[QUOTE="vieras";27987553]Näillä palstoilla? Käyn tällä palstalla usein, joten en pysty sanomaan mitä milläkin palstalla tehdään. Sen tiedän, että esim. tällä palstalla ja nimenomaan tässä keskustelussa "vanhat ja fiksut" ryöpyttää nuoria äitejä. Ja aika naurettavaa, että jos ne "elämänkokemattomat ja epävarmat" nuoret äidit suhtautuu asennevammaisuudella teihin vanhempiin niin teidän täytyy päästä kostamaan, kun nekin sanoo niin ja noin. Jes, mahtavaa iän tuomaa kypsyyttä. Ja itsekin sorruit todisteluun että kuinka juuri teidän ikä tulla vanhemmiksi on sopiva, vaikka juuri sanoit, ettei tarvetta todisteluun ole.

Minä olen nyt "vanhempi" äiti mutta olen saanut lapset nuorina, joten meissä on se ero että minä tiedän ja pystyn sanomaan, miten nuoriin äiteihin suhtaudutaan ja miksi heille saattaa tulla tarve puolustaa reviiriään. Suako on oikein joku mamma sanonut ikälopuksi?

Voin kertoa, että nuoret äidit joutuvat kohtaamaan "pikkasen" enempää. Kun sulle hoetaan jopa vuositolkulla, että olet huonompi kuin vanhemmat, et pysty tarjoamaan lapselle mitään, sulla on rahaongelmia ja parisuhde ei tule kestämään jne niin ymmärrän mainiosti miksi halutaan oikoa väärinkäsityksiä ja kertoa niin kuin asia on. (ja ei, en puhu itsestäni vaan pystyn katsomaan asioita muidenkin kuin itseni kannalta) Sillä ei ole mitään tekemistä elämänkokemuksen tai itsevarmuuden kanssa vaan on ihan luonnollista, että väärät väittämät halutaan korjata. Et ehkä sinä halua, kun olet niin fiksu ja kaikkea, mutta moni muu haluaa eikä siinä ole mitään pahaa

[/QUOTE]
Se, että elämänkokemusta kertyy iän myötä, ei ole mitään todistelua, se on ihan pelkkää faktaa. Vai olitko kymmenvuotiaana yhtä kokenut ja älykäs kuin parikymppisenä?
Ja mitä minä todistelin, kerrotko kun nyt en oikein huomaa? Ja lähinnä naurattaa nimittely (tosin ihmetyttää, miksi teidän kypsien, aikuisten ihmisten pitää siihen sortua), hymy suussa täällä lueskelen kuinka olenkin niiiiiin mahdottoman vanha...
Ja ehkä niihin nuoriin äitiin kohdistuu sitä painetta juuri sen takia, että osa on vielä hieman raakileita. Teiniäidit -dokumentit ja Erilaiset äidit sen päälle saman vuoden aikana, ihmekkös tuo jos osalla tulee hieman stereotypioita mieleen. Rööki huulessa raskaana ei anna kenestäkään kovin fiksua ja kypsää kuvaa, olis hänen ikänsä sitten mikä tahansa.