Kuulostaa niin tutulta.
Seurustelin teini-iässä just tollaisen miehen kanssa. Olin 18 ja hän oli 21. Oli käyttänyt aineita, kärsinyt masennuksesta ja yrittänyt itsemurhaa. Kun seurusteltiin, hän vaikutti onnelliselta, mutta ajattelin koko ajan että mitä jos tilanne pahenee ja että mulla ei riitä voimavarat toisen ongelmiin. Olin sillon itse aikuisuuden kynnyksellä ja muuttamassa pois lastenkodista. Ilmoitin sitten ettei voida jatkaa, koska molemmilla on ongelmia.
Parin päivän päästä hän soitti mulle Kellokoskelta ja kertoi että oli yrittänyt itsemurhaa. Syyti tästä itseäni ja pyytelin anteeksi häneltä. Hän soitteli päivittäin, mutta yhteen ei muitenkaan palattu.
Yhtäkkiä puhelut loppui. Ajattelin että ehkä hän on saanut elämänsä kuntoon eikä tarvitse mua enää. Sitten yhtenä päivänä sain vihaisen puhelun. Exän äiti soitti ja raivosi mulle. Sanoi että ***** tappoi itsensä ja että se on mun vika ja että mulla ei ole mitään asiaa hautajaisiin. Olin ihan hajalla! Vielä edelleen muistelen sitä ja itken, vaikka siitä on jo yli 10 vuotta aikaa...
En osaa sua neuvoa.

Kerroin vaan oman kokemukseni.