No minun näkemykseni tässä asiassa on lähinnä sitä että miten lain mukaan asia menee. Se mitä asioita voidaan näyttää toteen ja mikä on sana sanaa vastaan on taas onneksi ihan muiden asia päättää ja tulkita.
Se mikä tilanne on siinä vaiheessa kun lapsi on tarpeeksi iso vierailemaan isänsä luona, on tulevaisuuden asia. Minen jaksa ihan 100% uskoa oikein nykyään kenenkään yksipuolisia selitelmiä suhteensa rikosta, varsinkin mitä villimmiltä kuulostaa sitä todennäköisemmin todellisuus on aikalailla toista. Ei ihmiset oikeasti vietä mitään kauniit ja rohkeat elämää.
Mutta se mitä minä uskon, sillä ei ole mitään väliä, kuten sanoin, laki on mikä on ja jos on vain sana sanaa vastaan, niin eihän siinä ole mitään painoarvoa kun tehdään päätöstä.
se myös katsotaan eduksi jos osapuoli jota syytetään erinäisistä asioista on ottanut elämänsä käsittelyyn ja selkeästi pyrkii parantamaan tilannettaan.
Mutta joka tapauksessa, se on ihan väärä väitös että äiti jotekin saisi "määrätä" näitä asioita, ei todellakaan. Molempia kuullaan asian tiimoilta ja jos ei sopua saada niin viranomaiset sitten päättää itse ja kertoo vaan vanhemmille miten asia hoidetaan. Se on aina se huonompi vaihtoehto, joten on ihan viisasta vaan yrittää saada joku kompromissi aikaiseksi.