mitä tarjoaisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraita

Vieras
meille on tulossa perjantaina ruotsin sukulaisia 5 aikuista ja 6 lasta joille pitäisi väsäillä ruoka, jotain nopeaa ja maistuvaa. Miltä kuullostaa broitsun rintaleikkeet uunissa höysteineen ja uudet perunat sekä salaattia ja muuta lisuketta? Pitäisikö lapsille varata lihapullia, nakkeja tai muuta syötävää? Ovat luonamme muutaman tunnin, joten ajattelin ettei pelkkä kahvi riitä kun tulevat vielä lasten ruoka-aikaan, ehdotuksia otetaan vastaan!

Paljolta, kuumalta ja tukevalta helteen aikana, jolloin tosi monen ruokahalu on hukassa.

Tee lettuja sopivilla suolaisilla ja makeilla täytteillä. ja laita niitä kasviksia omiin kulhoihinsa, lapset eivät tykkää kun niitä ruoka-aineita sotketaan keskenään. Aikuiset voivat rakentaa niistä itselleen sopivia sekoituksia.

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Paljolta, kuumalta ja tukevalta helteen aikana, jolloin tosi monen ruokahalu on hukassa.

Tee lettuja sopivilla suolaisilla ja makeilla täytteillä. ja laita niitä kasviksia omiin kulhoihinsa, lapset eivät tykkää kun niitä ruoka-aineita sotketaan keskenään. Aikuiset voivat rakentaa niistä itselleen sopivia sekoituksia.

onhan se aika tukevaa, totta. En vaan tiedä mitä ovat tottuneet syömään, lapset ovat eri ikäisiä joten pitäisi olla kaikille maistuvaa, siksi ajattelin niitä lihapullia ja nakkeja, aika takuuvarmaa syömistä. Mietein myös jotain lämpimiä piirakoita tai itsetehtyä pitsaa mutta makuja on niin monia, vaikeaa...:(

Siksi juuri letut ja erilaiset täytteet ovat sopiva vaihtoehto. Niitä voi syödä vähän tai paljon tai syödä vain niitä kasviksia ja tahnoja, jos lapsella on sellainen päivä.

Paistaminen on sisällä ja helteellä vähän ikävää, voitko paistaa ne ulkona vaikka muurikassa? Taikinaan ohrajauhoja ja vichyvettäl.

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Siksi juuri letut ja erilaiset täytteet ovat sopiva vaihtoehto. Niitä voi syödä vähän tai paljon tai syödä vain niitä kasviksia ja tahnoja, jos lapsella on sellainen päivä.

Paistaminen on sisällä ja helteellä vähän ikävää, voitko paistaa ne ulkona vaikka muurikassa? Taikinaan ohrajauhoja ja vichyvettäl.

letut kuullostaa ihan kivalta, mutta valmistelen ruuan edellisenä päivänä ja siskoni tarjoilee sen vieraille kun olen itse töissä, näen sukulaiset sitten työpäivän jälkeen, ovat kuitenkin meillä ja en halua valmistusta sysätä siskon niskoille, siksi ajattelin että perunat on perusruokaa tai olisiko riisi sitten kanan kanssa kevyempää??? Salaattia on toki tarjolla lisukkeineen jolloin jokainen voi ottaa mitä haluaa.

Mun mielestä noi leikkeet on ihan hyvä idea, paistaisin ne kyl varmaan pannulla ja laittaisin niiden kanssa riisiä ja uunissa juureksia/vihanneksia esim. porkkanaa, paprikaa, sipulia, kesäkurpitsaa yms. ja sit salaatin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraita:
meille on tulossa perjantaina ruotsin sukulaisia 5 aikuista ja 6 lasta joille pitäisi väsäillä ruoka, jotain nopeaa ja maistuvaa. Miltä kuullostaa broitsun rintaleikkeet uunissa höysteineen ja uudet perunat sekä salaattia ja muuta lisuketta? Pitäisikö lapsille varata lihapullia, nakkeja tai muuta syötävää? Ovat luonamme muutaman tunnin, joten ajattelin ettei pelkkä kahvi riitä kun tulevat vielä lasten ruoka-aikaan, ehdotuksia otetaan vastaan!

Mun mielestä tää setti kuulostaa oikein hyvälle. =)

Kana, uudet perunat ja salaatti kuulostaa hyvältä. Miksei lapsetkin voisi syödä sitä samaa?

Vai miltä kuulostaisi lohikeitto ja ruisleipä? Jälkkäriksi vaikka pannaria. Keiton voi hyvin tehdä edellispäivänä valmiiksi ja vain lämmittää..

Alkuperäinen kirjoittaja woodoo child:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraita:

Mun mielestä tää setti kuulostaa oikein hyvälle. =)

Peesi!

Mun mielestä kuulostaa oikein hyvältä.
Hassua olettaa että kaikille ei ruoka maistu.
Mulle maistuu ruoka ihan normaalisti. Mutta olenkin töissä ilmastoidussa toimistossa ja mulla on sisällä kotona ihan ok lämpötila, jotain 23-24.

Mä tarjoisin ehdottomasti AP:n mielessä olleet broilerit ja lisukkeet. Ei tietty ruoka maistu näin helteillä samalla viisiin kun kylmemmillä ilmoilla, mutta kyllä se normaali, tukeva lämminruoka olisi hyvä joka päivä nauttia, syököön vähemmän kelle ei maistu. Tee niitä lettuja vaikka jälkkäriksi...tai niin minä tekisin.

Hyvältä kuulostaa tuo tarjoilu. Jos jääkaapissa on tilaa, tekisin valmiiksi voileipiä, jos niitä jää tähteeksi, perhe syö ne kyllä. Lapsen kaveri kertoi, että heillä on herkkuna pakastetut letut:siis lettu rullalle ja pakkaseen. Vielä en ole kokeillut.

Yhteistyössä