Mitä teen väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Ongelmana on paino,jota on paljon. Olen 163cm pitkä ja painan 105kg. Ennen raskautta ja sairaalasta kotiutuessa painoa oli 103kg,mutta imetysaikana on tullut nuo kaksi kiloa lisää.

Liikun joka päivä. Vähintää viisi kertaa viikossa tunnin lenkki (6km) ja muinakin päivinä väh. kolmen kilometrin lenkki tuplavaunuja työntäen lapsen tahtiin. Kerran viikossa 45minuutin hikijumppa ja kerran viikossa tunnin jumppa.

Ruokailutkin mielestäni suht ok. Aamupalaksi kaurapuuroa, lasi mehua, hedelmä (omena/klementiini) ja kahvi. Lounaaksi salaatti (jäävuorisalaattia,kurkkua, paprikaa,kanaa) ja vettä,kastikkeeksi kevyt valkosipuli ja chilikastike.
Välipalana hedelmä ja kahvi
Päivällinen yllä oleva salaatti ilman lihaa ja lämmin ruoka (peruna+kastike/kinkkukiusausta 2dl)
Iltapala puuro tai kaksi ruispalaa, hedelmä

Kilpirauhaskokeet otettu koska paino ei laske,mutta mitä muuta voi olla? Ja ruokailu ovat tuossa,ei napostelua.

Ei pieni määrä perunaa tai ruisleipää voi laihdutusta kaataa. Onko annoskoot oikean kokoisia? Mehut kannattaa jättää pois. Ootko kokeillu jotain kiloklubia tms?

Kiloklubi on kokeiltu. Sen mukaan saadut kalorit on vähemmän kuin kulutetut. Ruokaa otan lautaselle suurin pirtein puoli lautasellista salaattia ja yks neljäsosa lämmintä ruokaa. Ja siis aika paljon syödään juuri riisiä,mutta nuo ruoat tuli mieleen vain esimerkkinä.
Täytyy varmaan kokeilla jättää tuo pari desiä mehua pois ja puolittaa hedelmä annokset. Ja jos iltapalaksi kokeilisin rahkaa ha marjoja leivän sijaan. Alan olla jo epätoivoinen,kun aina imetysaikana paino vain nousee.
Ennen ekaa raskautta painoa oli 82kg ja kaikki jäi sairaalaan,mutta imetysaikana sain 10kg lisää. Toisessa raskaudessa 92kg ja kaikki jäi sairaalaan,mutta imetysaikana tuli taas se reilu 10kg. Että en sanoisi imetyksen laihduttavan. Ja ruokailut tai liikunnat on pysynyt samana ennen ja jälkeen raskauden.

Ethän sä vaan oo syöny masennuslääkkeitä joskus?Ne lihottaa ja oon kuullu ja lukenukkin et niitä kiloja on tosi vaikea saada pois..Eli niistä saattaa jäädä lopun elämän riesa,näin oon myös itellä huomannu.Ennen masennuslääkkeitä pudotin painoa painonvartijoissa(aikanaa),kilot lähti tosi helposti, ja kun olin syöny muutaman vuoden lääkkeitä,lihoin varmaa 10 kg ja niitä kiloja en saa pois,menin painonvartijoihin,mutta eipä se laihdutus onnistunukkaan..Tänä päivänakin mä taistelen noitten kilojen kanssa ja mä todelläkin yritän laihduttaa!Olin taannoin Nutrilet-kuurilla,pelkkiä pussijuttuja join ja 6 viikkoa olin,painoa putos peräti 1,5 kg,siinä kaikki..

Jospa syötkin imetysaikana aivan liian vähän ja elimistö ottaa talteen kaiken mitä suinkin vaan pystyy ottamaan. ainakin tuo aamupala on imettävälle niukka. Mitä jos kokeilit kananmunaa / munakasta aamupalaksi kaurapuuron sijasta.

Ongelmahan on yksinkertaisesti se, että sinä et joko a) puhu tarkoituksella totta b) et itsekään tajua ettei tuo pidä paikkaansa.

Päivittäin liikkumalla ja salaattia syömällä ihminen ei liho, eikä pysy noin lihavana. Jos näin olisi sinun kohdallasi, niin sinusta pitäisi tehdä ikiliikkuja maailmalle, kun muodostat tyhjästä energiaa.

Sinä menet nyt seuraavaksi ravitsemusterapeutin juttusille. Todennäköisesti ruokailussasi on vikaa ja liikkumisesi on höpön höpön jotain kävelyä, kun sen pitäisi olla tehokkaampaa.

[QUOTE="vieras";27889575]Jospa syötkin imetysaikana aivan liian vähän ja elimistö ottaa talteen kaiken mitä suinkin vaan pystyy ottamaan. ainakin tuo aamupala on imettävälle niukka. Mitä jos kokeilit kananmunaa / munakasta aamupalaksi kaurapuuron sijasta.[/QUOTE]

Voi se tietysti olla niinkin,eetä syön liian vähän. Mutta nostaisko se painoa? Nyt tosin olinkin saanut kaks kiloa pois,joten ainakin jotain tapahtuu. Mutta pelkään että kohta se taas tärähtää takas vaikka mitää ei muuta.

Luulis kolmen alle viis vuotiaan kanssa tulevan päivässä liikuttuakin ihan tehokkaasti. Ettei kyllä tuu istuttua sohvalla jumppia ja lenkkejä lukuunottamattakaan.

[QUOTE="vieras";27889609]Ongelmahan on yksinkertaisesti se, että sinä et joko a) puhu tarkoituksella totta b) et itsekään tajua ettei tuo pidä paikkaansa.

Päivittäin liikkumalla ja salaattia syömällä ihminen ei liho, eikä pysy noin lihavana. Jos näin olisi sinun kohdallasi, niin sinusta pitäisi tehdä ikiliikkuja maailmalle, kun muodostat tyhjästä energiaa.

Sinä menet nyt seuraavaksi ravitsemusterapeutin juttusille. Todennäköisesti ruokailussasi on vikaa ja liikkumisesi on höpön höpön jotain kävelyä, kun sen pitäisi olla tehokkaampaa.[/QUOTE]

Kiitos kannustavista sanoista! Ja tosiaan paino ollut aina ongelma,jopa silloin kun harrastin tosissani hiihtoa. Useita kertoja viikossa harjoitukset valmentajan johdolla. Ja siis olen käynyt myös lääkärissä tämän takia ja sen takia kokeita otettu. En tiedä miksi huijaisin ruokailuissa ja liikunnassa,koska tahdon ihan oikeasti saada painoa alas.

[QUOTE="mie";27889630]Voi se tietysti olla niinkin,eetä syön liian vähän. Mutta nostaisko se painoa? Nyt tosin olinkin saanut kaks kiloa pois,joten ainakin jotain tapahtuu. Mutta pelkään että kohta se taas tärähtää takas vaikka mitää ei muuta.

Luulis kolmen alle viis vuotiaan kanssa tulevan päivässä liikuttuakin ihan tehokkaasti. Ettei kyllä tuu istuttua sohvalla jumppia ja lenkkejä lukuunottamattakaan.[/QUOTE]
Telkassa oli kerran ohjelma, jossa kokeiltiin erilaisia dieettejä. Yksi dieetti oli sellainen, jossa juotiin vain jotain vihreää sotkua (kaloreita ei juuri lainkaan) viikon tai kahden ajan. Siinä laihdutustulos oli aivan mitätön. Siksi uskon, että on mahdollista, että elimistösi oppii parjäämään vähällä ja sitten jos satutkin syömään reiluummin, niin elimistö nälänhätään tottuneena laittaa kaikki varastoon. Yli 100 kiloisen energiatarve on aika iso ja kun vielä imetät, niin syömäsi ruokamäärä ei tunnu riittävältä. Itse söin imetysaikana normaalin ruuan lisäksi kilon suklaata viikossa enkä lihonut. Siksi epäilen, ettet syö liikaa vaan vika on jossain muussa.

[QUOTE="vieras";27889735]Telkassa oli kerran ohjelma, jossa kokeiltiin erilaisia dieettejä. Yksi dieetti oli sellainen, jossa juotiin vain jotain vihreää sotkua (kaloreita ei juuri lainkaan) viikon tai kahden ajan. Siinä laihdutustulos oli aivan mitätön. Siksi uskon, että on mahdollista, että elimistösi oppii parjäämään vähällä ja sitten jos satutkin syömään reiluummin, niin elimistö nälänhätään tottuneena laittaa kaikki varastoon. Yli 100 kiloisen energiatarve on aika iso ja kun vielä imetät, niin syömäsi ruokamäärä ei tunnu riittävältä. Itse söin imetysaikana normaalin ruuan lisäksi kilon suklaata viikossa enkä lihonut. Siksi epäilen, ettet syö liikaa vaan vika on jossain muussa.[/QUOTE]

Näin epäili myös lääkäri,että syön liian vähän ja heti kun elimistö saa "ylimääräistä" energiaa niin ne kostautuu painon nousuna. Ja lisäksi aloitettiin kimipirauhasen vajaatoimintaan lääkitys koska nyt oli tsh kontrollissa noussut. Katsotaan nyt tippuuko paino viimein.

Yhteistyössä