mitä teen anoppini kanssa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninnukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ninnukka

Uusi jäsen
17.01.2005
13
0
1
Olin hyvissä väleissä anoppini kanssa kunnes rupesin odottomaan esikoistani.Anoppini muuttui täysin.. hän alkoi valehtelemaan minusta aivan älyttömiä asioita ja muuttui minua kohtaan todella töykeäksi.Olin aivan ihmeissäni miten hän voi olla niin julma! Hän on yrittänyt myös mieheni ja minun välejä poikki.Olen yrittänyt aina olla välittämättä hänen ilkeilystään antamalla mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos lapsieni vuoksi.Välillä kumminki tuntuu että liika on liikaa..anoppini nauttii siitä ,kun saa loukata minua.Ilmeisesti hän ei pidä minusta ja tuntuu raskaalta pitää välejä hänen kanssa vain sen vuoksi, koska hän on lapsieni mummu.Välillä tuntuu onko silläkään enää väliä,koska hän horjuttaa lapsieni mieltä liian raskailla asioilla, joista lapseni itku kurkussa minulle kertovat mitä ovat kuulleet. Tiedän kyllä,että lapsille mummu on tosi tärkeä,mutta tarviiko kaikkea sietää?

Ei ihmiset aina osaa käyttäytyä,vaikka olisi minkä ikäisiä tahansa.Olen itsekin mummo ja yritän olla tarkkana mitä lasten kuullen puhutaan.Oma äitini oli kova arvostelemaan sukulaisia,miestäni ja minuakin lapsillemme.Omasta puolestani en välittänyt(olinhan koko ikäni elänyt äitini kanssa ja tiesin millainen hän voi olla)Nyt aikuisena lapseni ovat arvostelleet minua siitä,etten"suojellut" heitä mummon kommenteilta.Joskus kyllä suutuin ja sanoin,että ymmärrätkö miltä lapsista tuntuu.Tietenkin loukkaantui,mutta ehkä myöhemmin käyttäytyi siistimmin.Tämäkin on hänellä ollut sellainen sukupolvien ketju,ehkä hänenkään kotonaan ei välitetty,mitä lapset joutuivat kuulemaan.Kyllä asiasta voi sanoa,ainakin on sitten esitetty oma mielipide asiasta.En tiedä auttaako,mutta laittaaa ehkä miettimään.

Yhteistyössä