Mitä tarkoittaa, että mies on perheen pää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja essi2008:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Mies on meillä perheen pää, mutta minä olen se joka sitä päätä kääntää ;)

Tämä on sitä alistuvan aseman hyödyntämistä jota naiset osaa pelottavan hyvin - viisas nainen ohjaa miestä, riistämättä miehen roolin.

Tyhmä, perheen pääksi sopimaton mies antaa näin tapahtua. Nykyajassa perheen päänä oleminen voisi tarkoittaa sitä, että mies jakaa vastuuta sille naiselle tasapuolisesti.

Meillä kyllä ollaan tasavertaisia molemmat miehen kanssa.Jos mua tyhmäksi tarkoitit :saint:

En tarkottanut, vaan vastasin tripodin kommenttiin. ;) Ymmärsin lausahduksesi pään kääntämisestä itse siten, että teillä ei varsinaisesti ole mitään pää-järjestelmää.

Meillä siis vaikka saatan mieltää oman mieheni perheen pääksi, se ei ole sellaista, ettei mun mies tekis mitään naisten juttuja, päin vastoin se on sitä, että se kohtelee mua erittäin hyvin ja kunnioittavasti ja tekee kaikkensa, että mulla ja lapsilla ois aina hyvin.

Onhan Jeesuskin seurakunnan pää ja sehän uhrautu.

Niin ja siis se kohtahan menee raamatussa näin:
-------------------------------
Ef 5:23
sillä mies on vaimon pää, ninkuin myös Kristus on seurakunnan pää..
25:
Miehet, rakastakaa vaimojanne niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä, että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen vedellä pesten, sanan kautta......
28:
Samalla tavoin tulee myös miesten rakastaa vaimojansa niinkuin omia ruumiitaan:joka rakastaa vaimoansa hän rakastaa itseänsä. Sillä eihän kukaan koskaan ole vihannut omaa lihaansa vaan hän ravitsee ja vaalii sitä, niinkuin Kristus seurakuntaa.
---------------------------------------------
Tämä kuvaa paljon sitä, että raamatullinen "perheen pää" ei tarkoita diktaattoria.

Alkuperäinen kirjoittaja Gwen:
Alistuminen kuuluu naisen luonteeseen, ja tämä on pitkälti synnynnäinen piirre. Moni nainen tekeytyy avuttomaksi korostaakseen tätä, ja kiinnostuu vastaavasti vahvasta ja päättäväisestä miehestä.

Vaihda "naisen" tilalle "lapsi", niin tekstisi on kohdallaan! Lapsiin kuuluvat tytöt ja pojat. Myös täysikäisiä tyttölapsia tulee toisinaan vastaan, sad but true. Se ei kuitenkaan kerro mitään keskimääräisestä tilanteesta.

Lapset eivät tekeydy avuttomiksi, vaan yrittävät kovasti päteä ja ovat ylpeitä omista kyvyistä.

Olisitpa oikeassa! En nimittäin ole ollenkaan innostunut niistä hetkistä, kun 5-vuotias tyttöni pyytää mua syöttämään tai pukemaan, vaikka on vuosien ajan osannut jo itsekin [varsinkin syödä]... :headwall: :headwall: :headwall:

Mies on meillä perheen pää, mutta minä olen se joka sitä päätä kääntää ;)

Tämä on sitä alistuvan aseman hyödyntämistä jota naiset osaa pelottavan hyvin - viisas nainen ohjaa miestä, riistämättä miehen roolin.

Tyhmä, perheen pääksi sopimaton mies antaa näin tapahtua. Nykyajassa perheen päänä oleminen voisi tarkoittaa sitä, että mies jakaa vastuuta sille naiselle tasapuolisesti.

Meillä kyllä ollaan tasavertaisia molemmat miehen kanssa.Jos mua tyhmäksi tarkoitit :saint:

En tarkottanut, vaan vastasin tripodin kommenttiin. ;) Ymmärsin lausahduksesi pään kääntämisestä itse siten, että teillä ei varsinaisesti ole mitään pää-järjestelmää.

Joo niin vähän arvelinkin, sillä sun kirjoituksia on aina mukava lukea ja olen kanssasi monesti samaa meiltä :D
Joo juuri sitä tarkoitinkin,että ei ole kumpikaan "päänä" vaan tasavertaisina mennään. Mies kantaa jostain asiasta enemmän vastuuta ja minä taas jostain toisesta asiasta!Monestihan tuo jomman kumman "päänä" olemisena rikkoo liittoja eli jompi kumpi haluaa määrätä/hallita toista. Avio/avo liitossa ollaan tasvertaisia kumppaneita vikoine ja virheineen.

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
25:
Miehet, rakastakaa vaimojanne niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä, että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen vedellä pesten, sanan kautta......
28:
Samalla tavoin tulee myös miesten rakastaa vaimojansa niinkuin omia ruumiitaan:joka rakastaa vaimoansa hän rakastaa itseänsä. Sillä eihän kukaan koskaan ole vihannut omaa lihaansa vaan hän ravitsee ja vaalii sitä, niinkuin Kristus seurakuntaa.
Tämä kuvaa paljon sitä, että raamatullinen "perheen pää" ei tarkoita diktaattoria.

Ja kuinkahan moni mies elää noin?

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Ja samanaikaisesti toisille miehille sopii, että nainen kantaa lopullisen vastuun kaikesta ja omaa siis viimeisen sanan.

Mies osaa kyllä arvostaa sitä että nainen osaa pyörittää arkea ja tehdä tähän liittyvät päätökset ilman kädessä pitämistä, mutta jää kyllä helposti tyhjän päälle ja vailla roolia jos nainen ei "tarvitse" miestä ns. perinteisiin miesten hommiin.

Mies soveltuu hyvin ainakin ns. panemaan. Se on perinteinen miesten homma. Oliko muuta?

PS. Parhaat kokit on kuulemma myös miehiä...

Alkuperäinen kirjoittaja Diamond Dust:
25:
28:

Valitettavan harva...

Alkuperäinen kirjoittaja flow87:
se on se uhkaus, "odotas ku isi tulee kotiin", ku ei saa muksua tottelemaan. ja tuo piru vieköön toimii joissain tapauksissa.

Argh! En ole ikinä sanonut lapsille noin enkä 99,9% varmuudella tule sanomaan! :headwall: :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Diamond Dust:
25:
28:

Luulisin, että aika moni suomalainen perheenisä. Kuinka niin?

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Ja samanaikaisesti toisille miehille sopii, että nainen kantaa lopullisen vastuun kaikesta ja omaa siis viimeisen sanan.

Mies osaa kyllä arvostaa sitä että nainen osaa pyörittää arkea ja tehdä tähän liittyvät päätökset ilman kädessä pitämistä, mutta jää kyllä helposti tyhjän päälle ja vailla roolia jos nainen ei "tarvitse" miestä ns. perinteisiin miesten hommiin.

Mies soveltuu hyvin ainakin ns. panemaan. Se on perinteinen miesten homma. Oliko muuta?

PS. Parhaat kokit on kuulemma myös miehiä...
Parhaista parhaat on aina miehiä, johtuen siitä, että miehillä on vaan pokkaa pyytää enemmän palkkaa ja myös ennakko-oletus on se, että mies osaa enemmän.

Alistuminen kuuluu naisen luonteeseen, ja tämä on pitkälti synnynnäinen piirre. Moni nainen tekeytyy avuttomaksi korostaakseen tätä, ja kiinnostuu vastaavasti vahvasta ja päättäväisestä miehestä.

Vaihda "naisen" tilalle "lapsi", niin tekstisi on kohdallaan! Lapsiin kuuluvat tytöt ja pojat. Myös täysikäisiä tyttölapsia tulee toisinaan vastaan, sad but true. Se ei kuitenkaan kerro mitään keskimääräisestä tilanteesta.

Lapset eivät tekeydy avuttomiksi, vaan yrittävät kovasti päteä ja ovat ylpeitä omista kyvyistä. Pojilla tämä on korostuu, ja ovat usein pelottomia ja omasta mielestään täysin ylivertaisia. Alistuminen ja blondiksi tekeytyminen on selkeästi naisellinen piirre, joka näkyy luonteessa jo nuorilla tytöillä ja korostuu sen mukaan kun oppivat hyödyntämään tätä asemaa.

Jännää, meidän tyttö ei ollenkaan ole tuollainen.

Ei meidänkään. Pojat alistuvat tuota härkätyttöä helpommin. Tosin on kovapäisin ryhmästään.

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Tripod se vaan jaksaa trollata.

Tämän valistustehtävän suorittaminen on moraalinen velvollisuus. Olisi vastuutonta jättää tämän median kokonaan pinttyneiden äärifeministien haltuun.

Oikeesti susta on kiva vaan ärsyttää.

Mutta sulle mulla oiskin kysymys: Ketä ihmeen tyyppejä nää tän palstan pahat pojat on, kun mä en sitä oikeen tiedä? Siis sano nyt etes yksi esimerkki, kuka on semmone?

Tripod on siinä mielessä oikeassa, että kyllähän moni nainen haluaa tuntea itsensä ainakin fyysisessä mielessä heikoksi: antaa miehen suojella esim. vaaratilanteissa ja kukapa ei haaveilisi voimakkaasta miehestä, joka kantaa naista suojelevasti sylissään? ;) Harva mies toivoo saavansa turvallisen, fyysisesti vahvan ja turvallisen naisen. Seksiä harrastaessakin nainen on useimmiten alla, eli tavallaan "heikkona". Kuinka usein näette miehen naisen kainalossa? Yleensä se menee ihan päinvastoin. Kyllä minä ainakin haaveilen turvallisesta ja vahvasta miehestä, joka kantaa minua sylissään ja jonka kainaloon voi käpertyä turvaan ;) =) Eli miehekkään miehen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alistuminen ja blondiksi tekeytyminen on selkeästi naisellinen piirre, joka näkyy luonteessa jo nuorilla tytöillä ja korostuu sen mukaan kun oppivat hyödyntämään tätä asemaa.

Johtuneekohan siitä, että pojille hoetaan kylläpäs olit reipas ja rohkea (tyyliin pojat eivät itke)... ja tytöille taasen kylläpäs olet söpö pikku prinsessa... lapset oppivat pian alueen, jolla heidän oletetaan pätevän...

Sekä tyttöjä että poikia kasvattaneena yllätyin kyllä 2-4 v lasten selkeistä sukupuolieroista ja roolien omaksumisesta, vaikka olinkin varautunut siihen että synnynnäiset erot luonteessa ovat todennäköisiä. Samaistuminen saman sukupuolen kanssa on hyvin vahvaa (prinsessaleikit) eikä vaadi minkäänlaista tietoista opettelua.

Tripod on siinä mielessä oikeassa, että kyllähän moni nainen haluaa tuntea itsensä ainakin fyysisessä mielessä heikoksi: antaa miehen suojella esim. vaaratilanteissa ja kukapa ei haaveilisi voimakkaasta miehestä, joka kantaa naista suojelevasti sylissään? ;) Harva mies toivoo saavansa turvallisen, fyysisesti vahvan ja turvallisen naisen. Seksiä harrastaessakin nainen on useimmiten alla, eli tavallaan "heikkona". Kuinka usein näette miehen naisen kainalossa? Yleensä se menee ihan päinvastoin. Kyllä minä ainakin haaveilen turvallisesta ja vahvasta miehestä, joka kantaa minua sylissään ja jonka kainaloon voi käpertyä turvaan ;) =) Eli miehekkään miehen.

No onhan toi kainalojuttu nyt ainakin useimmilla ihan siitä johtuvaa, että mies todella on isompi. Ei ainakaan mun tartte tuntea itseäni mitenkään pinemmänksi tai heikommaksi, näkeehän sen nyt jo kaukaa, että olen puolet miestä pienempi. :D

Tämän valistustehtävän suorittaminen on moraalinen velvollisuus. Olisi vastuutonta jättää tämän median kokonaan pinttyneiden äärifeministien haltuun.

Taitaa olla argumentit vähissä :D

Itse en tiedosta muuta syytä miksi kirjoittelen tänne. Se että rukoilijatytöt kostuvat siinä sivussa on vain pientä bonusta.

Taitaa olla argumentit vähissä :D

Itse en tiedosta muuta syytä miksi kirjoittelen tänne. Se että rukoilijatytöt kostuvat siinä sivussa on vain pientä bonusta.

Voi voi, niinkös luulet?

Meidän perheessä se että mies on perheen pää tarkottaa sitä, että pitää meistä huolta ja periaatteessa tekee viimekädessä tärkeät päätökset. Kuitenkin aina neuvotellaan asioista ja tehdään päätökset yhdessä.

Mies näkee asian niin että veneessä ei voi olla kaks kapteenia, mikä on totta. Mekin ollaan uskovainen perhe ja miehen kulttuurissa tää on se yleinen ajattelutapa joten meille tää ei tuota ongelmia.

Minusta Tripod on siinä asiassa oikeassa, että varmasti suurin osa naisista toivoo miehensä suojelevan perhettä ja haaveilee turvallisesta ja ainakin fyysisesti vahvasta, maskuliinisesta miehestä. Kyllä ainakin minun vatsanpohjassani kutkuttelee ajatus siitä, että vahva, suojelunhaluinen, miehekäs mies kantaa minua käsivarsillaan, pitää tarvittaessa kainalossaan yms. ;) Ajatuskin jo on tosi romanttinen!! :) Tykkään olla tavallaan turvassa miehen syleilyssä. Tämä on mielestäni aika paljon biologista, Tripod on siinä kyllä oikeassa. Naisilla on tosiaan taipumus heittäytyä hiukan avuttomaksi, etenkin useissa ns. "miesten töissä", naiset haluavat antaa miehen tuntea itsensä tarpeelliseksi yms. Tämä Tarzan-Jane haaveiluni :D ei liity mitenkään siihen, kuka on perheen pää. Minä ainakin kannatan kumppanien tasa-arvoa, kaikki päätökset tehdään yhdessä, molemmat tuovat leivän pöytään eikä ole automaattisesti kotitöitä jotka olisivat vain miesten tai naisten vastuulla. Eli siis vaimo ja mies ovat kummatkin tasaveroisia, aikuisia ja itsenäisiä ihmisiä. Tuo kuvailuni vahvasta ja suojelevasta miehestä liittyy mielestäni enemmän erotiikkaan ja romantiikkaan =) Mielestäni on aivan ihanaa, jos mies on herrasmies ja uhraa vaikka henkensä naisensa puolesta, kuten Titanic-elokuvassa. Ymmärsiköhän joku pointin?

Yhteistyössä