Mitä te teette aamuisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Arkiaamuisin: herätys -> pissille -> suihkuun -> hampaidenpesu -> vaatteet päälle -> meikkiä naaman -> hiukset kuntoon -> laukun pakkaus -> ulkovaatteet päälle -> töihin. Ehtii myös datailla vähän, herään noin 55min ennen lähtöä.

Viikonloppuisin menee miten menee. B) Niin ja lapsia ei vielä ole.

Herään aina 1½tuntia ennen töihinlähtöä, nautin aamusta ja yksinolosta, kiireettömyydestä. Sitten vasta kuopuksen herätys.
Viikonlopulla nukumme kauan ja kissa myös mutta taas laitan itseni pukeutumisen yhteydessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Huisi hippu:
Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Piristää omaa mieltä kummasti, kun käy pesulla, laittaa tukan nätisti ja vaihtaa päivävaatteisiin. Ihan tsempitys juttu.

mulla kans sama juttu, kun vaihtaa yöpaidan päivävaatteisiin, en kyllä käy aamulla pesulla.

Siis pakkohan aamulla pesulla käydä. Kauheeta!

Herään liian vähäisen unituntimäärän jälkeen ja ylöspääsy on todella vaikeaa. Vauva syö yöllä kolmisen kertaa ja valvottaa välillä muuten vain. 1,5v heräilee öisin ja koittaa änkeä meidän sänkyymme nukkumaan. 4v:lle sattuu välillä pissavahinko tai näkee pahaa unta. Minä hoidan yksin yöheräämiset, sillä mies tekee pitkää päivää ja minä olen kotona jossa on tilaisuus laittaa lapset videon äärelle ja torkahtaa.

Pesen hampaat kolmelta vanhimmalta lapselta, jos vauva on hereillä niin roikotan häntä toisessa kädessä samalla. Isoin pukee itse, toiseksi vanhin tarvitsee apua joissakin vaatekappaleissa, 1,5v on minun puettava.

Kolmelle vanhimmalle aamupalaa ja heidän syödessään minä vaihdan vauvan vaipat ja vaatteet, ja levitän ulkovaatteet valmiiksi eteisen lattialle lapsia varten. Sitten jääkaappikamat jääkaappiin (astiat jäävät pöytään) ja lapsille ulkovaatteet päälle joko enemmän tai vähemmän kiukuttelun siivittäminä, saatan joutua uhkailemaan jäähyllä, joskus jopa joudutaan lähtemään kirkuva lapsi kainalossa.
Itselleni ulkovaatteet viimeisenä, tässä vaiheessa olen yleensä jo hiessä. Vilkaisen äkkiä peiliin ettei hampaiden välissä ole mitään, hampaita en ole ehtinyt harjata joten purkka poskeen ja menoksi.

Kävelemme tarhalle jonne kaksi vanhinta menee. Sitten palataan kotiin, harjaan toiseksi pienimmän vaatteista pahimmat kurat, riisun myös itseni ja vauvan. Minä korjaan aamupalasotkut pöydästä ja jos vauva ei huuda tuossa vaiheessa, pääsen itse syömään aamiaista, ja 1,5v syö "jälkeisaamupalan" seuraksi ja mahdollisesti vauva sylissäni samalla, ei toivoakaan mistään lehden luvusta..
Kun tulee ensimmäistä kertaa päivän aikana sellainen hetki että molemmat kotona olevat ovat tyytyväisiä, harjaan hampaani ja hiukseni. Siinä minun tälläytymiseni.

Mä en tee muuta ku syötän koiran ja laitan lapsille aamupalan valmiiks jääkaappiin ja juon kahvin,käyn laittamassa auton lämppäriin kiinni....

Mä en meikkaa enkä mitään semmosta tee koskaan

Alkuperäinen kirjoittaja sairaaksi vieraat luulisivat:
Alkuperäinen kirjoittaja Huisi hippu:
Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Piristää omaa mieltä kummasti, kun käy pesulla, laittaa tukan nätisti ja vaihtaa päivävaatteisiin. Ihan tsempitys juttu.

mulla kans sama juttu, kun vaihtaa yöpaidan päivävaatteisiin, en kyllä käy aamulla pesulla.

Siis pakkohan aamulla pesulla käydä. Kauheeta!

Miks muka pakko :o ? Jos käy illalla, ni miks käydä taas aamulla. Kun siis pakkohan nyt illalla on pesulla käydä :whistle:

Eipä ole aikaa mihinkään ylimääräiseen kun lapset pitää saada seitsemäksi päiväkotiin. Suihku, kahvi, aamulehti ja meikki toki pikavauhdilla kuuluu heräämisrutiineihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Marakatti:
Mä en tee muuta ku syötän koiran ja laitan lapsille aamupalan valmiiks jääkaappiin ja juon kahvin,käyn laittamassa auton lämppäriin kiinni....

Mä en meikkaa enkä mitään semmosta tee koskaan

Jos vikana käyt pistämässä lämppärijohdon kiinni, ni mitä sen melkein tunnin teet, kun auto lämpee?

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
ei tänne sit tullu vastaamaan ne jotka ei esim ehdi itseään pukea. jännä juttu vaan, et ne ehtii koneella notkua. mä vähennän eka netissä viettämääni aikaa jos aikapula iskee. mut joo, ei tästä pitänyt tulla mikään muu ketju, kuin et mitä teet aamuisin. sä, joka ilmoitit hoitavas lapsia, niin mitä siis teet? etkö ehdi itse esim. syödä?

En mä välttämättä ehdi.
Ei ne hevoset pahalla kato, vaikka ruokin ja kuskaan niitä pyjamapöksyt jalassa ja paitulissa. Pakkasilla vedän toki toppatakin siihen päälle...

Enkä läheskään aina ehdi syödäkään ennen puolta päivää. Ensin syö lapset, sitten elukat, ja minä sitten kun muut on hoidettu.

Herään,käyn vessassa, teepannu pöhiseen, kylppäri päälle ja koirat pikapissalle tai häkkiin. Takas sisälle aamupalaa lapsille ja elikoille. Pesulle. Mulle teemuki ja läppäri käteen ja samalla laitan naaman paikoilleen ja kampaan omani ja lasten hiukset.

Arkiaamuna herättelen isommat siinä p.8, niille syömiset ja vauvojen hoitoa välissä. P.9 pitää olla koululaisten kyytejä odottamas. Sitten heppojen ulos vienti jos en ennen koululaisia ole ehtinyt tms...
Vauvat nukkuu aamusella n.30min... siinä välis oma aamukahvi ja syömiset sekä vauvojen ruuanlaitto. Vaipanvaihtoo ja seurustelua ja tissittelyä... Ulos...
Sitten hepoille ruokaa. Sitten tupaa siistimään, pyykkäämistä ym.

Koululaiset palautuu kotiin... välipalaa ja läksyjä....

Monet päivät menee välissä niin ettei sitä paljon ehdi hiuksiaan harjata ja syöminen vaihtelee :-P
Lapsia siis 10v, 7v ja 2xn.6kk + liuta eläimiä sekä pitkiä päiviä töitä tekevä mies

Arkiaamuisin herään joko samaan aikaan kun herätän lapset puol kasi, ja töihin lähden kun taksi on muksut noutanut, n 8.10. Tupakalle ehdin kahdesti ja laittaa aamupalat sekä meikata ja tehdä viel itsellekin aamupalaleivän töihin.

Viikonloppuisin en välttämättä herää oikein lainkaan =)

Yhteistyössä