistä, mutta jotka auttavat jaksamaan vanhemmuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja M:

Googleta. Asiantuntijat, asiaa tutkineet, varmasti tietävät asiasta parhaiten.

Mun mielestä se on aika päivänselvää kun kyseessä on luonnonmukainen ruokinta,että se on se paras vaihtoehto,kuin teollinen. Mutta ei se huonoa äitiä mun mielestä tee (vaikkei imetä ),vaikka sitä mieltä olenkin et kannattais yrittää kuitenkin.

Yhteistyössä