Mitä tarkoittaa, että mies on perheen pää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos naiset heittäytyvät avuttomiksi, niin niin tekee keskiverto sohvalla rötköttävä ukkokin, kun pitäisi tehdä ruokaa, pestä pyykkiä tai imuroida. Kyllä osaakin olla vaikeaa näiltä tekniikan ihmelapsilta se pesukoneen ohjelman valitseminen tai keittokirjan lukeminen, puhumattakaan imurin liikuttelusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Jos naiset heittäytyvät avuttomiksi, niin niin tekee keskiverto sohvalla rötköttävä ukkokin, kun pitäisi tehdä ruokaa, pestä pyykkiä tai imuroida. Kyllä osaakin olla vaikeaa näiltä tekniikan ihmelapsilta se pesukoneen ohjelman valitseminen tai keittokirjan lukeminen, puhumattakaan imurin liikuttelusta.

Taitaa kyllä "keskivertoukko" osata nuo hommat ihan suvereenisti. Mielenkiintoista, että yleistät rankasti ja jumitat iänikuisiin stereotypioihin....?

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:

Taitaa kyllä "keskivertoukko" osata nuo hommat ihan suvereenisti. Mielenkiintoista, että yleistät rankasti ja jumitat iänikuisiin stereotypioihin....?

Niinhän täällä miehetkin tekevät.

Totta, mutta miehet toimivat noin vähän eri syistä, syynä taitaa useimmiten olla laiskuus ym. Monet naiset taas haluavat esittää avutonta miehen edessä tietyissä tilanteissa, vaikea selittää, taitaa tosiaan olla jotenkin biologinen juttu. Ei toki päde kaikkiin naisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Totta, mutta miehet toimivat noin vähän eri syistä, syynä taitaa useimmiten olla laiskuus ym. Monet naiset taas haluavat esittää avutonta miehen edessä tietyissä tilanteissa, vaikea selittää, taitaa tosiaan olla jotenkin biologinen juttu. Ei toki päde kaikkiin naisiin.

Ai no jos mä esitän, etten osaa, se johtuu kyl tasan siitä, että oikeesti en osaa tai että en viitsi. Yleensä kyllä osaan melkein mitä vaan ja mieskin sen tietää. Tietää se senkin, että olen sairaan laiska. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minusta Tripod on siinä asiassa oikeassa, että varmasti suurin osa naisista toivoo miehensä suojelevan perhettä ja haaveilee turvallisesta ja ainakin fyysisesti vahvasta, maskuliinisesta miehestä. Kyllä ainakin minun vatsanpohjassani kutkuttelee ajatus siitä, että vahva, suojelunhaluinen, miehekäs mies kantaa minua käsivarsillaan, pitää tarvittaessa kainalossaan yms. ;) Ajatuskin jo on tosi romanttinen!! :) Tykkään olla tavallaan turvassa miehen syleilyssä. Tämä on mielestäni aika paljon biologista, Tripod on siinä kyllä oikeassa. Naisilla on tosiaan taipumus heittäytyä hiukan avuttomaksi, etenkin useissa ns. "miesten töissä", naiset haluavat antaa miehen tuntea itsensä tarpeelliseksi yms. Tämä Tarzan-Jane haaveiluni :D ei liity mitenkään siihen, kuka on perheen pää. Minä ainakin kannatan kumppanien tasa-arvoa, kaikki päätökset tehdään yhdessä, molemmat tuovat leivän pöytään eikä ole automaattisesti kotitöitä jotka olisivat vain miesten tai naisten vastuulla. Eli siis vaimo ja mies ovat kummatkin tasaveroisia, aikuisia ja itsenäisiä ihmisiä. Tuo kuvailuni vahvasta ja suojelevasta miehestä liittyy mielestäni enemmän erotiikkaan ja romantiikkaan =) Mielestäni on aivan ihanaa, jos mies on herrasmies ja uhraa vaikka henkensä naisensa puolesta, kuten Titanic-elokuvassa. Ymmärsiköhän joku pointin?

Täysin samaa mieltä!! Olen jopa feministi ja siltikin myönnän tämän biologisen puolen itsestäni.

Joo, kyllä mäkin haluan, että mies on vahva ja voi vaikka pätkiä mahdollista hyökkääjää köniin tai vaihtoehtoisesti on niin välkky, että pärjää sitten muilla keinoin vastaavassa tilanteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Itse en tiedosta muuta syytä miksi kirjoittelen tänne. Se että rukoilijatytöt kostuvat siinä sivussa on vain pientä bonusta.

Voi voi, niinkös luulet?

Kunhan kiusaan, ethän kiihdy miesten sovinistisista viesteistä, eikä niihin vastaaminen posket hehkuen ole samaa kuin kostumista.

Pahat pojat -teoria taisi silti osua turhan läheltä kun jäi kaivelemaan, pahoittelut siitä. Onneksi täällä ei ole niitä oikeasti pahoja poikia :D

Itse en tiedosta muuta syytä miksi kirjoittelen tänne. Se että rukoilijatytöt kostuvat siinä sivussa on vain pientä bonusta.

Voi voi, niinkös luulet?

Kunhan kiusaan, ethän kiihdy miesten sovinistisista viesteistä, eikä niihin vastaaminen posket hehkuen ole samaa kuin kostumista.

Pahat pojat -teoria taisi silti osua turhan läheltä kun jäi kaivelemaan, pahoittelut siitä. Onneksi täällä ei ole niitä oikeasti pahoja poikia :D

Ettei sua ittees kaivelis nyt joku. Vaikka kihomadot.

Mulle tuli tästä aiheesta mieleen keskustelu isäni kanssa. Ollaan siis aviomieheni kanssa yhdessä, puoliksi ostettu talo. Molemmat laittaneet tähän säästönsä, ja lainaa lyhennetään fifty-fifty. Isäni puheissa talo on aina mieheni. "Mitäs maksoit tuosta talostasi" jne. Kerran ärähdin isäukolle että perkele, on tää puoliks myös mun talo, yksin ei tämmösiä maksella. Isä ei kommentoinut... Asenteeseensa saattaa liittyä myös se, että mä en ole hänen mielestään oikeissa töissä, koska teen siistiä sisätyötä joka ei ole fyysisesti raskasta. Ei siitä varmaan palkkaakaan makseta. (Tuntipalkkani on kyllä parempi kuin miehelläni.) Huokaus.

Tripod on siinä mielessä oikeassa, että kyllähän moni nainen haluaa tuntea itsensä ainakin fyysisessä mielessä heikoksi: antaa miehen suojella esim. vaaratilanteissa ja kukapa ei haaveilisi voimakkaasta miehestä, joka kantaa naista suojelevasti sylissään? ;) Harva mies toivoo saavansa turvallisen, fyysisesti vahvan ja turvallisen naisen. Seksiä harrastaessakin nainen on useimmiten alla, eli tavallaan "heikkona". Kuinka usein näette miehen naisen kainalossa? Yleensä se menee ihan päinvastoin. Kyllä minä ainakin haaveilen turvallisesta ja vahvasta miehestä, joka kantaa minua sylissään ja jonka kainaloon voi käpertyä turvaan ;) =) Eli miehekkään miehen.

No hoh. Ajattelepa nyt vähän, haluasitko todellisuudessa tuntea itsesi heiveröiseksi ressukaksi, joka tarvitsee miestä selvitäkseen. Kaikenlaisesta voi aina fantasioida, mutta edelleen olet aivan miehestä erillinen itsenäinen ihminen, jota mies ei ole joka paikassa pelastamassa.

Iltahämärällä lenkkipolulla 10 km päässä kotoa en kyllä todellakaan haluaisi näyttää heiveröiseltä ressukalta, joka on helppo alistaa alle ja puskaraiskata. Jos sitten olisi jäänyt väliin vuosien salitreenit muun urheilun kera, itsenäisyys, omaan selviytymiskykyyn ja potentiaaliin luottaminen sekä reagointikyvyn ylläpitäminen, niin voisi aika lailla kaduttaa viimeistään siinä vaiheessa, kun joku käy kiinni. Onneksi kukaan itseään kunnioittava nainen ei jää siinä vaiheessa odottamaan miestä pelastamaan, vaan lyö silllä voimakkaalla nyrkillään hyökkääjää nivusiin ja iskee sormilla sitä silmiin. Toki pitäen samalla meteliä, että hätä kuultaisiin.

Olisi siis kaiken kaikkiaan aika turvaton olo päivittäin, jos tarvitsisin miestä suojelemaan. Kyllä mieheni minua varmasti puolustaa kykyjensä mukaan, jos näkee minut kiipelissä. Mutta ihan saman tekisin hänelle itse.

Ja mistä tiedät, kuka seksissä useimmiten on päällä?

Eise tarkoita että nainen olisi alistettu. Ehkä tuo että mies on perheen pää tarkoittaa lähinnä sitä että nainen voi tukeutua ja turvautua henkisesti vakaaseen mieheen vähän kuin laivan kapteeniin, ollessaan itse perämiehenä kohti yhdessä sovittua päämäärää. Joko laiva karahtaa kiville tai löytää tiensä rakkauden satamaan. En mä miehenä näe että tuossa on muusta kyse. Eiköhän se ole aika loogista että nainen haluaa henkiseati vakaan miehen pitämään itsestään ja jälkeläisistään huolta. Valtaosa naisista haluaa sängyssäkin pääosin "alistua" eikä kyse silti ole mistään väkisinottamisesta.

Ja ylläoleva ei sitten tarkoita sitä ettei naisella ole mielipiteitä tai että mielistelee miestään ja ei uskalla sanoa mielipidettäänääneen. Se on ehkä pahinta naisessa mitä on. Ja minä en luonnollisesti tee mitään vastoin hänen tahtoaan.

Yhteistyössä