Mulla on kaksi lasta, 5- ja 3-vuotiaat ja kyllä munkin on sanottava, että suorastaan masennuin kun luin näitä muiden viikonloppujen kuvauksia.. Kuolisin os mun pitäisi tuhlata viikonloppu johonkin leikkipuistossa istumiseen! Sitähän lapsetkin tekee jo arkisin, kai nekin nyt jotain spesiaalimpaa välillä kaipaa.
Me tehdään viikonloppuisin pitkälti samoja asioita kun ennenkin lapsia - nyt vaan lasten kanssa. Perjantai-iltaisin rentoudutaan. Lauantaiaamuisin nukutaan pitempään (lapset saa katsoa sillä aikaa telkkaria) ja sitten katetaan perheelle kunnon aamubrunssi. Puolilta päivin päästään liikkeelle, yleensä suunnataan ostoskeskuksiin hoitamaan asiat, esim. viime viikonloppuna etsimään lapsille mieluisat uudet pipot ja lapaset ja käytiin ruokakaupassa illan tortilla-aineksia varten. Samalla reissulla käytiin kiinalaisessa syömässä, joka on meidän lasten suosikkiruokaa. Muutenkin ulkona syöminen kuuluu olennaisesti lauantaihin..
Sitten saatetaan kyläillä isovanhemmilla/ kavereilla iltapäivällä (joskus myöhäiseen iltaan saakka), jonka jälkeen kotiin ja ah, sohvalle rentoutumaan päiväkahville - lapset tykkää leikkiä keskenään. Illalla koko perheen kesken niitä tortilloja, sitten saunaan, lapset nukkumaan. Silloin on meidän kahden aika, viiniä, hyvää naposteltavaa, ehkä joku leffa ja hyvää seksiä.
Sunnuntaina usein siivoillaan, käyn jumpissa ja löhöilen sohvalla telkkarin/villasukan kutomisen/hyvän kirjan parissa. Lapset leikkii keskenään, joskus mies käy niiden kanssa pelaamassa jalkapalloa, joskus leivotaan, tehdään kotiasioita.
Mun mielestä lauantait on ihmisten ilmoja varten, pakko päästä tuulettumaan. Sunnuntait on taas rentoutumispäiviä. Näillä meillä mennään.