Mitä tapahtu?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv39
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv39

Vieras
Kävin just vessassa.
Naurahdin ja tunsin että jotain lorahti housuun. Kävin tarkastamassa, niin mä en nyt tiiä onko tuo pikkuhousunsuoja märkä vai ei?! Väriltä ei näy mitään, mutta ihan olin varma, että jotain lurahti.
Nyt mä en sitten tiedä oliko se lapsivettä vai pissaa vai kuvittelinko mä!!
Jestas..

Alkuperäinen kirjoittaja ihanaa:
Mulle kävi just tuolleen. Lorahduksesta 5 tuntii eteenpäin niin tyttö oli sylissä :)
ONNEA MATKAAN :)

Hui, kun tuli kylmät väreet:)

Saattaako sitä helpommin lurahdella tollasissa "pinnistelyissä"?
Mutta jos ei tule lähtöä, niin eihän vauvalla ole hätää?

Oot varmaan sama joka kyseli lapsivesitestistä? Kannattaa tosiaan käydä tarkistuttamassa et onko lapsivettä jos sulla ei ole niitä liuskoja et ite voisit tarkastaa. Mulla tuolta nuorimmalta tosiaan alko tihkuun lapsivettä noin viikolla 38. Tein testin ite niillä liuskoilla, soitin synnärille ja käskivät sinne seurantaan. Tihkumisessa aina tulehdusriskin vaara et itekki olin sitte pari päivää erittäin tarkassa seurannassa (4x päivässä antibiootteja suoneen ja 2x verikoe) ettei vauvalle tulisi tulehdusta. Sitten synnytys käynnistettiinki jo tuon tulehusvaaran takia ja saatiin neiti ulos. Mut soita ainaki joko neuvolaan tai synnärille ja kysy mitä meinaavat.

Saattoi olla lapsivettä, mut sitä kyllä muodostuu koko ajan lisää, joten vauvalla ei varmasti hätää ole :) Tai sitten pissaa lirahti, ja valkovuotokin on tosi vetistä loppuraskaudessa, ja sitä saattaa tulla paljonkin kerralla. Jos oli lapsivettä, niin eiköhän sitä lorahtele lisääkin lähiaikoina.. ;)

Jos alkaa lirahtelemaan lisää, niin soitapa synnärille.

oli ns. "korkea lapsivedenmeno", eli ylhäältä kalvot alkoi vuotamaan, joten vedet ei loiskahtaneet lattialle, vaan vettä alkoi valua kohtalaisesti jalkoja pitkin. Mutta kyllä sen sit huomaa kun on lapsivedestä kyse, sillä sitä vettähän kohdussa riittää... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ihanaa:
Mulle kävi just tuolleen. Lorahduksesta 5 tuntii eteenpäin niin tyttö oli sylissä :)
ONNEA MATKAAN :)

Hui, kun tuli kylmät väreet:)

Saattaako sitä helpommin lurahdella tollasissa "pinnistelyissä"?
Mutta jos ei tule lähtöä, niin eihän vauvalla ole hätää?

En usko että vauvalla hätää. Mulla tolleen lurahti ja 1-2 tuntii siitä alko kauheet supistukset ja sitte lähettii kiireen vilkkaa sairaalaan.
Ole ihan rauhassa ja tarkkaile tilannetta :)

Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Vuorokausi muutenkin odotellaan synnärillä ennen kun käynnistetään jos ei omia suppareita oo , niin en usko et hätää on.
Mulla ainakin lorahti vähänajan kuluttua uudestaan kun vedet oli menossa.
Voithan aina kumminkin käydä äitipolilla näytillä jos siltä tuntuu.

Epäsäännöllisiä supistuksia on. Mut niitä on kyllä ollut pitkään..
Häviääkö lapsivesi siteeseen? Vai erottuuko se siitä jotenkin? Oonko mää ihan tyhmä? *<:)

Nimittäin ennen vessareissua lurahti kans, mut se oli pissaa ja sen erotti:/

Nii ja mulla kans oli tuota ns. korkeaa lapsivedenmenoa ihan minimaalisesti. Esim just ehkä vessassa käydessä vähä ylimäärästä jäi lirittämään. Ja tuo mistä testin tein sillon oli et lattialta nousin seisomaan nii siinä vähän lirahti.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Vuorokausi muutenkin odotellaan synnärillä ennen kun käynnistetään jos ei omia suppareita oo , niin en usko et hätää on.
Mulla ainakin lorahti vähänajan kuluttua uudestaan kun vedet oli menossa.
Voithan aina kumminkin käydä äitipolilla näytillä jos siltä tuntuu.

Epäsäännöllisiä supistuksia on. Mut niitä on kyllä ollut pitkään..
Häviääkö lapsivesi siteeseen? Vai erottuuko se siitä jotenkin? Oonko mää ihan tyhmä? *<:)

Nimittäin ennen vessareissua lurahti kans, mut se oli pissaa ja sen erotti:/

Lapsivesi on vaaleanpunaista

Alkuperäinen kirjoittaja j:
Oot varmaan sama joka kyseli lapsivesitestistä? Kannattaa tosiaan käydä tarkistuttamassa et onko lapsivettä jos sulla ei ole niitä liuskoja et ite voisit tarkastaa. Mulla tuolta nuorimmalta tosiaan alko tihkuun lapsivettä noin viikolla 38. Tein testin ite niillä liuskoilla, soitin synnärille ja käskivät sinne seurantaan. Tihkumisessa aina tulehdusriskin vaara et itekki olin sitte pari päivää erittäin tarkassa seurannassa (4x päivässä antibiootteja suoneen ja 2x verikoe) ettei vauvalle tulisi tulehdusta. Sitten synnytys käynnistettiinki jo tuon tulehusvaaran takia ja saatiin neiti ulos. Mut soita ainaki joko neuvolaan tai synnärille ja kysy mitä meinaavat.

En oo sama:) Just samaa kattelin, että olipa sattuma:)

Mut jos se ehtii kuivua tuohon siteeseen:/

Mulla alkoi synnytys tuollaisella lurahduksella :) Tunti siitä lurahduksesta alkoi supistukset. Niin ja lapsivesi oli ihan väritöntä, mutta haisi ihan spermalle (ja sitä se ei voinut olla...)

Alkuperäinen kirjoittaja j:

En oo sama:) Just samaa kattelin, että olipa sattuma:)

Mut jos se ehtii kuivua tuohon siteeseen:/

Kaivelevat sit emättimestä :)

No nyt on synnärille soitettu. Sieltä sanottiin että se ON pissaa. Ja jos ei oo niin kysy, että "mitä sitten?".
Minä siinä, että "ööö, niin.. "
Sit se vaan sano että sillä ei oo mitään merkitystä, jos se vesi ei tule sieltä kokonaan.. :/

No nyt on synnärille soitettu. Sieltä sanottiin että se ON pissaa. Ja jos ei oo niin kysy, että "mitä sitten?".
Minä siinä, että "ööö, niin.. "
Sit se vaan sano että sillä ei oo mitään merkitystä, jos se vesi ei tule sieltä kokonaan.. :/

No kyllä sillä merkitystä koska se lähtee valumaan, ihan sen tulehdusvaaran vuoksi. Sinuna menisin näytille jos ei hirveen pitkä matka oo niin saat ainakin varmuuden.
Olipa taitamaton kätilö puhelimessa.

Ei sitä vettä siellä muuten välttämättä niin paljoa ole. Mulla tuli jonkun lapsen aikana vain ruokalusikallinen ja se oli siinä. Kätilökin ihmetteli et mihin se niin oli haihtunu synnytyksen aikana.

Mulla on sinne sairaalaan matkaa ja tää sama kätilö on siellä vastassa jos nyt menen. Eli täytyy ainakin vuoronvaihtoa odottaa. Mä kysyin siltä, että eikö siinä ole mitään tulehdusvaaraa, niin ei kuulema ole!!
Mulla on aikasemmatkin synnytykset olleet nopeita, että ei hirveesti kohta enää naurata.
Nyt on tullu muutaman kerran 10min välein supistuksia. Jos jatkuu, lähden.

Ite kans pähkäilin pitkään, että pitäisikö mennä sairaalaan, kun "jotain kai pikkasen lorahti". Oli se sit lapsvettä ja ottivat sisään, ja sain pari päivää suoneen antibiootteja. Mene vaan sairaalaan, älä välitä pöhköstä kätilöstä! Pitää sen ainakin siellä sit tutkia,onko se lapsvettä, niin saat mielelles rauhan...:) Onnea matkaan!

Yhteistyössä