Mitä teen musta jatkuvasti kantelevalle työkaverille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mollattu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mollattu

Vieras
Työkaverini juoruilee asioitani eteenpäin pomolle. Lähettelee s-postia ja raportoi tekemisistäni -etenkin virheistä. Pomo on toisessa yksikössä ja kaupungissa. Mä en ikinä sortuis vastaavaan. Ei kuulu tapoihin. Kyllä raportoitavaa riittäisi hänestä tai monesta muusta yllin kyllin!

Miten laitan tän yhden kiusankappaleen ja suoranaisen vasikan aisoihin! Pomo on sellanen lässynlässy, ettei sille voi asiasta puhua. Ja tämä musta laulava työkaveri on ihan mahdoton. Se on nyt saanu jotkut kiksit nuolla pomoa.

En kestä enää päivääkään...Nyt olen yrittänyt olla tälle mun työkaverille mielin kielin ja hymyillä vaan, vaikka koko ämmä ärsyttää ihan kybällä!Oon sitten vaan kiroillut yksin huoneessani.

Räkäsenkö vaan viikottain sen kahvimaitoon? Auttaako se?

En tee yhtään sen enempää virheitä kuin hänkään. Meillä on vaativa työ, ja sen luonteeseen kuuluu, että kaikkea ei vaan tiedä. Hän itse on jaellut jopa vääriä tietoja ja tehnyt emämokia.

oletko keskustellut asiasta hänen kanssaan tai pomon kanssa, siis asiallisesti? oletko uusi työntekijä ja hän vanhempi? Jos näin, voisiko olla että ihan aiheellisesti raportoi uudesta työntekijästä.. Millaisista virheistä kyse, ratkaisee myös paljon..

Olen ollut samanlaisessa tilanteessa. Kyllähän siinä tekee mieli ottaa akkaa tukasta kiinni. Neuvoni olisi silti, että tee oma työsi hyvin ja anna toisen nolata itsensä tuollaisella.

Minä ensimmäisenä kysyisin häneltä, miksi hän tekee niin. Ja että onko tämä firman uusi käytäntö ja pitäisikö sinunkin ruveta raportoimaan hänen virheistään.

Yritä keskustella ja löytää yhteistyön sävel ja tulla toimeen, jos ei onnistu niin se vaikuttaa aika paljon työilmarpiiriin. sitten on hyvä ottaa vielä puheeksi ja miettiä tuleeko töistä mitään vai viekö keskinäiset ongelmat liikaa energiaa työltä. Ole rakentava, ehkä työkaverisi alkaa luottaa sinuun sitä kautta, että otat puheeksi ja hän huomaa että yrität parhaasi ja arvostat häntä.

Pystyykö työkaverisi keskittymään omiin töihin, jos hällä on aikaa kytätä sun työntekoa? Ottaisin ntyypin henkilökohtaiseen puhutteluun, ja vaatisin selitystä!

[QUOTE="elina";25136923]Yritä keskustella ja löytää yhteistyön sävel ja tulla toimeen, jos ei onnistu niin se vaikuttaa aika paljon työilmarpiiriin. sitten on hyvä ottaa vielä puheeksi ja miettiä tuleeko töistä mitään vai viekö keskinäiset ongelmat liikaa energiaa työltä. Ole rakentava, ehkä työkaverisi alkaa luottaa sinuun sitä kautta, että otat puheeksi ja hän huomaa että yrität parhaasi ja arvostat häntä.[/QUOTE]

Näinhän se yleensä menee, että se mustamaalaja on se' ketä pitäisi muka ymmärtää ja olla hänen luottamuksen arvoinen. Nuolla sen persettä. Miksi sen pitäisi nähdä että ap yrittää parhaansa? Onko kyttäys hänen työtehtävä, mistä palkka maksetaan? Hoitakoon jokainen oman työnsä ensin mahdollisimman hyvin, niin voi arvostella sitten niitä muita

Yhteistyössä