Mitä te tekisitte tällaisessa tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pieni ongelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pieni ongelma

Vieras

Asutaan rivarissa, tällaisella aika tavallisella asuinalueella. Taloyhtiö on laittanut yhteisiä pyykkitelineitä, niin että tässä meidän lähellä on yksi joka on yhteinen käsittääkseni 8 asunnon kesken. Siinä on kyllä ihan metritolkulla narua, sellainen tavallinen pyykkinarusysteemi, jossa on monta narua vierekkäin.

Mun ongelmani on vaan se, että me ei olla esimerkiksi nyt moneen viikkoon saatu kuivumaan mitään pyykkejä ulos, koska siinä narulla on aina yhden perheen pyykit kuivumassa. Ne vie sinne pyykit, ja laittaa samalla seuraavat kuivumaan ja sitä pyykkiä on järjettömät määrät. Jos nyt arvioisin omien pyykkien perusteella, niin sanoisin että ne tuo siihen kerralla ehkä kahden 12 kilon pesukoneellisen verran pyykkiä. Ja tosiaan, kun edellisensä on kuivuneet tuovat seuraavat siihen suoraan niin ettei muut saa siihen pyykkejään ollenkaan.

Pyysin kerran ihan kohteliaasti, että voisiko välillä tehdä tilaa muidenkin pyykeille, meilläkin on lapsiperhe ja pyykkiä tulee ihan tarpeeksi. Vastaus oli vaan tiuskaisu, että ei me tällaisia pyykkimääriä voida sisällä kuivata, kuivatkaa te sisällä kun teillä on vähemmän pyykkiä.

Ymmärrän että ei ole mitään sääntöä mikä rajoittaisi pyykkinarujen käyttöä, mutta on tosi kurjaa että siihen ei muut saa pyykkejä kuivumaan. Meidän oma piha on niin pieni ja huonossa paikassa, että ainoat vaihtoehdot omalle telineelle olisi joku suoraan lapsen ikkunan eteen, tai parkkipaikan viereen jossa kulkee koko ajan väkeä. Naapurilla on isompi piha (ja isompi asunto siis) mutta eivät halua omaan pihaan omaa telinettä laittaa.

Mitä tässä sitten oikein voi tehdä? En kyllä ala ostamaan kuivausrumpua siksi, että naapurin mielestä heillä on ainoastaan oikeus käyttää tuota pyykkinarua :( Kiva tässä lakanoitakin koittaa ripustaa ties minne kuivumaan :( :(

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mä olen niin tyly, et kävisin siirtämässä sivuun heidän kuivuneet pyykit ennen kun he itse ehtivät niitä pois hakemaan ja seuraavia tuomaan.
Mut mä en sovikaan taloyhtiöön :kieh:

Mä tekisin samoin.

Ja sovin taloyhtiöön :D

Mun on nyt kyllä vähän vaikea uskoa ettette ihan totta ole moneen viikkoon voineet omianne kuivattaa koska siellä on aina tämän yhden perheen pyykit.

Meinaan, että minkälainen lapsilauma on perheessä jossa tulee päivittäin 24 kiloa pyykkiä?

Että liioitteletko nyt hieman vai onko tosiaan tämän perheen pyykit siellä 24/7?

Mikäli tilanteesi tosiaan on totta, niin veisin omani vaikka aamulla klo 6 jotta saisin ne välttämättömimmät sinne kuivumaan. Tosin en kyllä yleensä yleisiä telineitä käytä.

Outo tilanne. En nyt muuta keksi, kuin ota yhteyttä isännöitsijään. Jospa sit laittaisivat jotain rajoitetta, jos asukkaat eivät muuten älyä antaa kaikille tilaa. Meillä joskus yhtiökokouksessa oikein hallituksen puolelta tuli toive, että mieluummin kuivattaisiin pihallaja kuivaushuoneessa kuin kotona sisällä.

jos kyttäät, että ainakin osa heidän pyykeistään on jo kuivunut, ja laitat ne siihen narulle päällekkäin, omat pyykit tilalle? :laugh:

en tiedä.. aika törkeetä käytöstä kyllä tolta naapurilta.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Mun on nyt kyllä vähän vaikea uskoa ettette ihan totta ole moneen viikkoon voineet omianne kuivattaa koska siellä on aina tämän yhden perheen pyykit.

Meinaan, että minkälainen lapsilauma on perheessä jossa tulee päivittäin 24 kiloa pyykkiä?

Että liioitteletko nyt hieman vai onko tosiaan tämän perheen pyykit siellä 24/7?

Mikäli tilanteesi tosiaan on totta, niin veisin omani vaikka aamulla klo 6 jotta saisin ne välttämättömimmät sinne kuivumaan. Tosin en kyllä yleensä yleisiä telineitä käytä.

Heillä on 10 lasta, ja ne pyykit on siellä koko ajan. Ei ne välttämättä päivittäin tuo uusia pyykkejä, varsinkin kun viime aikoina on tihuttanut harva se päivä niin että pyykit ei vuorokaudessa välttämättä olekaan ihan kuivia. Niiden pyykit voi olla siellä esimerkiks pari päivää ja sitten taas tulee uudet tilalle. Ja en ole viikkoihin sinne saanut pyykkejä, eikä kukaan muukaan..

Mut siis ei se auta jos vielä kello kuudelta aamulla, koska siellä on niiden pyykit. Eli se koko narusysteemi on täynnä niiden pyykkejä, eivät ota niitä kuivia ennen pois kun vasta tuodessaan uudet pyykit samalla tilalle.

Ja se 24 kiloa oli vaan arvio, kun meillä on sellainen 7 kilon pesukone eikä se vie kuin neljänneksen naruista silloin kun oon saanut sinne pyykkejä kuivumaan... ja siitä on viikkoja.

kysyisin naapureilta mitä ne mieltä ja soittaisin isännöitsijälle et laittaa jotaki lappua jonnekki kaikkien nähtäville et KAIKKI vois kuivattaa pyykkisä narulle jotka sitä haluaa...
en tiiä,jos mulla ois pokkaa ni tekisin niin ku nuo aijemmat jo mainitti et naapurin pyykit sivuun ja omat kuivaan :snotty:

No, taidan soittaa isännöitsijälle. Jos vaikka saisi enemmän pyykkinarua. Vaatepyykkiä voin kuivata telineellä meidän terassilla, mutta lakanat ja muut pitäis kuitenkin saada korkeammalle :/

kyl mä pyytäisin tiivistämään et mahtuis omat isommat pyykit.
miten muuten sitten talvella kuivatatte? kai sitä tulee sama määrä pyykkiä ja lasten märät ulkovaatteet päälle..

Alkuperäinen kirjoittaja -:
kyl mä pyytäisin tiivistämään et mahtuis omat isommat pyykit.
miten muuten sitten talvella kuivatatte? kai sitä tulee sama määrä pyykkiä ja lasten märät ulkovaatteet päälle..

En tiedä vielä :/ Ei olla asuttu täällä siis vielä viime talvena. Eikä ole yhteistä kuivaushuonetta. Ehkä pitää sit vaan ajoittaa pyykinpesu niin, et pesen saunapäivinä ja laitan saunan jälkilämpöön kuivumaan.. tai sit pitää silloin hankkia se kuivuri :/

Kyllä mä ap:nä jututtaisin vielä sitä naapurin emäntää. Eihän se nyt voi olettaa etteivät muut saa käyttää sitä narua, kuin he vaan :) Jos emäntä vetoaa siihen, että heillä tulee enemmän pyykkiä, niin sano sä, että teidän perhe on syytön heidän lapsi määräänsä :snotty:

Tai käy ens kerralla sanomass,a kun heidän vaatteensa on kuivunut, että käyvät kerään ne pois.

Hei kamoon oikeesti. Heti huomenna soitat isännöitsijälle. Ei yksi perhe voi omia sitä narua. Meiän kerrostalopihassa on kaksi pyykkitelinettä, mahtuisko yhteen n. kolmen koneellisen pyykit kerralla. Taloissa on yhteensä 90 asuntoa ja homma toimii! Kaikki ei tietty ulkona ees kuivaa, eikä kukaan nyt kaikkia pyykkejään sinne vie. Ja kuivat viedään tietysti pois.

Mun mielestä on ok että jos esim meidän pyykit ois jäänyt narulle, ja ois jo kuivat, joku nostelisi ne pinoon tieltään ja laittais omansa tilalle. Niin mä siis tekisin myös itse muille.

Minä tekisin niin, että kokeilisin, mitkä heidän pyykeistä ovat kuivia ja pinoisin niitä. Omani ripustaisin pyykkipojilla narujen väliin. Hankala selittää, mutta niin että vaatteen toinen laita on toisella narulla ja toinen laita toisella narulla. Pyykki kuivaa niin kaikkein sukkelaan ja vie vähiten tilaa.

Ja koita tutustua siihen naapuriin muutenkin kuin motkotusmielessä. Ei ehkä ihan helppoa, sillä naapuri saattaa olla aika väsynyt ja kiireinen.

Meillä ei ole ulkona pyykkinaruja, mutta kuivaushuone on pyykkituvan yhteydessä. Sääntö on, että seuraavana päivänä klo 8 mennessä on otettava pyykit pois, että seuraavan päivän pyykkääjät saavat narut käyttöönsä.

Ehdota isännöitsijälle tällaista sääntöä. Ehkä muut asukkaat myös allekirjoittavat kirjeesi.

Yhteistyössä