Mitä tapahtuu ehkäisy kapseli poiston jälkeen?????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miia11
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulla oli 3v ehkäisykapseli poistin sen elokuun lopussa nyt lokakuun alussa tuli Eka menkat jotka loppui 3pvä sitten kestivät 7pvä nyt nippailua alamahalla ja hiukan enemmän väsymystä.. Ollaan oltu suojaamattomassa yhdynnässä poikakaverin kanssa 2krt menkkojen päätytyä... Oisko mahdollista että ois raskaaksi voinu tulla???

Minä tulin raskaaksi alle viikon päästä kun kapseli poistettiin, eikä kuukautiset ehtineet edes alkaa. Ehkäsyteho loppuu siis parin päivän sisällä poistamisesta. Kierto palautuu yksilöllisesti.

Heip! En tiedä lukeeko tätä keskustelua kukaan, mutta anyway. Oon ite menossa perjantaina ottamaan kapselia pois. Millainen tää toimenpide on? Ja kestääkö kauemmin kun laitto:D en sitä laittoa edes jännittänyt näin paljon

Heip! En tiedä lukeeko tätä keskustelua kukaan, mutta anyway. Oon ite menossa perjantaina ottamaan kapselia pois. Millainen tää toimenpide on? Ja kestääkö kauemmin kun laitto:D en sitä laittoa edes jännittänyt näin paljon

Tänään kävin ottamassa pois. Se puudutetaan ja tehään pieni viilto, nappastaan kapseli pois ja mulle laitettiin pari tikkiä :) ei sattunut läheskään niin paljoa kun laitto!

Turhaan jännität :D miten sulla sit meni?
mulla ollu tää kapseli nyt n. Puol vuotta ja laitettiin keskenmenon jälkee. Koko tän ajan vuotanu taukoomatta, välillä runsaammin ja välillä vähemmän. Mielialat heitelly suunnasta toisee ja naama kukkii taas aika rajusti! Kerran aknen selättäneenä en enää kestä näitä näppyjä :D soitin naistenpolille ja sieltä sitte sanottiin että pitää varailla aikaa terkkarii poistamaa tää härpäke !

Oon menossa kanssa aamusti poistattamaan kapselia tuolta käsivarresta. Vuoden ja 9kk oon sitä sietänyt. Kävin ehkäisyneuvolassa kesällä kysymässä sen poistosta ja sieltä neuvolatäti tuumasi vaan kierron vielä tasaantuvan ja olon helpottuvan mikä ei kyllä pitänyt paikkaansa. Kyllä pitäisi ennen minkään hormoonivalmisteen aloittamista kertoa asiakkaalle mitä on luultavasti tulossa muutakuin ehkäisyteho. En usko kenenkään haluavan kestomenkkoja,mielialanvaihteluja,kukkivaa naamaa,painon nousua,haluttomuutta ja jatkuvaa väsymystä vaan sen vuoksi että ei tultaisi raskaaksi. Nuot sivuvaikutukset jo ittessään kyllä varmistaa sen että ei paljon peitot heilu kamarissa.Todellinen ehkäisykapseli juu (: Paras ehkäisykeino on vasektomia. Ehkäisyn ei tarvitse olla aina naisen vastuulla,mieskin voi kantaa kortensa kekoon.

Oon menossa kanssa aamusti poistattamaan kapselia tuolta käsivarresta. Vuoden ja 9kk oon sitä sietänyt. Kävin ehkäisyneuvolassa kesällä kysymässä sen poistosta ja sieltä neuvolatäti tuumasi vaan kierron vielä tasaantuvan ja olon helpottuvan mikä ei kyllä pitänyt paikkaansa. Kyllä pitäisi ennen minkään hormoonivalmisteen aloittamista kertoa asiakkaalle mitä on luultavasti tulossa muutakuin ehkäisyteho. En usko kenenkään haluavan kestomenkkoja,mielialanvaihteluja,kukkivaa naamaa,painon nousua,haluttomuutta ja jatkuvaa väsymystä vaan sen vuoksi että ei tultaisi raskaaksi. Nuot sivuvaikutukset jo ittessään kyllä varmistaa sen että ei paljon peitot heilu kamarissa.Todellinen ehkäisykapseli juu :) Paras ehkäisykeino on vasektomia. Ehkäisyn ei tarvitse olla aina naisen vastuulla,mieskin voi kantaa kortensa kekoon.

Tietenkään kukaan ei halua tuollaista. Mulla on ollut monia ehkäisykapseleita ja ei voi olla kuin tyytyväinen! Alkuun oli vuotoa ekan kapselin kanssa jonkin aikaa, mutta se tasaantui ja seuraavien kanssa ei ole ollut vuotoa kuin enintään kerran vuodessa. Ei lihomista, finnejä tai haluttomuutta. Ja normaalisit kärsin tosi pahoista mielialanvaihteluista niin sekin on jäänyt pois. Haluttaa enemmän kun on varma ehkäisy.
Olet kyllä oikeassa, mieskin voisi olla vastuussa, ei vain ole sellaista ratkaisua, että naisella jäisi siitäkin menkat pois, mikä on suurin syy sille, että pidän kapselista.

Siis mulla ollut nyt semmonen joku nexoplan kapseli reilu 1 ½ vuotta va ekan vuoden menkat oli kokonaan pois ja ku oli sen vuoden ollu ni menkat ollu n. kerran kahes kuukaudes mut mun käsi on alkanut puutumaan siitä kapselin kohalta?? pitäskö huolestuu, kellään kokemuksia..?

Yhteistyössä