Mitä te miehillänne teette?!

Rieputarallaa

Aktiivinen jäsen
20.06.2005
48 269
-3
36
JKL
Näitä juttuja kun täällä lukee, niin väistämättä nousee mieleen kysymys, mihin palstalaiset tarvitsevat miehiään. Ilmeisestikin pitämään vaimojaan aisoissa (nyrkin ja hellan välissä), joutumaan hukkaan, ryyppäämään ja rellestämään sekä aiheuttamaan muuta päänvaivaa? Tasaveroisiksi kumppaneiksi ja vanhemmiksi ei ainakaan, sen verran avutonta sakkia tuntuu olevan. Ja epäilempä, että kaikki ukot ainakaan eivät ole niin jumalaisia sänkypuuhissa, että sen takia te niitä "vaivoinanne" pidätte.

Hyvät sisaret, missä lukee, että naisen pitää hoitaa lapsia ja kotia 24/7, ja mies voi jatkaa poikamiestyyppistä elämää - kun hänhän käy töissä (aaltoja!!!)? Miksette vaadi miehiltänne tasaveroista osallistumista kodin ja lasten hoitoon? Missä on naisten oma aika, omat harrastukset ja omat kiinnostuksenkohteet - kaikki se, joka miehelle on itsestäänselvyys?

Tasa-arvo ei minun nähdäkseni ole sitä, että kumpikin tekee samoja asioita tismalleen yhtä paljon; kukin kykynsä ja kiinnostuksensa mukaan. Tasa-arvo on sitä, että asioista kannetaan vastuuta YHDESSÄ ja molemmat luopuvat tarvittaessa omastaan, tekevät kompromisseja.

Esimerkki. Taannoiseen keskusteluun viitaten: itselleni ei tulisi mieleenkään edes harkita oman menon perumista, koska miehellä on ollut pikkujoulu edellisenä iltana. Eikö järkikin sano miehelle, että jos vastuu lapsista alkaa esim. klo 7.00, silloin edellisenä iltana ei voi ottaa rankasti eikä myöhään. Piste. Vaan täällä näyttää olevan ihmisiä, jotka moiseen pompottamiseen suostuvat.

Mitähän vielä. Naiset - hankkikaa ihan oikeasti se oma elämä.

Minä teen miehelläni paljonkin.
Sattuu olemaan paras ystäväni ja tasapuolinen elämänkumppanini, joka ei vietä mitään "poikamieselämää". On aivan yhtä paljon mukana lasten kasvatuksessa ja elämässä kuin minäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:
Sattuu olemaan paras ystäväni ja tasapuolinen elämänkumppanini, joka ei vietä mitään "poikamieselämää". On aivan yhtä paljon mukana lasten kasvatuksessa ja elämässä kuin minäkin.

Hienoa :). Näin on meilläkin.

Samoin meillä.Ihanempaa miestä saa ettiä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:

Hienoa :). Näin on meilläkin.

Näin on meilläkin, ja siksi toiseksi kun mieheni ei ole edes lapseni isä, niin silti hän kantaa yhtä ison vastuun kuin minäkin äitinä. En kuunapäivänä vaihtaisi pois.

Meillä kyllä onnellinen suhde. Ja mies hoitaa kotitöitä (laittaa ruokaa, siivoaa ) ja hoitaa lasta siinä missä minäkin.... Vaikka ei nyt oma lapsi satu olemaankaan. Eikä kyllä elä mitään "poikamieselämää". Ja täytyy tunnustaa, meillä mies laittaa ruuan, en minä.....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onkohan tutkimuksesi otanta melkoisen pieni, jotta voisit tehdä yleistyksiä, vakavasti otettavaksi.

Helvata sentään, mä en ole tehnyt mitään tutkimusta, joten kyse ei ole mistään otannasta, jonka perusteella tekisin mitään vakavasti otettavia johtopäätöksiä. Olen ainoastaan tätä keskustelupalstaa seuraamalla tehnyt havainnon, jonka virittämien ajatusten pohjalta keskusteluavauksen tein. Piste.

Jaa no mä teen kans paljonkin,koskaan en ole stä haukkunut,eikä ole ollut tarve haukkua.

Ei ryyppää,eikä rellestä,ei baareile,eikä mene hukkaan ja eikä tuota muutakaan päänvaivaa.

Mä en ole koskaan sanonut että naisen pitää hoitaa kotia 24/7,kun meillä se ei ainakaan niin mene ja mun ei tarvitse vaatia miestäni hoitamaan lasta,tekemään ruokaa tai siivoamaan,koska ne ovat tässä perheessä ihan itsestään selvyyksiä,se siivoaa kuka ehtii tai se kokkaa kuka ehtii ensin,ei sen kummempaa tressausta sen suhteen.Kuinka niin miehelle on itsestäänselvyyttä harrastaa ja olla ystävien kanssa jos naiselle ei?eipä ole tässä suhteessa koskaan sellainen tullut eteen.Meillä kumpikin harrastaa ja tapaa ystäviä,siten miten itsestä tuntuu parhaalle.

onneksi en löytänyt ap:n viestistä samankaltaisuutta omaan suhteeseeni.

Näin täälläkin.
Ennemminkin voisin esittää kysymyksen että mitä tekisin ILMAN miestäni :heart:

Itse olen ollu yhdessä suhteessa miehen kyökkipiikana ja orjana ja toista kertaa en rupea aikuista miestä passaamaa... jos ei ite ruokaa kaapista saa tai aamulla kahvia kuppiinsa niin saa olla ilman. en rupea enää nenän eteen kantamaan ja kaikkea valmiiks tekemään..... Siinä alistumisessa ollu mitään nautinnollista.......

Nykynen mies onneks osaa osallistua tasapuolisesti kotitöihinkin....

Hyvät sisaret, missä lukee, että naisen pitää hoitaa lapsia ja kotia 24/7, ja mies voi jatkaa poikamiestyyppistä elämää - kun hänhän käy töissä (aaltoja!!!)? Miksette vaadi miehiltänne tasaveroista osallistumista kodin ja lasten hoitoon?

Kun mies on töissä 6-7 päivää viikossa 12-14 tuntia kerrallaan (kuten mun mies on) , niin oikeastiko hänen pitäisi vähäisellä vapaa-ajallaan (josta suurin osa menee luonnollisesti siihen, että hän nukkuu ja käy vaikkapa suihkussa) osallistua tasavertaisesti kodin ja lasten hoitoon? Miksi? Enhän minäkään osallistu tasavertaisesti perheemme elättämiseen :whistle:.

Minulla on aikaa tavata ystäviäni, ja se sama oikeus on oltava myös miehellä. Toki kohtuuden rajoissa: kun vapaa-aikaa on vähän, ei sitä voi viettää pelkästään kavereiden kanssa kulkien, vaan perheen on mentävä etusijalle. Mutta joskus, ainoana vapaapäivänään kahteen tai kolmeen viikkoon, mieheni menee vaikkapa kalastamaan ystävänsä kanssa. Tai illalla töiden jälkeen hän menee joskus kaverin luo kahville, tai pelaamaan jalkapalloa työporukan kanssa. Mielelläni ottaisin hänet luokseni kotiin, seurakseni tuohon sohvalle telkkaria katsomaan ja turisemaan, mutta hänelläkin on oikeus ystäviin ja omaan elämään töiden lisäksi. Muutenhan hän olisi vaimon tossun alla, mikä lienee ihan yhtä huono homma kuin vaimon oleminen nyrkin ja hellan välissä ;) Ja suurimman osan vapaa-ajastaan hän kuitenkin on kotona.

Omaa aikaa minulla on nykyään jonkin verran. Ylistetty olkoon subjektiivinen päivähoito-oikeus! Sen ansiosta mullakin on Oma Elämä. Useampi vuosi vierähtikin siten, että oli aina lapsi tai kaksi lahkeessa roikkumassa.

Mun miehellä on omat puuttensa ja ongelmansa(mun mielestä) niinkun mullakin, mä oon vittumainen akka =) Muuta se on maailman hienoin mies! Ja vielä ihan tautisen hyvännäköinen :p Ja niin kiltti, passannu mut ihan piloille.. Välillä se on lapsellinen paska mutta enimmän aikaa hyvät puolet voittaa huonot ja rakkautta löytyy :heart:

Helvata sentään, mä en ole tehnyt mitään tutkimusta, joten kyse ei ole mistään otannasta, jonka perusteella tekisin mitään vakavasti otettavia johtopäätöksiä. Olen ainoastaan tätä keskustelupalstaa seuraamalla tehnyt havainnon, jonka virittämien ajatusten pohjalta keskusteluavauksen tein. Piste.

Kyllähän tuon käsityksen täältä palstalta helposti saa - syystä, että miehiä haukutaan todella paljon, mutta kehutaan vähän... joskus kehuja näkee vain jossain sivulauseessa, ellei niitä varta vasten kysytä.

Ja mitä mä teen isännällä... en mitään. Mä en käytä häntä talouden pyörittämiseen tai lasten kaitsemiseen, kuten ei hänkään minua. Molemmat ollaan kyllä yhtälaisesti vastuussa kaikesta, mutta ihan omasta halustamme, ja yhdessä sovimme tekemisistämme ja menemisistämme. Olemme yhdenveroiset elämänkumppanit.

Yhteistyössä