Mitä tarjoan vieraille (allergioita ja ruokarajoitteita) APUA!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuskissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuskissaan

Vieras
Ylihuomenna tulee lähiseudun äitejä kahvittelemaan, ja olen ihan tuskissani mitä oikein tarjoaisin heille. Allergioita ja kasvissyöjiä mukana, sekä yksi alakarppi.

Eli rajoitteet on:

-yksi imetysdieettiläinen joka ei voi nauttia tuotteita joissa maitoproteiinia
-yksi kasvissyöjä
-kaksi raskaanaolevaa
-yksi vähähiilarinen/alakarppi

Mitä tällaisella yhdistelmällä voisi tarjota niin että jokaiselle on jotakin, eikä tarjoilu olis kovin isotöistä? Yhteensä kuusi äitiä + lapset joille voi tarjota esim maissinaksuja yms yms kaupan hyllyltä valmista.

Itselläni riittää ymmärrystä terveyteen liittyville dieeteille eli allergia iskee jos syöt väärää ruokaa, usein nämä henkilöt myös varautuvat itse varmuuden vuoksi omilla eväillä.

Mutta nämä wannabe karpit jne... miten kasvissyönti vaikuttaa pullan syöntiin? Ja mikä ihmeen alakarppi... ei kyläpaikka ole mikään dieettiravintola.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Itselläni riittää ymmärrystä terveyteen liittyville dieeteille eli allergia iskee jos syöt väärää ruokaa, usein nämä henkilöt myös varautuvat itse varmuuden vuoksi omilla eväillä.

Mutta nämä wannabe karpit jne... miten kasvissyönti vaikuttaa pullan syöntiin? Ja mikä ihmeen alakarppi... ei kyläpaikka ole mikään dieettiravintola.

Tähän peesi, ellei tarjottavat kelpaa olkoon ilman.

Olen samaa mieltä eli jos ei normaalit tarjottavat kelpaa, niin sitten sopii olla ilman, kun kerran ei ole mitään terveydellisiä rajoitteita. Noudattakoon karppailujaan ihan rauhassa kotonaan, muiden päänsärky sen ei tarvitse olla. Kahvilla harvemmin on tapana tarjoilla liharuokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Olen samaa mieltä eli jos ei normaalit tarjottavat kelpaa, niin sitten sopii olla ilman, kun kerran ei ole mitään terveydellisiä rajoitteita. Noudattakoon karppailujaan ihan rauhassa kotonaan, muiden päänsärky sen ei tarvitse olla. Kahvilla harvemmin on tapana tarjoilla liharuokaa.

Tosin voisit tehdä vaikka rahkaa, lapsetkin tykkäis. Tai leipäjuustoa ja lakkahilloa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:

Tosin voisit tehdä vaikka rahkaa, lapsetkin tykkäis. Tai leipäjuustoa ja lakkahilloa.

Paitsi että nuo eivät käy tälle maitoproteiinia välttävälle, eikä leipäjuusto vältämättä raskaana oleville, jos on käytetty pastoröimatonta maitoa. Lisäksi osa kasvisyöjistä ei syö maitotuotteita... eli hei-hulinaa näiden "tarjoiluiden kanssa".

Alkuperäinen kirjoittaja Helpolla:
Maidotonta pullaa tai muuta leivonnaista, karppaajalle madollisimman tummaa suklaata.

Tumma suklaa käy myös maidottomalle. Muista tarkistaa toki mutta ainakin Pandan tumma suklaa käy meidän maidottomalle lapselle :) Tee siitä Brownieseja, laita maidon tilalta Oatlyn ruokaan -ruokakerman tyyppistä kermaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Helpolla:
Maidotonta pullaa tai muuta leivonnaista, karppaajalle madollisimman tummaa suklaata.

Entä mitä rasvaa siihen maidottomaan pullaan voi laittaa?

Sinistä Keijua tai sinistä Floraa tai leivontamargariinipuolelta löytyvää hopeista Floraa. Laktoositon EI pelkästään riitä, pitää olla maidotonta. Nuo kaksi on maidottomia.

Karppaaja ei välttämättä syö Pandan tummaa suklaata. Maraboulla on yli 70 ja jopa yli 80 % tummaa suklaata. Samoin myös Lindtillä. Näitä löytynee ainakin isoista marketeista. Myös Lidlissä on hyvää tummaa (yli 70%) suklaata.

Hedelmäsalaatti oli hyvä vinkki ja noita carneval-keksejä ostan ainakin lapsille. Ihanaa kun olette olleet näin avuliaita.

Mun mielestä sekä kasvissyönti että vähähiilarisuus on ruokavalioita jotka on itse valittu, näinollen haluan yrittää ottaa ne huomioon kun teen tarjoiluja. Pakko ei tietenkään olisi, mutta sanoisin että 100% varmuudella jos kasvissyöjälle laittaa tarjolle kinkkupasteijoita niin siitä kuulee takanapäin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hedelmäsalaatti oli hyvä vinkki ja noita carneval-keksejä ostan ainakin lapsille. Ihanaa kun olette olleet näin avuliaita.

Mun mielestä sekä kasvissyönti että vähähiilarisuus on ruokavalioita jotka on itse valittu, näinollen haluan yrittää ottaa ne huomioon kun teen tarjoiluja. Pakko ei tietenkään olisi, mutta sanoisin että 100% varmuudella jos kasvissyöjälle laittaa tarjolle kinkkupasteijoita niin siitä kuulee takanapäin.

Laittaako tämä kasvissyöjä puolestaan tarjolle kinkkupasteijoita.

Yhteistyössä