mitä tässä pitäs tehä miehen kanssa eri mieltä koiran hankinnasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keiju k
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

keiju k

Vieras
Siis haluaisin pienen rekisteröidyn tuontikoiran, koska haluaisin pienimuotoisesti kasvattaa ko rotua. Nyt löysin juuri oikean värisen ja muutenki just sellasen mistä olen haaveillut.
Hintakin on meidän kukkarolle ok. Olen puhunut miehelle asiasta ja hän on ollut hiljaa ,paitsi kuvia kommentoi.

Nyt kun pitäs 2vrk päästä hakee pentu niin nyt mies sit totes että ehkä pitäs koirahommat vähäks aikaan pistää jäihin. Ei mitään syytä sanonut ei selittänyt mitään. Enkä edes käsitä miten se miehen elämään vaikuttaa? Täytyy tuo vanhempi koirakin ulos viedä samalla se toinenki menee. Minä kuitenkin olen se joka ruokkii,kouluttaa, ja siivoaa sotkut ja hyvin todennäköisesti se joka yleensä ulkoiluttaa. Olen nyt kotona muutaman kk ja ehtisin siis hyvin sisäsiisteyskasvatuksen ja osin tapakasvatuksen hoitaa.

En minä halua ottaa pentua niin että olen töissä 8h ja pentu kotona,se ei mielestäni ole oikein.

Joten miksi mies saisi päättää mihin minä käytän vapaa-aikani?

No yleensä yritän saada aikaiseksi keskustelua jos ollaan jostain erimieltä,tällä kertaa vain vaikenin,ei ole mitään mieltä yrittää puhua mistään ristiriidasta tai ongelmasta koska mä puhun mutta mies ei. Eikä se vaikuta asiaan miten itseäni ilmaisen. Joten koen kyllä muutenkin hyvin pitkälti ettei mies paljoakaan välitä siitä mitä minä koen,tarvin ja tunnen. Tää nyt vaan on se pieni jäävuoren huippu.

Mutta mitäpä tehdä tälle ongelmalle. Koska ei ole reilua että mies saa kieltää näin ison asian minulta olenhan aikuinen ja vastuullinen. Ihminen. Mutta vaikka en näe pikku koiran hankinnassa sitä asiaa mikä vaikuttais miehen elämään niin tuntuisi väärältä vain hankkia koira.

Mitä siis teen luovunko unelmastani kasvattaa edes yksi pentue ko.rotuun vai otanko riskin ja vain haen koiran?

Tokihan keskustelu olis paras tie mut jos toinen istuu tuppisuuna 99% ajasta niin ei siitä ole hyötyä

Jos teillä ei vielä muita perheeseen kuulu kuin se mies ja koira(t) niin eipä muuta kun hankit koiran, jos mies jotain urputtaa, toeat että noin tärkeitä asioita ei puhumatta päätetä ja sen puhumisen aika ei ole silloin kun asia on jo ovella, eli pulla uunissa tässä tapauksessa voisi sanoa. Jos on jotain koiran hankintaa vastaan, se sanotaan sillon kun sen aika on. Jos ei kiinnosta elämä tässä perheessä niin viisaat missä ovi on.

Hmmm. Ehkä mies havahtui siihen, kuinka työlästä pentuaika on ja jarruttelee siksi. Onkohan miehellä jotakin väsymystä juuri tällä hetkellä?

Minuakin kiinnostaisi tietää, minkärotuisesta koirasta on kyse. Itsellänikin kun pyörii jaloissa tällä hetkellä 2 tsekinpaimenkoiraa :)

Tilanteesi kuulostaa ristiriitaiselta. Et halua pentua mutta haluat kasvattaa pentuja. Vai onko työsi sellainen, että voit olla töistä pois pentuajan 2-3 kuukautta, jolloin pennutus onnistuu mutta ei pentukoiran pito?

Itse en ottaisi koiraa, jos mies olisi sitä vastaan.

Et avannut kaikkia tietoja, mutta tässä mun mielipide

Ei tuontikoiria, ei rekisteröityjäkään jos ainoat kriteerit on halpa hinta ja oikea väri. Täytyy tietää mitä tuo ja mistä tuo.

Ei pentujen teettämistä, ei edes pienimuotoista ilman kasvattajan pätevyyttä ja pitkän linjan harrastuneisuutta.

Ei koiraa perheeseen, johon yksi perheenjäsen ei sellaista halua.

Ap vaikuttaa aika paljon sellaiselta ihmistyypiltä joka ei välttämättä tiedä mitä on tekemässä. Ota järki käteen ja kuuntele viisaampasi, eli miehesi, neuvoa ja älä ota koiraa. Muuten tässä maassa on taas yksi pentutehtailija enemmän.

Et avannut kaikkia tietoja, mutta tässä mun mielipide

Ei tuontikoiria, ei rekisteröityjäkään jos ainoat kriteerit on halpa hinta ja oikea väri. Täytyy tietää mitä tuo ja mistä tuo.

Ei pentujen teettämistä, ei edes pienimuotoista ilman kasvattajan pätevyyttä ja pitkän linjan harrastuneisuutta.

Ei koiraa perheeseen, johon yksi perheenjäsen ei sellaista halua.

Juuri näin.

Älä hanki sitä koiraa.

Yhteistyössä