Mitä tarkoittaa "menettää nuoruus" jos haluaa äidiksi nuorena?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ajatuksia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27987841]

Ja lähinnä naurattaa nimittely (tosin ihmetyttää, miksi teidän kypsien, aikuisten ihmisten pitää siihen sortua), hymy suussa täällä lueskelen kuinka olenkin niiiiiin mahdottoman vanha... ;)

[/QUOTE]

Vastausta tuskin tulee, mutta pakko vielä ihmetellä että missä minä olen kehunut itseäni kypsäksi ja aikuiseksi? Kyllähän mä sillon 16-vuotiaana olin niiiin kypsä ja aikuinen mutta sen jälkeen en ole kyllä sortunut enää tuolle linjalle ja toivottavasti en sorru sitten, kun olen päässyt siihen + kypsään ikään ;) Ja toisekseen en tietääkseni ole ketään täällä nimitellyt ellei sinusta sitten "vanhempi" äiti ole nimittelyä, joskin tuossa tapauksessa nimittelisin myös itseäni...

[QUOTE="vieras";27988808]Juuri tuon elämänkokemuksen jatkuva esille tuonti on sitä todistelua. Voin kertoa tähän ikään päässeenä, että olen oppinut sen verran että valitettavasti(?) se pelkkä ikä ei sitä elämänkokemusta kaikille tuo. Ja viimeinen lauseesi oli juurikin sitä todistelua vai miksi sun piti päästä kertomaan millaisia miehesi kanssa olette.? Sen olisi voinut jättää pois, kun kerran asialla ei mitään väliä ole ;) Ja siis mikä nimittely sinua naurattaa? Olen lukenut tähän ketjun pari kertaan ja kyllä tässä keskustelussa nimenomaan vanhemmat (tämäkö on sitä nimittelyä?) äidit alentavat nuoria äitejä. Minusta on hölmöä
a) yleistää kaikki nuoret äidit (nuori ei ole yhtä kuin teini)sen takia mitä muutama mamma tekee jossain ohjelmassa
b) ja vielä typerämpää haukkua ja mollata näitä nuoria äitejä vielä lisää TUKEMISEN sijasta[/QUOTE]

Nuo sun angstaukset on juurikin sitä ikään liittyvää kypsymättömyyttä. Koeta nyt päästä asiassa yli ja hyväksy omat ratkaisusi, sen jälkeen sun ei tarvitse todistella kenellekään yhtikäs mitään.

[QUOTE="vieras";27988934]Nuo sun angstaukset on juurikin sitä ikään liittyvää kypsymättömyyttä. Koeta nyt päästä asiassa yli ja hyväksy omat ratkaisusi, sen jälkeen sun ei tarvitse todistella kenellekään yhtikäs mitään.[/QUOTE]

Mitkä ihmeen angstaukset? :D Mä olen sanonut jo aiemmin, että mä en puhu itsestäni vaan kykenen katsomaan asioita muidenkin ihmisten kannalta. Mä en ole teiniäiti, en edes enää nuori äiti, mutta tokihan sinä 30+ ikäisenä olet nimenomaan sen iän takia kypsä ja fiksu :D

[QUOTE="vieras";27989049]Mitkä ihmeen angstaukset? :D Mä olen sanonut jo aiemmin, että mä en puhu itsestäni vaan kykenen katsomaan asioita muidenkin ihmisten kannalta. Mä en ole teiniäiti, en edes enää nuori äiti, mutta tokihan sinä 30+ ikäisenä olet nimenomaan sen iän takia kypsä ja fiksu :D[/QUOTE]

Viisaus kehittyy asiantuntijuuden ja elämänkokemuksen myötä. :)

Viisautta edistävät tekijät:
- Ikä ja elämänkokemus
- Koulutus
- Ammatti
-Johtajuuskokemukset

http://tiehuipulle.wikispaces.com/VIISAUS

[QUOTE="vieras";27989089]Viisaus kehittyy asiantuntijuuden ja elämänkokemuksen myötä. :)

Viisautta edistävät tekijät:
- Ikä ja elämänkokemus
- Koulutus
- Ammatti
-Johtajuuskokemukset

http://tiehuipulle.wikispaces.com/VIISAUS[/QUOTE]

Kysyn edelleen että mitkä ihmeen angstaukset, koska mun on vaikea kuvitella että oikeasti keskustelen jonkun 30+ äidin kanssa. Ja toisekseen, mistä edes tiedät minun ikäni? Kuvittelet ilmeisesti, että koska katson tätä asiaa useammalta kannalta minun on pakko olla teiniäiti :)

[QUOTE="vieras";27989117]Kysyn edelleen että mitkä ihmeen angstaukset, koska mun on vaikea kuvitella että oikeasti keskustelen jonkun 30+ äidin kanssa. Ja toisekseen, mistä edes tiedät minun ikäni? Kuvittelet ilmeisesti, että koska katson tätä asiaa useammalta kannalta minun on pakko olla teiniäiti :)[/QUOTE]

Se, ettet voi myöntää että ikä tuo mukanaan elämänkokemusta, mikä yleensä kasvattaa ihmistä henkisesti. Se angstaus. :)

[QUOTE="vieras";27990284]Se, ettet voi myöntää että ikä tuo mukanaan elämänkokemusta, mikä yleensä kasvattaa ihmistä henkisesti. Se angstaus. :)[/QUOTE]

Ei selvästikään kaikilla. :D Kyllä joku jaksaakin jauhaa toisten hyvästä äidiksituloiästä, kenties jotenkin kolahtaa aihe kun jo toista päivää jaksaa?! :laugh:

En voi uskoa tätät todeksi, onneksi edes joku fiksu jaksaa kanssasi vääntää. Tuo toinen sentään oikeasti vaikuttaa kypsältä ja avarakatseiselta ihmiseltä.

Ei selvästikään kaikilla. :D Kyllä joku jaksaakin jauhaa toisten hyvästä äidiksituloiästä, kenties jotenkin kolahtaa aihe kun jo toista päivää jaksaa?! :laugh:

En voi uskoa tätät todeksi, onneksi edes joku fiksu jaksaa kanssasi vääntää. Tuo toinen sentään oikeasti vaikuttaa kypsältä ja avarakatseiselta ihmiseltä.

Vaikuttaa, erittäin kypsältä ja fiksulta, ihan einsteinin kanssa taidan tässä vängätä.. :laugh:

[QUOTE="vieras";27990284]Se, ettet voi myöntää että ikä tuo mukanaan elämänkokemusta, mikä yleensä kasvattaa ihmistä henkisesti. Se angstaus. :)[/QUOTE]

Ahaa. Eli siis sä vedit armottomat herneet ja aloit haukkumaan minua ja nauramaan mulle sen takia, kun kehtasin sanoa että "pelkkä ikä ei kaikille valitettavasti sitä elämänkokemusta tuo" Ja sehän on ihan silkka fakta. Nyt mä olen jo aika sanaton...

Huh huh, kylläpä ovat kypsiä nämä vanhat ja nuoret tässä ketjussa...

Mutta sen verran mielipidettä, että sekä nuorena että vanhana äidiksi tulleena ja niiden kokemusten valossa sanoisin, että parempi nuorena (ainakin itselleni). Ehken niin viisas vielä ollut, mutta fyysisesti raskaus ja synnytys oli paljon, paljon helpompi urakka. Nyt mietityttää, saako enää seuraavaa tai kestääkö kroppa. Notta näin. Mutta kyllähän toiset pyöräyttelee vielä vanhempana vailla ongelmia, joten enpä sitten yleistä tätäkään.

Kai se "nuoruuden menettäminen" on tosiaan aivan omakohtainen kokemus.
Ei sellaista voi menettää mitä ei ole halunnutkaan.

Osa sanoo eläneensä nuoruutta 14- 16 vuotiaana, mutta mä koin mun nuoruuden aikaan 17v- 27v.
Silloin oli riippumaton, pärjäsi hyvin omillaan ja pystyi tekemään täysin mitä halusi.

Ehkä joku 14v:kin voi niin tehdä, mutta ei se mun mielestä oo mitenkään suotavaa, koska 14v on ihan lapsi vielä.

Uusimmat

Yhteistyössä