Mitä te miehillänne teette?!

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu:
Ja mitä mä teen isännällä... en mitään. Mä en käytä häntä talouden pyörittämiseen tai lasten kaitsemiseen, kuten ei hänkään minua. Molemmat ollaan kyllä yhtälaisesti vastuussa kaikesta, mutta ihan omasta halustamme, ja yhdessä sovimme tekemisistämme ja menemisistämme. Olemme yhdenveroiset elämänkumppanit.

Justiinsa näin, paitsi etten käytä miehestä nimitystä isäntä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:
Minä teen miehelläni paljonkin.
Sattuu olemaan paras ystäväni ja tasapuolinen elämänkumppanini, joka ei vietä mitään "poikamieselämää". On aivan yhtä paljon mukana lasten kasvatuksessa ja elämässä kuin minäkin.

Hienoa :). Näin on meilläkin.
Peesi.

Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:
Minä teen miehelläni paljonkin.
Sattuu olemaan paras ystäväni ja tasapuolinen elämänkumppanini, joka ei vietä mitään "poikamieselämää". On aivan yhtä paljon mukana lasten kasvatuksessa ja elämässä kuin minäkin.

Yeah, näin meilläkin.

Tasa-arvo yms ovat paljon kuulkaa myös OMISTA asenteistanne kiinni. Puoliso ei ole mikään automaatti hänkään, vaan ihminen, omine mielipiteineen ja näkemyksineen. Yhteistä elämää pitää työstää yhdessä, ei jomman kumman sanelemana.

Meillä ei kumpikaan kulje omia menojaan. Mies ei edes halua mennä kavereiden kanssa ilman minua, hänen mielestään semmoinen kuuluu aikaan jolloin ei ole vakavaa parisuhdetta. Niinpä minäkään en painu "omiin menoihini" iltaisin vaan olen kotona tai sit ollaan kaikki kylässä, kaupoilla tms. yhdessä. Me tehdään kotityöt yhdessä, tosin mulla on enemmän aikaa hoitaa asioita päivisin kun hän on töissä. Kohta sekin muuttuu kun menen itsekin töihin.

Mun mies ei kyllä vastaa kuvaustasi ollenkaan. Hyvä mies ja isä. Ei ryyppää ja kapakoi (viimeksi ollaan oltu vuonna 2003 kesällä baarissa, mies ei ole ollut sen jälkeen edes yksin/kavereiden kanssa).
Mun mies käy teknillistä korkeakoulua, tekee lopputyötään juuri nyt. Tulee iltaisin kotiin siinä 20.00-21.00, mutta en valita. Musta on hienoa, että mies on ahkera ja tekee töitä elämänsä/elämämme eteen. Ulkomaalaisen on tehtävä kaksinkertainen urakka siinäkin suhteessa verrattuna suomalaiseen.
Aika pitkälti arkisin kotityöt ja lastenhoito jää mun osalleni, mutta sen takia mä kotona olenkin. Ei tulisi mielenkään pyytää miestä siivoamaan tms kotiin tullessaan. Viikonloppuisin on sitten eri asia ja silloin kyllä siivotaan, tehdään ruokaa ja huolehditaan lapsista yhdessä.
Mies on mun paras ystävä ja kumppani, tuki ja turva. Kyllä mä sellaisella ihmisellä teen paljonkin :heart:

Yhteistyössä