Mitä tarjota leivonnaisten korvikkeena?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Heiheidi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Heiheidi"

Vieras
Meillä käy aika paljon vieraita ja heitä pitää tietenki kestitä, ni mitä niille vois tarjota kahvin kanssa? Ei viitteis aina olla pullat ja piirakat pöydässä, haluisin jotain terveellisempää. Lähinnä omat ja lasten linjat huolettaa. Ite ehkä jotenki pystyiski olee ottamatta, mut milläs kiellät lapsia syömästä, jos muutki syö.

Tarvitseeko kaikille aina tarjota, pelkkä kahvikin kelpaa hyvin? Tai vaikka just viinirypäleitä tai mansikoita rasiallinen pöydälle. Minua itseäni joskus "ärsyttää" se, että aina "pitää" olla ottamassa pullaa ja piirakkaa (älkää loukkaantuko, huomatkaa lieventävät lainausmerkit).

• Tykkää
Reactions: Wolt ja marabou
Olis vaan jotain "valmista". Aika usein meille tullaan just ja just päivän varotusajalla ja jos ei oo käyty vähään aikaan kaupassa, ei oo tarjota mitään sen leivän päällä :D Voiks hedelmäsalaattia tarjota kahvin kanssa? Ite en juo kahvia ja mietin miten ne sopii yhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26561237:
Tarvitseeko kaikille aina tarjota, pelkkä kahvikin kelpaa hyvin? Tai vaikka just viinirypäleitä tai mansikoita rasiallinen pöydälle. Minua itseäni joskus "ärsyttää" se, että aina "pitää" olla ottamassa pullaa ja piirakkaa (älkää loukkaantuko, huomatkaa lieventävät lainausmerkit).

Oon täysin samaa mieltä.

Mun mielestä voi hyvin tarjota hedelmäsalaattia kahvin kanssa. En itsekään juo kahvia, mutta eiköhän tuo yhdistelmä mene. Juokoon kahvinsa vaikka sitten ensin ja hedelmäsalaatti jälkiruuaksi :p

Oi, juuri joku ihanan raikas hedelmäsalaatti tai joku iso tarjoilulautanen täynnänsä jokaiselle jotakin- hedelmää jäätelön tai kermavaahdon kanssa - ihana kesäajan herkku! Eikä niin raskaskaan :)!

Hedelmätki menee vaan niin nopeesti huonoks. Jos niitä ostaa kaupasta tarjottavaks ja sit satu ketään käymäänkään. Mut hyvä vaihtoehto, jos tietää ajoissa, et joku on tulossa.

[QUOTE="vieras";26561306]Pakastecocktailpiirakoita. Niiden kaveriksi voi kiehauttaa kananmunan tai pari syöjämäärästä riippuen.[/QUOTE]

Hiukka hyvä idea! Nyt ku meillä on iso pakastinkin. Itelle tuli kans mieleen voileipäkeksit, päällä juustoa ja kurkkua esim.

Meillä on usein ollut viinirypäleitä, juustoa ja keksejä (siis ei makeita vaan juuston kanssa syötäviä). Mansikat ja herneet on kesällä kivoja. Hedelmäsalaatti, jos jaksat tehdä. Mä en myöskään niin pullasta välitä. Ainakaan kovin usein.

Yhteistyössä