Mitä teen kokonaiselle lohelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hömppö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
fileroit sen ja paistat panulla :p

:o :o Tuo on kyllä ihan liikaa vaadittu minulta :o :xmas: Että ihan fileroimaan..... osaako joku niin tehä muka? :ashamed: :saint:

ei siinä mitään vaikeeta ole eikä aikaakaan kulu viittä minuuttia... =)

Fileeraat, eli vedät terävällä veitsellä selkäruodon vierestä kahteen kappaleeseen. Ei ole vaikeaa. Nypit fileestä ruodot pois ja graavaat tämän. Sen puolen laitat uuniin paistumaan johon jäi selkäruoto, tai teet kalakeittoa.

Leikkaa fileiksi. Sitten leikkaat tyyliin graavipalat hiukka paksummat ja laitat sisälle tuorejuustoa ja katkarapuja ja rullalle rullat uunivuokaan ja päälle hiukka suolaa ja tilliä ja kermaa . Uuniin ja sitten vaikka muusin kera nam.

:o :o Tuo on kyllä ihan liikaa vaadittu minulta :o :xmas: Että ihan fileroimaan..... osaako joku niin tehä muka? :ashamed: :saint:

Mä vaan en osaa

:'( :ashamed:

Mä vaan en osaa

:'( :ashamed:

no sitte ootat että miehes tulee kotiin ja laitat sen hommiin.
äläkä vaan sano ettei sekään osaa |O

Fileroitu lohi, josta on ruodot poistettu on helppo ja mukava syödä, mutta kyllä lohen voi kokoneisenakin valmistaa.

Mä laitan lohen joko valmiiseen Lohi Lax Lax -kastikkeeseen (löytyy kaupasta hyllyltä, jossa on esim. valmiskastikkeetkin), tai sitten heitän päälle (väliin) aurinkokuivattu tomaatti -tuorejuuston, tilliä, sitruunamehua ja -pippuria sekä suolaa. Kolmas vaihtoehto on maustaa lohi suolalla, sitruunapippurilla, tomaattimurskalla ja kermalla, nami! :p

Muoks! Ja valmistan kalan aina uunissa.

Yhteistyössä