päiväkoti asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sekavakirjoittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sekavakirjoittaja

Vieras

toissapäivänä oli miehen kanssa riitaa ja vein tytön itkusin silmin päiväkotiin, hoitajien käytös on muuttunut jotenkin pelottavasti kun marraskuussa sattui myös tilanne että vein tytön itkusin silmin hoitoon ja purskahdin itkemään kun miehen kanssa oli ollut riitaa ja se oli uhannut mua lyödä turpaan- vain sanallisesti löi. kerroin tilanteesta hoitajalle ja hän sanoi että voiko tytön ottaa tarkkailuun ja seurata tilannetta?
nyt uuden tilanteen jälkeen tuntuu että hoitajien käytös on muuttunut-

eli, mitä se käytännössä tarkoittaa että seurataan tilanetta ja mitä he voivat tehdä?

t

"päiväkotitätinä" olisin sitä mieltä, että jos se teidän tilanne kotona on ihan "normaali", niin en kertois kauheesti asioita päiväkodin henkilökunnalle. Jos et halua, että lapsesi saa leiman otsaansa ja teidän perhe. Sori vaan, tämä on mun mielipide, koska siitä on niin kauhean vaikea päästä eroon. Itse en todellakaan!!! kertoisi koulussa tai hoitopaikassa moisesta. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
"päiväkotitätinä" olisin sitä mieltä, että jos se teidän tilanne kotona on ihan "normaali", niin en kertois kauheesti asioita päiväkodin henkilökunnalle. Jos et halua, että lapsesi saa leiman otsaansa ja teidän perhe. Sori vaan, tämä on mun mielipide, koska siitä on niin kauhean vaikea päästä eroon. Itse en todellakaan!!! kertoisi koulussa tai hoitopaikassa moisesta. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni asiasta.

No mutta ei kai se tilanne nyt ihan normaali ole, jos uhataan toista lyödä turpaan? Lapsen käytöstä on hyvä seurata, jos kotona on kovin riitaista.

Mun mielestä on ihan syytäkin, että lapsen hyvinvointiin kiinnitetään huomiota päiväkodissa. Ei meinaan ole ihan normaalia, että isä uhkaa lyödä äitiä, vaikkei sitä ole (vielä) toteuttanutkaan.

Toisaalta totta on, että tällaisesta saattaa tulla "leima" pidemmäksi aikaa. Tässä tapauksessa hoitajien huoli sinun ja lapsen hyvinvoinnista ei kuitenkaan ole turha. Lisäksi, jos mukaan tulee epäily väkivallan uhasta, joka kohdistuu myös lapseen, on hoitajien tehtävä lsv-ilmoitus.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä on ihan syytäkin, että lapsen hyvinvointiin kiinnitetään huomiota päiväkodissa. Ei meinaan ole ihan normaalia, että isä uhkaa lyödä äitiä, vaikkei sitä ole (vielä) toteuttanutkaan.

Toisaalta totta on, että tällaisesta saattaa tulla "leima" pidemmäksi aikaa. Tässä tapauksessa hoitajien huoli sinun ja lapsen hyvinvoinnista ei kuitenkaan ole turha. Lisäksi, jos mukaan tulee epäily väkivallan uhasta, joka kohdistuu myös lapseen, on hoitajien tehtävä lsv-ilmoitus.

Hymiö tuli mukaan vahingossa, sorry!

On täysin ymmärrettävää, että hoitajat seuraavat tilannetta tarkemmin, jos äiti tulee itkuisena tuomaan lasta hoitoon ja sanoo että mies uhkasi vetää turpaan. Väkivalta lapsiperheessä kun on aina lastensuojeluilmoituksen paikka.

Päiväkoti"tätinä" taas olen sitä mieltä että on hyvä että kerroit tästä päiväkodin henkilökunnalle. Lapsen hyvinvointihan on kuitenkin tärkeintä, tokikin myös koko perheen, mutta se mitä me tarkkailemme tuolla tarhassa on juurikin se kuinka lapsi voi, tarvittaessa voimme ottaa yhteyttä perheneuvolaan tms. (vanhempien suostumuksella) ja kenties nopeuttaa "hoitoon" pääsemistä. Parempi avoin suhde päiväkotiin kun se että vaietaan, suurin osa lapsista kuitenkin näistä asioista tarhassa kertoilee tai muutoin oireilee. :hug: sinne, koittakaa saada asiat kuntoon.

Yhteistyössä