Mitä taaperolle päälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Pohtija-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

-Pohtija-

Vieras
Mitä olette pukeneet 1v-2v ulkoillessa, kun lämpötila on n.10-15 astetta ja tuulee?

Olen alkanut miettiin, että puenko lastani jo liian lämpimästi, kun päällä on sukkikset ja body, collegehousut ja paita, sekä päälle vielä haalari joka pitää tuulta. Niskasta olen lämpötilaa kokeillut kun ollaan sisälle tultu, niska on lämmin, muttei hikinen.

Käsissä pidetaaän fleecelapasia kun tavallisilla neulelapasilla ovat sormet olleet ihan kylmät.

Monien olen kuullut pitävän ainoastaan sukkiksia ja bodya haalarin alla.
Tulevaa vain aattelen että ilmat vielä kun viilenee, niin mitä alan lisätä päälle, että lapsi tarkenee kun ei viitsisi ihan villahaalaria alkaa käyttään...

Vai pitäiskö vaan rohkeesti kokeilla mennä ulkoileen yksi vaatekerros vähemmällä ja katsoa miten käy?...

Tälläisia pohdintoja tällä kertaa ;)

Meillä on haalarin alla trikoopaita ja collegehousut tai sukkikset. Lapsella on ikää 1 v 4 kk ja liikkuu kovasti (juoksee) lakkaamatta. Hikinen on monesti ja välillä heittää hanskat pois kun tulee kuuma. Vähempääkään ei vaan oikein voi pukea sinne haalarin alle. Jos lapsesi on rauhallisempaa sorttia ja muutenkin palelee herkästi niin voi hyvinkin tarvita enemmän päälle. Meillä pojalla tulee kyllä posketkin sitten kunnolla punaisiksi kun on turhan kuuma.

Meillä on saman verran päällä kuin ap:n lapsella. Haalari on veden ja tuulen pitävä, mutta siinä ei ole minkäänlaista topattua vuorta, vaan ihan vaan trikoovuori. Jos on alle 10 astetta, korvaan collegevaatteet villahaalarilla ja taas tarkenee..

Meillä kans saman verran vaatteita kuin ap:llä. Jos 15 asteen tienoilla niin jätän collegetakin pois. Sit kun tästä vielä viilenee niin vaihdetaan tosiaan villahaalariin/fleeceen ja kun menee alle 0 asteen otetaan talvihaalari käyttöön ja ehkä taas palataan collegevälipukuun. Lapsia on niin erilaisia. Toiset kylmä- toiset kuumakalleja.

Jos on 15 astetta niin sukkikset ja pitkähihanen paita, jos 10 astetta niin sukkikset ja ohuet trikoot sekä t-paita ja collegepaita. Näitten päällä siis vielä veden ja tuulenpitävä haalari. Jos menee reippaasti alle 10 asteen niin varmaan villahaalaria sukkisten ja pitkähihaisen paidan päälle.

Yhteistyössä