Mitä tää on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auttakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Auttakaa

Vieras
Aamulla mies tönii hereille. Lähden nyt, nouse ylös! Nousen. Saattelen miehen eteiseen. Koitan halata, minut torjutaan. Koitan antaa suukon, mies kääntää päänsä pois, suukkoni osuu poskeen. Sanon hei. Mies menee autoon sanomatta saan. Korkeintaan toteaa jotain säästä. Mies tulee töistä iltapäivällä, syö. Käy sohvalle, selaa postin ja ottaa tunnin - kahden unet. Menee tietokoneelle, selaa sähköpostin ja lueskelee nettilehtiä. Menee lämmittämään saunan. Mennään saunaan. Pestään lapset. Jäädään kahdestaan saunaan kun lapset jäähdyttelee ja syö iltapalaa. Koitan lähestyä miestä. Liian kuuma, älä kiehnää. Kysyn suoraan, että milloin voisi harkita läheisyyttä, jopa seksiä. Illalla sanoo mies. Laitan lapset maate, mies on netissä. Lapset nukahtaa. Mies siirtyy katsomaan teeveetä. Koitan mennä viereen. Älä häiritse, mä katson tätä. Kun ohjelma loppuu mies menee nukkumaan. Seuraan perässä. Koitan halata. Mies kääntää selän. Kurkotan suukkoa. Ei onnistu. Koitaneroa. Minua väsyttää sanoo mies, ei nyt. Mies nukkuu selin omaan peittoonsa kääriytyneenä. Aamusta sama alkaa alusta. Mies herättää ja lähtee. Olen vaatinut keskustelua, mies ei puhu. Olen sanonut, että voin muutaa pois jos niin on miehen halu. Ei vastausta. Olen kysynyt mikä vaivaa - ei mikään on aina vakio vastaus. Ei ole mitään puhuttavaa. Ei jaksa tai ei halua puhua. Ois ihan ok jos ois vaan kausi tälläistä mutta kun tätä samaa on ollut jo 4kk. Tämän 4 kuukauden aikana seksiä 2 kertaa, molemmilla kerroilla aamulla kun mies on ollut krapulassa. Ja nekin on olleet sellaisia pikapanoja, mies oon lähinnä tyydyttänyt miehen ja siihen se into on miehellä loppunut. Miks mies ei voi sanoa jos ei enää rakasta? Ei halua? Jos hällä on toinen? Mulla oli myös synttärit tässä pari kuukautta sitten. Mies tiesi mutta ei noteerannut. Kun kysyin eikö aio edes onnitella totesi vaan että mitä hienoa on vanhenemisessa? Sanokaa mikä neuvoksi kun mies ei puhu millään. En saa häntä puhumaan vaikka päälläni seisoisin.

Ei kyllä mitään hajua, mikä sitä miestä vaivaa. Kuulostaa kovin ikävälle. :/ Olisiko mies masentunut jostain? Jos mies ei puhu, niin on tosi vaikea tilannetta ratkaista. Kuinka kauan luulet itse kestäväsi tilannetta? 4kk tuollaista on jo aika pitkä aika. :o
Saisitko lapset esim. viikonlopuksi johonkin hoitoon, jotta voisitte olla kahden. Sitten yrittäisit selvittää tilanteen. Sano myös suoraan, miltä tuo sinusta tuntuu. Sano, että vaikkei enää raskataisi, olisi kuitenkin kohteliasta edes sanoa se suoraan, jotta voisit alkaa järjestämään elämääsi uuteen uskoon.

(Ja jos mikään ei tosiaan saa miestä puhumaan, minä henkilökohtaisesti esittäisin uhkavaatimuksen: jos ei viikonlopun aikana ala puhua ja selvittämään tilannetta, etsin maanantaina heti uuden kodin ja muutan lasten kanssa pois.)

En saa lapsia hoitoon minnekkään. Olen sanonut miltä minusta tuntuu. Olen itkenyt, huutanut, puhunut kauniisti - ei mitään vastausta. Mä en tiedä miten mä voisin muuttaa pois. Mulla ei oo säästöjä, olen kotihoidontuella. Asutaan maalla. Ei täällä oo niin vaan saada vuokra-asuntoja. Mutta pitää alkaa selvittämään vaihtoehtoja. En jaksa tätä enää itsekkään ja lapsetkin jo ihmettelee.

Mulla tollanen samanlainen mies, ettei puhumaan saa sitte millään.
Ainoastaan humalassa puhuu ja antaakin tulla kaiken.. Noh, parempi myöhään kuin ei milloinkaan, ainakin tiedän mistä kiikastaa ja saan sitten sen puhumaan selvinkin päin.
Koitappas jututtaa kun seuraavan kerran ryypiskelee.

Viimeks kun ryyppäs niin koitin saada puhumaan mutta toi vettää aina niin umpitunneliin että sammuu ennenkun puhuu. Pikkuhumalassa ei puhu ja isommassa kännissä lopulta sammuu vaikka keskelle lattiaa kuten viimeks. Siitä sit raahasin sänkyyn ja aamulla oli se pikaseksi.

Kyllä valtio/kela/sossu tukee sen verran, että saat itsellesi asunnon. Tietenkin maalla niitä asuntoja on vähemmän tarjolla, mutta kyllä sellaisen aina jostain löytää kun on tahtoa. Ei kannata jäädä huonoon suhteeseen vain siksi ettei asuntoa löytynyt.

Herättää kai tavan vuoksi, aikanaan pyysin aina herättämään kanssaan aamupalalle. Nykyään mies herättää just ennenkun lähtee eli on jo syönyt itse. Sanoin kerran että ei tarvi herättää mutta herättää silti.

Voisko sun mies olla vähän masentunut? Jos on kovin väsynyt fyysisesti, niin silloin voi masentua helposti. Mun mies käyttäytyi samaan tapaan kun oli vaan niin väsynyt ja vähän masentunutkin... Koita keksiä sille jotain yllätyksiä arkeen, ja anna sille omaa aikaa ihan vaan lepäämistä varten, josko se auttaisi.

kuulostaa tosi ikävältä :hug: meillä kans mies on perinteinen tuppisuu,väittää kyllä rakastavansa mutta sanat ei oikein muutu teoiksi, käy töissä ja sitten vapaa päivät on vapaapäiviä, meillä kans ukko vetää kunnon umpitunnelikännit ja ei vietä minun ja lasten kanssa aikaa, oon nyt laittanu itelleni rajaksi että katon nyt vuoden loppuun jos homma ei tästä muutu niin sitten parempi lähteä omille teille. kaikista eniten just ärsyttää ku tietää että mies osaisi olla ihana ja rakastava mutta se mies on nyt meilläki jonnekki hävinny.. :(
voimia sinulle ap

Omaa aikaa kuinka paljon? Töiden jälkeen ei juuri muuta tee kun syö, nukkuu ja on koneella, saunassa käyttää mun kanssa lapset. Muuten mä teen kaikki. Viikonloppuisinkaan en pyydä mitään muuta kun tunnin aikaa että saan käytyä kaupassa ilman kaikkia lapsia. Ja mitä yllätystä. Ei sitä tunnu mikään innostavan. Mansikkakakkukin saatiin syödä lasten kanssa kun ei miehelle kuulemma maistunut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Omaa aikaa kuinka paljon? Töiden jälkeen ei juuri muuta tee kun syö, nukkuu ja on koneella, saunassa käyttää mun kanssa lapset. Muuten mä teen kaikki. Viikonloppuisinkaan en pyydä mitään muuta kun tunnin aikaa että saan käytyä kaupassa ilman kaikkia lapsia. Ja mitä yllätystä. Ei sitä tunnu mikään innostavan. Mansikkakakkukin saatiin syödä lasten kanssa kun ei miehelle kuulemma maistunut.

Että ei maistunut ees mansikka kakku :( Jo sulla itselläs riittää vaan jaksaminen, niin lisää mansikka kakkuja tai vastaavaa ja yllytät miestä kuin pikkulasta ja hymilet vaan ja juttelet mukavia, niin se saattaa vähän vahingossa raottaa kilpeään. Raskasta se on sen tiedä, mutta ainakin meillä se oli vaivan arvoista! Mä sinnikkäästi keksin miehelle mukavaa tekemistä sen kaverien kanssa sen tietämättä ja kaverit tuli hakemaan miestä esim. mökkireissulle jne. Se oli kovasti kaivannut sellasta, mutta ei ollut uskaltanut edes kysyä multa lupaa lähteä, pelkäsi että en päästä kun olin siihen aikaan itsekin väsynyt...

Yhteistyössä